כיכר השבת

תראו מי שמדבר

הגזענות בחינוך החילוני: תלמידים אתיופים סופגים אלימות

הטענות הקבועות על גזענות בחינוך החרדי, לא מנקות את הנהנים לנופף בהן: הילדים הקטנים בעלי גוון עור כהה, יוצאי אתיופיה - סובלים מאלימות פי כמה וכמה מה'ישראלים' (בארץ)

23
אלי רוטמן | כיכר השבת | ל' בתשרי | 01.11.16
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

ממחקר שערכה ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך) עולה, כי תלמידים ילידי אתיופיה מדווחים על אלימות מצד מורים פי שניים מאשר כלל התלמידים. המחקר שהתפרסם היום (שלישי) הוא הראשון מסוגו בישראל, ואף שנערך לפני כחצי שנה, נמנעו עד כה במשרד החינוך מלפרסם אותו.

עוד חדשות:

הנתונים מבוססים על דיווחי תלמידים בשאלוני המיצ"ב של שנת הלימודים תשע"ג, שעליהם השיבו 150,871 תלמידים, מתוכם 5,564 תלמידים מהעדה האתיופית, ובהם 1,817 תלמידים שנולדו באתיופיה.

הממצאים העיקריים שהתפרסמו ב'וואלה' חושפים: 12 אחוז מהתלמידים ילידי אתיופיה בכיתות ז' עד ט' השיבו - "מישהו מהמורים תפס אותי ודחף אותי או הכה אותי בכוונה בבית הספר", זאת לעומת 5 אחוז בלבד מהתלמידים ילידי ישראל בשכבות הללו. "הנתון מפתיע וחריג בשיעורו הגבוה, לנוכח ייחוס האלימות למורים, ועל אחת כמה וכמה אלימות פיזית", כתבו עורכי המחקר המקיף.

נתון עגום נוסף מתייחס ללעג בשל צבע עור או מוצא. תלמידים בני עולים מאתיופיה דיווחו - בשיעורים כפולים מאלו של תלמידים ילידי הארץ - על חשיפה ללעג שכזה לעומת תלמידים להורים ילידי הארץ.

34 אחוזים מהילדים יוצאי אתיופיה בכיתות ה' ו-ו' דיווחו על לעג שספגו בחודש האחרון בגין צבע עור או מוצא - פי שלושה בהשוואה לילידי ישראל, מהם רק 11 אחוזים דיווחו על כך. בקרב תלמיד כיתות ז'-ט' מסרו 31 אחוזים מיוצאי אתיופיה על לעג מסוג זה לעומת 13 אחוזים בלבד מילידי ישראל.

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
ראוי להוקעה.האתיופית הצדיקה יהודייה פי אלף ממך.עוכר ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור01.11.16
6
אני אתיופית בעלת תשובה. שומרת תורה ומצוות, מתלבשת בצניעות והולכת למדרשה אקסטרנית בערבים. אני רואה את עצמי חרדית לכל דבר. בגלל שאין לי אפשרות לעבור לסמינר אני לומדת כרגע בלי בררה בתיכון חילוני, אבל דבר אחד לטובת החילונים אני חייבת להגיד: המוסדות החילונים מקבלים באהבה את כל העדות כולל האתיופים! אל תנס
פלונית01.11.16
בזה החרדים צריכים לעשות תשובה דחוף-כי חילול השם שלכם איום ונורא---השם בעצמו אמר שיקבץ את העם היהודי מארבע כנפות הארץ--מי אתם ומה אתם שתחליטו שהכנף הזה או הזה פסול או לא מתאים......גועל נפש זוועה---הם למדו את זה בגלות מהנאצים ימח שמם.....זה נדבק גם בהם.....
ש01.11.16
יצא לי לראות הרבה פעמים גזענות כלפי אתיופים, פשוט בושה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א01.11.16
תנסי להתקבל לעבודה ותראי מה תיהיה התגובה. בד בבד אני מסכים שיש הרבה מה לשפר במגזר החרדי ובפרט בחרדי אשכנזי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק...01.11.16
אני כאשכנזיה לא גזענית לא כלפי ספרדים ולא כלפי אתיופים ובכלל האשכנזים לא כולם גזעניים וגם לא רובם מה שכן הספרדיים קצת יותר אגרסיביים מהאשכנזים וזה גורם לאשכנזים סלידה מהם לפעמים אני אישית גדלתי בשכונה שרובם ספרדים ובתור ילדה לא פעם ולא פעמיים תקפו אותי ילדים ספרדים .קבלתי מכות בעיטות ופעם גם גנבו ל
אשכנזיה04.11.16
לך אתיופית יקרה, אני כ"כ מזדהה עם כל מילה שכתבת, אנחנו הספרדים סובלים אנושות מהגזענות החולנית של האשכנזים הארורים עד כדי כך שאני כבר לא יכולה לסבול אשכנזים שבכל מקום מצרים את צעדנו, לו יכלתי הייתי מחזירה אותם עטופים בתכריכים ישירות לגרמניה , תפילתי כי המשיח יזדרז ביותר אחרת מי יודע להיכן נגיע.
ספרדיה02.11.16
5
הטיפשות נודפת מכל מילה שכתבת. אין לך מושג בכלל בפסק של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אך אתה מתבטא בצורה חד משמעית כאילו אתה מבין משהו. אתה אדם קטן וגזען שחושב שיהדות היא עניין של צבע. העולם לא זורח מבני ברק או מרבותיך "הצדיקים" שלימדו אותך להתבטא בצורה כזו מטופשת. אתה בטח היית "ילד כאפות" , מה שהוליד אצלך
דוד הרלב01.11.16

