כיכר השבת

דיון התלקח ברשת

הפרשן האשים: בארץ גזענים כלפי אשכנזים

"הגיע הזמן להפסיק לשתוק", קבע הפרשן המדיני של וואלה בציוץ חושפני, לאחר שטען כי בישראל של 2021 משתוללת גזענות נגד אשכנזים. ברשתות התלקח שיח נרחב (אנשים)

109
יאיר טוקר | כיכר השבת | כ"ד בתשרי | 30.09.21
הפרשן האשים: בארץ גזענים כלפי אשכנזים
(צילום: Shutterstock)

ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה, הביע היום (חמישי) בציוץ בטוויטר האשמה כי בישראל של 2021 משתוללת גזענות דווקא כלפי אשכנזים - ועורר דיון ער ברשתות החברתיות.

רביד התייחס למאמר שפרסם איתן לשם באתר הארץ, תחת הכותרת "האשכנזי עכשיו בגרסת הקללה", וכתב: "המאמר הזה של איתן לשם מספר על מה שחוויתי בצורה די טראומתית כילד ושבשנים האחרונות אני סובל ממנו בצורה חריפה עוד יותר: הגזענות כלפי "אשכנזים" משתוללת בישראל של 2021".

הפרשן הוסיף וטען, לדבריו, כי "לרוב היא עוברת בשקט (הגזענות נגד אשכנזים. י"ט). בעיקר כי אנחנו מתעלמים ולא יוצאים נגדה בקול רם". הוא חתם: "הגיע הזמן להפסיק לשתוק".

דבריו כאמור ליבו שיח בלתי פוסק ברשתות החברתיות. בחשבון הטוויטר הרשמי של הליכוד הגיבו לו בשאלה: "תגיד אתה אמיתי?"

כתבת בדסק הכלכלי של תאגיד השידור הציבורי דנה ירקצי כתבה לרביד: "ברק עם יד על הלב- אם היו קוראים לך ברק אבוטבול אתה חושב שגם אז היית מתקבל להיות הכתב המדיני של הארץ?" רביד השיב לה: "לא נולדתי הכתב המדיני של הארץ. עשיתי כמה תפקידים קודם לכן. אני חושב שנתנו לי את ההזדמנות בגלל שהבאתי סיפורים ולא בגלל שם המשפחה שלי".

לרביד הצטרף בהמשך הכתב המדיני של ישראל היום, אריאל כהנא, ואישר את טענתו: "בישראל של ימים אלה, למי שאינו אשכנזי, מותר להטיח באשכנזים, מילים, כינויים והכללות, שלאשכנזים אסור להעלות על דל השפתיים כלפי אותם אלה שמנאצים. האפליה (הייתה כזו) התהפכה".

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
בשכונה בשנות ה60 המרוקאים היו הגזענים היחידים אבל סלחתי להם.הגיעו מפורקים לארץ עם המון זעם.
ירח מלא 02.10.21
63
זה היה מצחיק?! איך הוא לא מתבייש לפרסם את המחשבות ההזויות שלו?!!! ברור כמו שמש שמדובר בשטויות
ירושלים01.10.21
62
הכל שטויות.
עעעע01.10.21

