כיכר השבת

ברמת אביב זועמים: "יהורם גאון שרוף כאן"

יהורם גאון חשף בתוכניתו ב'"קול ישראל" את הסלקציה נגד חרדים ברמת אביב. עכשיו, התושבים משיבים אש: "קניון רמת אביב הוא אחד היחידים בארץ שסגור בשבת, מכבד את כל אורחיו – חרדים, דתיים וחילוניים כאחד, אבל למה להתעסק בעובדות אם אפשר להשניא ולהכפיש?" (חדשות, בארץ)

36
ישראל אהרן | כיכר השבת | י"ז בסיון | 07.06.12
יהורם גאון. הרגיז את הרמת-אביבים
יהורם גאון. הרגיז את הרמת-אביבים (צילום: פלאש 90)

שבוע לאחר פרוץ הסערה, ברמת אביב משיבים אש: המוזיקאי יהורם גאון, חשף ביום שישי שעבר, בתוכניתו הפופולרית ב'קול ישראל', כי בקניון רמת אביב מדירים חרדים - בטענה כי הנוכחות מפריעה לבאי המקום. דברי גאון חוללו סערה תקשורתית בשבוע האחרון, והתושבים החליטו לצאת למלחמה על טיהור שמם.

כזכור, גאון לא היסס להשוות את המקרה הקשה לאירועים שהתרחשו בגרמניה בשנת 1939 עם עליית הנאציזם. הוא מספר על קפה קרנצלר - קפה ידוע בברלין - אליו נהרו כל הסלתה ושמנה של האצולה הגרמנית, וכשנכנסו נשים יהודיות ניגש אליהם מלצר עם טס כסף ועליו פתק שבו היה כתוב כי נוכחותם אינה רצויה.

גאון סיפר: "נדהמתי כשראיתי את החסיד בכניסה מתווכח עם השומר. החסיד מבקש להיכנס לקניון כאחד האדם ואילו השומר עוצר בעדו, בשעה ששאר האנשים נכנסים כרגיל, והכל בשל בגדיו השחורים, זקנו ופאותיו.

"שאלתי את השומר והוא השיב כי מצידו אין בעיה ואם היה תלוי בו היה נותן לו להיכנס, אלא שהוא הוא רק ממלא הוראות. ההוראות של הנהלת קניון רמת אביב, שלא להכניסו משום שאנשים שחורים עם זקן ופאות גורמים לעוברים ושבים ולסועדים אי נוחות. פשוט לא ייאמן", חתם גאון.

וכך כותבים התושבים (למען הדיוק: חברי ועד שכונת רמת אביב) במכתב שפורסם הבוקר (חמישי) במקומונים של תל-אביב: "קניון רמת אביב הוא אחד היחידים בארץ שסגור בשבת, מכבד את כל אורחיו – חרדים, דתיים וחילוניים כאחד, אבל למה להתעסק בעובדות אם אפשר להשניא ולהכפיש?"

התושבים מזכירים לגאון את חטאי העבר: "יהורם גאון כבר הוכיח את אמרות השפר שלו ביחס למוזיקה המזרחית וביחס לפעילותו של מבקר המדינה כי אצלו כולם לא בסדר".

בשיחה עם מקומון 'מעריב', אומר יו"ר עמותת תושבי רמת אביב, דיויד שולמן: "יהורם גאון הוא תחמן גדול והוא שרף את עצמו ברמת אביב. הקניון הוא מקום פרטי לבילוי שאנשים באים אליו ליהנות, הם לא באים בשביל שאנשי חב"ד יבואו אליהם ויציקו להם – לא בענייני דת וגם לא בעניינים פוליטיים. מספיק שהם עומדים על המדרכות ברחוב ומציקים".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
חב"ד תועבת היהדות
ליטאי גאה23.12.16
18
גסי רוח גזעניים, חבדניק בקפה מפריע אבל לזרוק אלפי סודאנים על דרום תל אביב זה מותר, ואם התושבים נגד אז הם גזעניים, על זה שאלפי סודאנים מתקיפים פיזית זה כלום. הרמת אביבים פשוט אנשים מאוסים גועל נפש. אם החבדניק הנודניק מפריע אולי נביא כמה אוטובוסים עם סודאנים נראה איך הם מקבלים.
צמח07.06.12
17
אין חוצפה גדולה יותר מלהזכיר לאנשים שבעים, דשנים, מלאי גאווה שיש גם קב"ה, שצריך גם להכניס אותו לשיקולים בסדר היום, זה באמת חוצפה, זה מוריד את התאבון שאוכלים צ'יז-בורגר ועוד מיני "מטעמים"...... למה לקלקל את האווירה? למה? ועוד אתם מתפלאים שמעיפים אותכם?
אילנה07.06.12