הצגת כל התגובות

4
יש כאלה שעשו את זה ואז הם יהודים לכל דבר כמו גרים.צריך לפעול בענין הזה שלא להכשיל בהתבוללות.חלילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.11.16
3
אבל מה לעשות שהאתיופים אם כל המנהגים שלהם והקשקושים שיש לנשותיהם על המצח והצוואר לא נראים לי אפילו קשורים ליהדות אלא שהם הצהירו שהם יהודים עדי לעלות לארץ המובטחת ולקבל סל קליטה לא שאני מצדיק חס ושלום אלימות כי אלימות אני טוען שמותר להפנות רק אל שתי סוגי המחבלים
אודי ש02.11.16
2
עוברים...מענין למה הם זוכים ליותר אלימות מצד מורים.זה לא צבע עור.זה אלימות שלהם כלפי מורים.לפני שמניפים אצבע מאשימה לכו לבדוק מה רבים מהם מעוללים בבתי הספר. לא כולם כמובן אבל באחוזים הרבה יותר גבוהים מילידי הארץ ומדינות הגירה אחרות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.11.16
מה נראה לך חבוב שהם נולדו אלימים או באים מגזע שכזה, הלא בסקר עצמו, מעידים שהם סובלים מתקיפה פיזית ומילולית, הן מהצוות שאמור ואמון לדאוג לביטחונם הפיזי והרגשי והן של התלמידים. ולכן אפשר שזה מוליד תוצאות של התגוננות אלימה.
אבי02.11.16
1
אתם האתיופים לא יהודים וגויים גמורים לכל דבר. הובאתם לארץ כאנלפבתים נבערים גמורים בזכות פסק שנוי במחלוקת של רב ראשי לשעבר של מדינת ישראל. נראה שהיה אינטרס פוליטי ציוני להביא אתכם לכאן, לא ברור מדוע. קודם תתגיירו בכלל, ואחרי זה תבואו בטענות. מקווה שאת עברת גיור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן01.11.16
הלואי וכך התנהגו ויאמרו עליך, ואז נראה איך תגיב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א01.11.16
הרב עובדיה פסק שהם יהודים. הדברים שכתבת פוגעניים ביותר...חבל .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאוה01.11.16
תתבייש טיפש מטופש שפוער את פיו על עדה קדושה.
אהרון01.11.16
אלחנן, כנראה שד' לא חנן אותך בהרבה שכל וישרות אבל קטונת מלחלוק על רבנו ומורנו גדול הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל שעשה הכל על מנת להעלות את האתיופים לארץ כי הם יהודים אז מי אתה שבקטנותך תחלוק על מרן. לך תחפש היכן קונים שכל ולפני שאתה פותח את הלוע שלך כמו חמורו של בלעם תחשוב פעמיים ואולי אף יותר!!!!!!!!!!
אחת שמרחמת02.11.16
אתם צריכים ללמוד קצת מוסר , ולדעת דרך ארץ מה היא . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאור02.11.16
לפי הדיבור שלך את לא רחמן לא ביישן ולא גומל חסידים אז אני בספק בכלל אם אתה יהודי! אתה גזען עלוב ורשע מרושע שפוגע בעדה שלמה. מי אתה בכלל שתרמוז שמרן זצוקל טעה בנוגע לאתיופים???? אל תדאג אתה עתיד לתת את הדין על הדיבור המסריח שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדליה02.11.16
זה היה דעת יחיד שאתם יהודים
אודי ש02.11.16
תתביש לך בזוי ושפל. מי אתה בכלל? משוקץ. השם הטוב לא רואה אותך ממטר. עצה לי אליך שתחזור בתשובה. חולך על תלמידי חכמים כמי שחולק על השכינה. עדיף לך למות ולא לחלוק על תלמידי חכמים. יהי רצון שתחזור בתשובה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבינוביץ02.11.16
יוחנן מתשובתך ניכר שאתה בור ולא ירא חטא, מי אתה שתכתוב ותשמיץ, ותרפה את אחינו ביתא ישראל המסולאים בפז, האם פעם התעניינת באמת לדעת את שורשם כמוני. אסיים שמדבריך רואים שאתה לא חכם גדול, אבל גם לא טיפש קטן. תתבייש(צריך לבדוק בשורשיך)
אבי01.11.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

"חילוץ רפואי דחוף"

נפל מגובה: ילד בן 7 חולץ במסוק | צפו בתיעוד מנחל עמוד

בני סולומון | 25.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24