הצגת כל התגובות

61
כאשכנזי שלמד עם ספרדים ו הנשוי לספרדיה אני יכול לאשר זאת חד משמעית. מילות הגנאי לאשכנזים (ששמעתי עוד בטרם החתונה ולצערי התעלמתי) כל כך שגורות ותדירות וניכר שגדלו על זה בבית . כך גם אצל אשתי ומשפחתה וכך ילדי גדלים שיתביישו בצד האשכנזי שלהם (וידוע לי שכך זה בהרבה משפחות המעורבות -הצד הספרדי מאד נחיתי
אמת01.10.21
יש לך טעות בהבנת המושג ''גזענות'', מילות גנאי על טשולנט או משהו ממש לא נחשבות גזענות ונאמרות כמעט ע''י כל אדם על עדה שונה משלו
ד01.10.21
60
תגידו שאתם לו צוחקים בא נראה ששכנזי מחתן את הבת שלו אם ספרדי זה אסון מאז הוא מתמיד אשכנזים יש להם את הריחוק מהספרדי בא נדבר אל סימנר לא רוצים ספרדית תפסיקו אם הסיפורים יש אפליה קשה שרק שיבוא המשיח זה יסתדר אתם אם אף גבוע כול המנעלים בארץ וכול משרה אתם הראש לא ראיתי שכנזי בא לחפש עבודה בלשכה
שושנה01.10.21
והספרדיות לא ירצו סמינר שרובו ספרדי. הן גזעניות לא פחות. זה אולי סוג של פיצול אישיות.
מי זה?01.10.21
59
לא יודע. אצלנו החרדים האשכנזים עדיין על הגובה.
זונדל פעטשגעבער01.10.21
58
מהיום כולם לוקחים אחריות אישית וחיים יותר בטוב עם כולם.מקבלים את האחר.שמים את כל העבר בצד.תנסו זה יעשה לכם נקי בנשמה!
נונה בולוניה 02.10.21
57
צודק ברק רביד.
מוישה01.10.21
56
זה מצחיק אותי שכל הספרדים פה מתלוננים למה אין ספרדים רבנים, בתקשורת, וכו המציאות בשטח אשכנזים יש להם תרבות והשכלה והם משקיעים וקוטפים הישגים לא מבין מה יש להתלונן פה אולי הספרדים לא מסוגלים לזה שימשיכו להפלות. שירגישו טוב עם עצמם לפחות.
ירושלים01.10.21
55
נכון מאדד
מישהי01.10.21
ממש לא נכון . מי שגזעני זה מי שנוהג מדבר ועושה גזענות. לא מי שבוכה על אפליה (כדי להצדיק את גזענותו שאם היה מודה על האמת היה רואה שהיא דרך חיים היכן ומתי שלא יהיה)
מה נכון01.10.21
54
להחזיר את החזיר לגזים
ממממ01.10.21
הנה דוגמא של גזענות שאשכנזי לעולם לא יגיע אליה. מסכן האדם שמדבר ככה מסכנים הוריו שהשרישו לו כזו שנאה כדי לנסות להרגיש גם כשאתה נמוך ונחיתי. מסכנים ילדיו שכנראה ממשיך ללמד אותם שהדבר הכי חשוב זה להנמיך את האשכנזי וכן -זה די דומה לדודנו כלפינו -דפוס ההתנהגות הזו הוא ערבי נקודה.
כ.ג01.10.21
זו תגובה ממש מגעילה!! איך אתה מעז לאחל ככה ליהודי? מי חינך אותך?? עזוב אותך מענייני עדות, השואה היא צלקת מדממת לכל יהודי באשר הוא!
אחת01.10.21
כ.ג. צודק לגמרי! מה שכן, מהניסיון שלי בחיים, שמתי לב שבתרבות המזרחית אופן ותוכן הדיבורים לא תופסים את אותו המקום שהם תופסים בתרבות האירופית. זה חלק מתכונה כללית יותר של פחות דייקנות וקפדנות. המזרחי יכול להגיד לך מילים קשות ביותר ואחרי דקה לחבק אותך, וזה בגלל שהוא לא רואה את המילים שלו באותה צורה שהא
דבש, ירושלים01.10.21