הצגת כל התגובות

16
חב"ד תועבה וזה מוכח
ליטאי גאה23.12.16
15
מלבד כמה פרועים המתגוררים ברמת אביב ועוד כמה רעשנים שכלל לא מהאזור, רוב מוחלט של תושבי רמת אביב אוהדים את פעילות חב"ד ואף נוטלים בה חלק. תושבי השכונה משתתפים בשיעורים שמתקיימים במקום והרבה מ"נכבדי וידועני" רמת אביב מרגישים ממש משפחה אחת עם אנשי חב"ד. חשוב לדעת שקהילת חב"ד במקום אינה סוג של התנחלות
אהוד08.06.12
14
אם התגובה של יורם גאון הלחיצה אותם כנראה שזה נכון מה שהוא אומר הם רוצים שהחרדים יבואו לקניות כי זה ריווחי אבל לקום להניח תפילין או כל פעולה אחרת זה כבר לא משתלם להם....
מתקתקת07.06.12
13
אני מכיר את האיש הזה ואת הוועד הזה. מדובר על פחות ממנין אנשים שהם קשורים לוועד הזה וחוץ מהפרסום אצלכם אין להם פרסומים. תהיו חכמים ותורידו את זה
תושב07.06.12
12
אני התחזקתי הרבה בזכות אנשי חבד שעושים את שליחותם בעדינות ובחביבות ושלא על מנת לקבל פרס,‏ אנשי חבד אשריכם! בכל מקום אתם נקודת האור לעם ישראל! ותודה רבה לכם,‏ הלוואי ויכלתי להיות מזכה הרבים כמותכם!‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעריך07.06.12
11
שבך,תזכה בזכות זה לחזור בתשובה שלמה.
שלמה.08.06.12
10
הם אומרים את זה בצורה מאוד ברורה... הדתיים מציקים לנו בנוכחות שלהם, שלא ינסו להציק ליהודים אחרים ולגרום להם חלילה להניח תפילין. בקיצור תושבים אנטשימים מובהקים שונאי יהדות ויהודים.
eyal201207.06.12
9
אשכנזים? יש למשהוא תשובה לכך?
ישראלי07.06.12
האשכנזים חיו במדינות חילוניות באירופה, והושפעו מהדעות שלהם. שם התחילה הרפורמה. הספרדים מאידך ,שרובם חיו במדינות מוסלמיות, שמרו על כבוד הדת גם כשלא כל כך קיימו את המצוות.
משה08.06.12
8
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי07.06.12
7
מכירה את ההסתה נגד חרדים שלהם מקרוב..
ח.ג07.06.12
6
סליחה אבל זה האמת!
המלך דודי08.06.12
יהורם גאון עשה במעשה זה קידוש ה' גדול!!! יהורם גאון הוא לא אנטי ואנחנו אוהבים אותו.ויש לקרבו להחזירו למקורות בדרך נועם לדרך האמיתית (וזה לטובתו)היא דרכו של אלוקים! ולידיעתך:יהודי שחוזר בתשובה גם אם הוא לבוש בצבעים שונים הוא אהוב למעלה ואהוב למטה !!! ליצר הרע ולשליחיו(החילונים אנטי) המקצוע שלהם לח
חרדי גאה..10.06.12
5
תושבי רמת אביב לא יודעים להשלים עם העובדה שחשפו את פרצופם האמיתי לא פחות ולא יותר בן אדם כמוהם אז הם מנגחים את אותו בן אדם שחשף את זה.
ברק08.06.12
4
כיצד הייתם נוהגים אילו יהודי רפורמי או אפילו מי שמכנה עצמו "יהודי משיחי" היה מבקש להיכנס לאותו קניון כדי לקנות נפשות לדרך אמונתו ? בוודאי שלא הייתם מגנים את אלו שהיו מונעים ממנו להיכנס לקניון לצורך זה. החבדניק שבו מדובר הודה בכך שהוא מנסה לשדל חילונים בקניון להניח תפילין (כצעד ראשון לקניית נפשם לדר
טל08.06.12
חבל להכנס להגדרות של נוצרי הרוצה להעביר מדת לדת וכו' ערוץ עשר הראה ברור על גבי המסך שהכניסה אסורה לא רק לאותו שניאורסאהן אלא לכל חבדניק גם שלא בא להניח תפילין כנס לאתר שלהם ותתרשם לבד האמת כנראה שאתה מסוג האנשים שעובדות לא מבלבלות אותם...
ממי10.06.12
3
מחד טוען שהמקום פתוח,אבל לא לאנשי חב"ד המציקים בזה שמניחים תפילין. מה גם שאין כל סמכות למנוע מחסידי חב"ד לבקש שיניחו תפילין,אפשר לומר לא! תודה. השומר אפילו לא טען שרק אלה שבאים להניח תפילין אלא כל בעל בגד חרדי. אילו מר שולמן היה בעל לב רחב,היה צריך לומר שחלה פה טעות ואסור היה לפעול כך ואפילו מגנים.
שועל המדבר08.06.12
2
למען שויון הזכויות באו אנשי חב"ד להניח תפילין לסודנים...
איש חב"ד08.06.12
1
חרדי אמיתי לא היה נכנס לקניון חילוני למהדרין שבו מתהלכות נשים בלבוש לא צנוע.
שלומית10.06.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24