53
אידה
אחרי מה שעשו לספרדים יש להם עוד מה להתלו01.10.21
52
לא נורא.. כל פעם שאתה מרגיש קיפוח קח רוגעלע וקרעפעלע וקצת קרטופלע זה ירגיע את הביאוס, מבטיח.
אור01.10.21
גזענות לשמה!בושה!
ל01.10.21
51
העדה ההודית בארץ בחיים לא תבזה אנשים נדיר.לינוך טוב מהבית.חבל שאחרים לא לומדים מהתרבות ההודית.לכבד לכבד לכבד.
זורבה היווני 02.10.21
50
דיי כבר עם הנושא הזה!!!!! שכל אחד יחנך את הילדים שלו לאהוב כל אדם ולא משנה מה העדה שלו!! כולנו יהודים. יש לנו רק אחד את השני. אם גם בתוכנו אנחנו לא מאוחדים, מה יהיה???!!!!!
ללא שם01.10.21
49
ממש לא זה ההפךךךךךךךךךךךךך יש גזענות של אשכנזים כלפי ספרדים!!!!!
מישהי01.10.21
ממש לא נכון -לא משנה כמה ךךךך סופיות תעשה -הגזענות היא כלפי אשכנזים. הבעיה אחרת -בציבור החילוני היא נתמכת על ידי האשכנזים עצמם שסובלים משנאה עצמית -כן אותם אלו שגם מרימים את קרנם של הערבים על ישראל. לצערנו הרבה מהם עשירים ומשפיעים הם אלו שמנסים להתנכר ליהדותם וליהדות. לישראל כעם ולמבנה המשפחה. אצל ה
דעבא טבולסקי01.10.21
48
ברור שהוא צודק!
יהודי01.10.21
47
תגיע לבני ברק תביט מה העיריה הזו עושה שהיא ברובה השולט אשכנזים ותבין למה שונאים אתכם .קומבינות,סידורי עבודה למקורבים,רמיסת זכויות האזרח הקטן,שימוש לא כשר בכספי התושבים,מליונים נעלמים מהכנסות העיריה,הקצאת שטחים לישיבות למקורבים ולמקושרים,עבור עשיית עסקים ,הצנחת ישיבות מול בניני מגורים ברחוב הרב משולם
יוסי01.10.21
לצערנו בשס זה הרבה יותר גרוע אני מכיר הרבה ספרדים שלא בוחרים שס בגלל זה
roy01.10.21
אין הבדל בענין הזה בין ספרדים לאשכנזים. הבעיה היא בגישת העסקנים החרדים, לפחות רובם, שמרגישים כאילו הם עדיין בשטעטל/מלאח וצריכים לקמבן את הגויים ואת הפריץ התורן, ועל הדרך גם גוזלים את כל מי שלא שייך לאנ"ש.
זונדל פעטשגעבער01.10.21
דרעי או בניזרי אשכנזים?!
משתכנז01.10.21
46
זבל יש הרבה כמוהו עדיין חושבים שאנחנו בקום המדינה שעשו אותנו סמרטוטים
ללא שם20.04.22
45
בכל שלטי החוצות צריך לייצג ישראל אחת! קמפיין חברתי ענק שיעשה במדינה חריש עמוק.מקטל ועד גדול אנשים יגידו אנחנו ישראלים .כולנו אותו דבר.מספי- עם העדתיות.העדציות צריכה להסתיים בארוחת שישי או חג לכבד.ישראלי איכותי !
זואי02.10.21
44
צודק בהחלט! המילה 'אשכנזי' הפכה לקללה שפרושה- אדם קר, ומתנסה לעומת זאת אין איש שחלילה ינסה לקלל משהו עם שם של עדה אחרת
אניני01.10.21
43
די עם הגיזענות!! אני מתגוררת במקום שאין הבדל אם אתה ספרדי/ירושלמי/חסידי/ליטא חילוני/ חוזר בתשובה - הכל בערבות הדדית. כולם, אגב, גם מתפללים באותו בית כנסת. ואתם יודעים עד כמה זה כיף??? אין הבדל של עדה. אלא השווה בין כולם שהם יהודים. תחנכו את הילדים לערבות הדדית, פליז. כמו שמחנכים אותי. אוהבת אות
יהודיה01.10.21
כמה צדק
-01.10.21
42
זה מצחיק וצבוע
אליל01.10.21
41
יאא תינוקי שום אפליה ושום בטטה
דוד01.10.21
40
לא כל יהודי אירופה הם צאצאי יהודי אשכנז. מה לעשות שאתם לא אשכנזים, מתוקים שלי?
גנטיקאי24.10.21
39
יופי, התור שלכם הגיע. למה לא ? פעם מזרחים , פעם אשכנזים. עכשיו תורכם. נראה איך אתם שורדים .
ללא שם04.10.21
38
החרדים האשכנזים הכי גזעניים.מדרים רק יידיש לא מקבלים את הישראלים באשר הם.הם הצרה הכי גדולה .במקום לרכך את העמדה שלהם הם רק מלבים.
עידן הדלי 02.10.21
37
משועוממים . וחולי נפש החרדים לדבר הגזענות. תחזרו ליהדות חברה. תפסיקו עם הארופי ששרפה אתכם . ואתם באים כאן להתגאות כלפי מי שלא סבל .
פרענק02.10.21
36
אי אפשר להיות גזענים לבעלי ההשפעה- הגזענות והאפליה מתבטאים באופן מעשי, כגון אי קבלה למוסדות, ''פסולי חיתון'' וכדו', המזרחים מעולם לא עשו וכנראה גם לא יעשו מהסיבה הפשוטה שהם אינם בעלי ההשפעה והכוח כאן, אז שברק רביד יפסיק לנסות לכסות על האפליה האמיתית שהייתה ועודנה כלפי מזרחים כאן במדינה ולקרוא ''גזענ
ד01.10.21
35
מצד אחד נכון ומצד שני לא.
דעתי01.10.21
מכל הצדדים לא נכון
ב01.10.21
34
זה נכון. קחו למשל דוגמה מהזמן האחרון: מירי רגב אמרה בריאיון מקיף שעשו איתה בעיתון ישראל היום שהליכוד לא צריך לבחור יותר מנהיג מהשבט הלבן, עם די אנ אי לבן. אז נכון שהיו כאלה שאמרו לה שהעדה לא צריכה להיות שיקול בבחירה אלא הכישורים, אבל זה עדיין יחסית עבר באווירה של "יש לה זכות לדבר ככה", תחשבו איזו מ
אבי01.10.21
כי הליכוד נחשבת מפלגה שהרוב המוחלט של המצביעים שלה הוא מזרחי אז למה שלמפלגה יהיה מנהיג אשכנזי?
א01.10.21
כי זה הולך לפי כישורים, ובכלל בליכוד זה פריימריז ואם רוב במתפקדים שם זה ספרדים זה אומר שהם החליטו לבחור לאשכנזי שינהיג אותם, ומה שאגב עושה זה להסית את דעת הקהל ממה שהוא באמת רוצה
רועי01.10.21
33
כהמשך לבריונות שהיה בזמן החרבן נמשך בזמנינו זה על ידי הבריונים הם הביאו חרבן על יהדות ספרד האשכנזים המשכילים האלה שבאו לנו מהישיבות שלהם באירופה ונשלו את הספרדים מכל תורה ודת בהגיעם לארץ ישראל ולכן הראשי תיבות שנרמזים האשכנזים הוא אנשים שהרגו כהן נביא זכריה
יעקב 01.10.21
מעניין, תמיד חשבתי שפרענק הרג אותו.
נו באמת...01.10.21
32
מאז ומעולם הספרדים דיברו בזלזול על האשכנזים.. העניין הוא שזה לא עניין אף אחד כי האשכנזים בטוחים שהם יותר טובים מהספרדים ולכן זה לא עניין את האשכנזים.. אולי אם מתחיל להפריע הזלזול של הספרדים זה אומר שמתחיל לרדת לאשכנזים האף...
יוסי30.09.21
והם יבינו שהספרדים ובמיוחד המרוקאים הכי טובים 😉
המרוקאעת01.10.21
31
כמה ראשי ממשלה מזרחיים היו במדינת ישראל? 0 כמה נשיאים? 1 בבית המשפט העליון כמה שופטים מזרחיים מתוך 12? 1 אז יתכן ואולי מקללים אותנו יותר אך בסופו של דבר למי יש את התפקידי מפתח?????
אשכנזי עם מצפון03.10.21
30
שימו לב לתופעה פשוטה בציבור האשכנזי אין זכר להיותנו הונגרים פולנים או רומנים ובציבור הספרדי עד היום הוא מרוקאי הוא פרסי וכולי
שלומי02.10.21
29
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אשכנזיםםםםםםםםםםםםםםםםםם גזענות??????????????????
שירה שוורץ.01.10.21
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק רוב התגובות במקום להתייחס לגוף הטענות או להודות בהם ,חוזרות על אותה גזענות ומאשרות אותה
שלומית01.10.21
28
אני לא יכולה לדבר בשם כולם, אבל אני רק יגיד את החויה האישית שלי, כל שנות היסודי למדתי בבית ספר חרדי קטן (מקסימום כיתה של 20) (כיתה אחת לכל מחזור), ההנהלה היתה ברובה אומנם אשכנזית אך היו גם מורות ומחנכות ספרדיות, בכיתתי רוב הבנות היו ספרדיות, ואני לא מאשימה והיו ויש לי חברות טובות ספרדיות והן טובות ב
י01.10.21
''מה האשכנזים שמים בצ'ונט המסכן שלהם'' לזה את קוראת גזענות? כי א''כ אז אין בן אדם אחד ולא יהיה שהוא אינו גזען, מי לא מריץ בדיחות או צוחק מבדיחות על עדות אחרות משלו? באזה בית אין העדפות (או אי העדפות) לשידוכים לעדות מסוימות, מה זו ההיתממות הזו? האם אי פעם הרגשת ''גזע נחות'' ליד ספרדים?? לבוא ולקרוא ל
יאיר01.10.21
ואני לומדת בסמינר אשכנזי ממש טוב והבדיחות שם זה אותו דבר, שרוצים לצחוק על משהי היא "שכנזיה" ועל הצבע עור החיוור והאוכל של השכנזים ושרוצים לצחוק ב"מחנות" על האוכל הוא "אשכנזי" וכו
ר02.10.21
בבית ספרי האשכנזיות צוחקות על החמין שלנו, על צבע העור החום שלנו, עם זה שאנחנו מסכנים וכו וכו. אנחנו לא מסכנים. אנחנו מאושרים ושמחים. די לגזענות כל יום בכיתה שלי עולה הנושא הזה הבעיה שהמורים לא מטפלים בזה די לגזענות בואו נהיה אחים!
.01.10.21
27
חבל שהאשכנזים שהתגזענו כלפי הספרדים מאז קום המדינה, בצורה כל כך מכוערת ומבזה, לא הבינו שיבוא הרגע והכל יחזור ויוטח בפניהם. שמענו כבר את זעקת הקוזק הנגזל, מכירים את נושא התינוקות שנגנבו וחלקם נשלחו לנסיונות והומתו ! הספרדים שנשלחו לאזורי וישובי ספר והאשכנזים נשלחו לתל-אביב ? מכירים את הגטאות אליהם
ללא שם01.10.21
ידידי, אם הולכים אחורה אפשר גם לדבר על הגזענות הספרדית כלפי האשכנזים בישוב הישן במאה ה19...
דבש, ירושלים01.10.21
תבדוק מה קרה בזמן עליית תלמידי הגר"א. איך התייחסו אליהם הספרדים בירושלים...
היסטוריון01.10.21
כמה שטיות כתבת זה לא יאומן. אתה מבלבל בין מציאות (מה לעשות שאשכנזים היו כאן קודם וגרו בתנאים קשים עוד יותר) לבין גישה- (האשכנזים לא מזלזלים ולא מבזים את אחיהם הספרדים -הם פשוט לא גזענים. אבל הם כן הרגישו מעליהם בעיקר נוכח הקללות האלימות והגזענות של עדות המזרח כלפיהם -וזו לא גזענות . גם שירים ברדיו -
מ.א01.10.21
26
אצל החילונים יש גזענות כלפי האשכנזים ואצלכם כולם שונאים את הספרדים, אפילו הם מנסים לחתן את הבנים והבנות עם אשכנזים מרוב שהם שונאים את עצמם
ללא שם01.10.21
25
נשמע שהוא אשכנזי נחיתי זה בסדר אני מכיר עוד כמה כאלו
לא נורא זה קורה 30.09.21
חזק
דוד01.10.21
24
יש גזענות נוראית בארץ אחד כלפי השני! קיוויתי שאחריי תובנות "הקורונה" אנשים יהיו יותר רכים אחד עם השני.כנראה שעם ישראל השחצן צריך עוד טלטלות כדיי להעריך אנשים.
כוכבית צדק02.10.21
23
נכון מאוד טוב שהעלו את הנושא למודעות כל הכבוד
ראובן01.10.21
22
קוראים לזה אפליה מתקנת. חוץ מזה שבשונה מהאפליה שעשו למזרחים כאן היא לא קונקרטית
יאיר01.10.21
מה פתאום להוריד את השני כדי לחוש חשוב זאת אפליה מתקנת? מה אתה בגן נחמה?
אני01.10.21
21
אני לא מבין אנו לא יכולים לחיות ביחד ולאהוב זה את זה?
אוהב ישראל01.10.21
20
חברים יקרים לפני שאתם מגיבים עצרו שניה שימו יד על הלב ובדקו את עצמכם, כמה אהבה אתם מכניסים בבית שלכם כלפי אנשים בסביבה בלי קשר למוצא שלהם, צבע וכו'. בכל אחד מאתנו מסתתרת גזענות ברמה כזו או אחרת. הסתכלו לה בעיניים, דברו אליה ועליה, הסבירו לילדים שלכם ולכם קודם כל שכולנו שווים. לא בגלל השכלה, מראה או
מרים01.10.21
אני איתךךךךךךך!!!!!!!!!!! רק להוסיף- כולנו יהודים!!!!!!!!!
ללא שם01.10.21
19
אני אשכנזי משני הצדים ולצערי אני מסכים איתו! לו אשכנזי היה מכנה את עצמו א"ט=אשכנזי טהור הייתה קמה כאן מהומה ענקית אבל לספרדי מותר לכנות את עצמו ס"ט=ספרדי טהור...גזענות במיטיבו! לו אשכנזים היה מקימים מפלגה שהיא על טהרת אשכנזים-הייתה קמה בארץ מהומה על גזענות ,אבל לספרדים *מותר* להקים מפלגה על טהרת הס
אחד ששואל...01.10.21
בעצם אתה אומר שהספרדים הם אלימים, חקיינים, שונאי השכלה ואפסים, ואז גם מאשים אותם בגזענות...
יהודי חושב01.10.21
חחח צודק!!
....01.10.21
לגופם של דברים הוא צודק. הדברים אינם סותרים.
עולם הפוך01.10.21
הספרדים מתלוננים שרוב המרצים במוסדות השכלה גבוהה הם אשכנזים,או שרוב הרבנים הם אשכנזים, רק להתלונן יודעים במקום להשקיע ,אגב גם באירופה היה הבדלי מעמדות בין אשכנזים- היה בתי כנסת נפרדים של חוטבי עצים,שואבי מים,של עשירים, מי שסבל הכי הרבה זה המגזר של אלמנות ויתומים שהתעמרו בהם! למשל לקחו מהם ילדים לצבא
אחד ששואל..01.10.21
אם אתה לא מוכן לעבוד קשה אתה תהיה אלים וגזען וחקיין ושונא השכלה
roy01.10.21
ס"ט זה ראשי תיבות "סיפיה טב" סוג של תפילה עצמית לסוף טוב. הפרשנות העממית לראשי תיבות אלו אינה קשורה למציאות. לידיעה.
למי שלא יודע..01.10.21
ס"ט הם ראשי תיבות של סיפיה טב ופרושו שבסופו יהיה טוב. ועיין לדברי מורינו ראש הישיבה(הרב מזוז ) באור תורה (תשמ"ג תמוז סימן ק"י סעיף קטן ג', וכן תשס"ט עמוד תרפ"ט). ועיין עוד להרב ברכת יהודה (חלק ו' עמוד שי"ח). וכל אדם יכל לסיים כן אחר שמו ! דרך אגב מי שצרח בכנסת בעקבות הממשלה החדשה אלו חברי הכנסת מיה
הרב מזוז הסביר 01.10.21
אתה חוצפן גזען איזה ספרדי ראית במפלגת ג`.אתם גזענים כמו שהיו אליכם באירופה
א01.10.21
אחרי שאתה רושם את זה אתה אומר שהספרדים גזענים, מגניב...! נקודה למחשבה... נ.ב. לפני שאתה שולח תגובה תקרא אותה... שלא יקרו דברים מביכים...
!!!!01.10.21
מסכים עם כל מילה אשכנזים לשלטון! אה אופסי הם תמיד היו בשילטון
יוני01.10.21
לך לך אשקנזיים לזבל
ע01.10.21
ס''ט זה אמנם ר''ת ''ספרדי טהור'' אך הכוונה היא שהוא ספרדי מארץ ספרד ולא מארצות המזרח וכדו'-אם כבר מישהו אמור להיעלב מזה זה עדות המזרח.
יאיר01.10.21
18
אני אשכנזיה וגם בעלי. אני חושבת שלחברה ולכל אדם קשה קצת לקבל משהוא ששונה ממנו, וככל שבן אדם יותר בוגר בנפשו ויותר מפותח עם אינטלגציה רגשית גבוהה, הוא יותר מכבד ומקבל, לאוו דווקא בקשר לעדה, אלא בכל אדם ועיניין שקצת שונה מהדפוסים "הרגילים"בעייניו שהוא מכיר. במאמר מוסגר בעלי סיפר לי שהם היו ילדים, היו
יהודייה.02.10.21
17
ההפליה אצל חרדים על ספרדים זה אולי במוסדות לימוד אבל בחברה הבנות הספרדיות רק צוחקות על האשכנזיות, וכל הבדיחות הם על אשכנזים, יוצא שבת אשכנזיה במוסד אשכנזי מרגישה דחויה
יל02.10.21
16
בהחלט! בתור ילדה בעיירה פריפריאלית הייתי מתביישת להיות אשכנזית (אבל אולי זה נבע מכך שאני ביישנית מטיבעי)
חמ01.10.21
15
איזה שטיות הגזענות היא נגד ספרדים איך אין כמעט אנשי תקשורת ספרדים? איך אין כמעט חברי כנסת כאלה? למה ספרדי שרוצה להיכנס לישיבה טובה חייב להישתכנז? נכון שלאט לאט זה מתהפך אבל מה שבטוח שהגזענות נגד אשכנזים היום לא מתקרבת לגזענות נגד ספרדי בקום המדינה!
א01.10.21
רוב חברי הכנסת היהודים הם ספרדים . ישיבה טובה -תדייק ישיבה אשכנזית אז ברור ששם משתכזנים . ממש כפי שאם היה ההפך אז ההפך. זה שאין כזה מצב זה כבר עניין אחר תברר למה. (לא אשכנזים אשמים) הבלבול שלך שלכם בין הפליה לגזענות הוא בולט ועקבי. אלו שני מושגים שונים שיכולים להשיק אבל הם שונים
G.F01.10.21
"אין כמעט אנשי תקשורת ספרדיים " - מה עם עמי מימון, עמרם בן לולו, ישי כהן , אבי מימרן, רפאל כהן וכו' "אין כמעט חברי כנסת כאלה" - אריה דרעי, מיכאל מלכיאלי, אוריאל בוסו, מירי רגב , וכו'
ח01.10.21
צודק במיליון אחוז
י ס01.10.21
14
ברור שהוא צודק!
יהודי01.10.21
13
משה
כולל ע"מ, מותר ! כולל אשכנזי גזענות,01.10.21
12
תכף הם גם יגידו שהם ישראל השניה והמקופחת...
יהודי עם שכל01.10.21
11
אפילו תיירים שאין להם קשר לנושא שאלו אותי פעם ברכבת למה יש פה מלחמה בין לבנים לשחורים?! נו תראו מה זה בושה.
משיח תבוא כבר 02.10.21
10
אשקנזים אורסיים את הדינה גאבתניים
ע01.10.21
9
משועממים. זה מה שמעניין אתכם?
כעגאאאאאאאר01.10.21
8
זה כל כך נכון, ההבדל הקטן [גדול] והברור בן ספרדי ואשכנזי זה שאשכנזי ברור לו שהוא צריך לעבוד בשביל לקבל זכויות אם זה להתקבל לעבודה למוסד או לכל דבר אחר ואם הוא לא עבד והתאמץ בהתאם הוא מבין שהוא לא יקבל ואילו הספרדי חושב שמגיע לו בלי שהוא יתאמץ ואם לא יתנו לו זה גזענות [לצערנו בזה הם שווים לבני דודינו
roy01.10.21
אין מה להגיד הספרדים יותר טובים
א01.10.21
7
אי אפשר לשלוט במוקדי הכול וההון ולסגור את המועדון בפני אחרים(בגצ למשל...)ולבכות שאתה נרדף...
איציק01.10.21
6
אתה מצחיקול. בכל הזדמנות שהייתה, המזרחים בעצמם בחרו בביבי ולא בכחלון. ביבי ולא אבי גבאי. למזרחים הייתה בעצמם הזדמנות לבחור במזרחי אחר והם לא עשו זאת. למה? ככה זה. ערבים לא סומכים על ערבים. הם ילכלכו על אשכנזים, אבל בסתר ליבם ירצו שהבת שלהם תתחתן עם אשכנזי.
ללא שם28.01.22
5
אנחנו "עם נבחר" לעשות תיקון ! בינתיים בושה לנו לישראלים אשכנזים מזרחיים אחד מתגזען על השני.אין יותר טוב ופחות.יש אדם יותר איכותי ואדם פחות איכותי בלי קשר לעדה בכלל.הריי חלק גדול כבר. עורב.דיי לגזענות !
ונוס 02.10.21
4
חברים זה לא משנה אשכנזי, ספרדי, תימני, חסידי, ליטאי, חרדי דת"ל, העיקר שאנחנו יהודים!!! תשמחו שאנחנו יהודים!!! כי אנחנו העם הנבחר!!!!!! למה כל השנאה הזאת? איך בגין אמר? "אשנזים, ספרדים , אחים!!!! בואו נתאחד כולנו ונביא בעזרת השם עוד היום את משיח צדקנו!!!
אחדות בעם ישראל01.10.21
3
כשחושבים על זה שנייה, זה נושא כל כך טיפשי. כולנו יהודים הרי וזה מה שחשוב. לא צבע עור ולא מנהגים וכל השטויות המגוחכות האלה. אגב, אם מישהו מתחיל להעיר הערות בקשר לצבע עור של אשכנזי, יש לי תשובה ניצחת: אם היינו בתקופה של הכושים באמריקה, אנחנו היינו נקראים סוג א' ;)
פלון01.10.21
בקשר לאהבת חינם צודק/ת
ירושלים01.10.21
2
שופטי בג"ץ מרגישים את הקיפוח נגד האשכנזים.. ולכן הם שולחים את המזרחיים בהמוניהם לכלא.
ללא שם01.10.21
אצל האשכנזים החילונים בחלק לא מבוטל ישנה שנאה עצמית העצמה של המזרחיים ממש כמו שבארה"ב הדמוקרטים מגביהים את השחורים ומשתחווים . זו תופעה שמצויה אצל מערבי שאיבד את דתו. בין יהודי בין נוצרי לכן התופעה הזו הושתקה רבות בארץ החילונית שלנו וההפך דיברו רק מהגזענות כלפיח המזרחים (שזו אפילה ענינית על רקע כישו
בבלת01.10.21
1
כל הכבוד אמר את האמת.
מוישה01.10.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 16:21

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 15:47

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 14:16

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

209 ימים למלחמה

תקיפה ישראלית בדמשק - לראשונה מאז החיסול

כתבי כיכר השבת | 02.05.24