כיכר השבת

איום על ראש הממשלה

גורם משפטי בכיר: אנו כפסע מהכרזה על 'נבצרות' לנתניהו

בעקבות המהלך חסר התקדים, שהוקפא לבסוף על ידי בג"ץ, בו הורה נתניהו להצביע על מינוי אקוניס לשר המשפטים, מול חוות דעת היועמ"ש שזה לא חוקי, במערכת המשפט משגרים איום ברור (פוליטי)

38
קובי אטינגר | כיכר השבת | ט"ז באייר | 28.04.21
נתניהו
נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוברים לאיומים: גורם בכיר במערכת המשפטית אומר, בעקבות סערת מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה בניגוד לחוות דעתו המחייבת של מנדלבליט, כי ראש הממשלה נתניהו "נמצא כפסע מנבצרות" - הכרזה כי הוא אינו כשיר עוד לכהן בתפקידו.

בדברים חסרי תקדים, המובאים ב'חדשות 12', מצוטט הגורם המוגדר כ'בכיר משפטי' כאומר שראש הממשלה נמצא כפסע מנבצרות, לאחר שביצע פיגוע בדמוקרטיה".

"מדובר במשבר החוקתי החמור ביותר שמדינת ישראל הכירה", הסביר הגורם המשפטי הבכיר, התולה בכך את מה שנשמע כאיום ברור על חייו הפוליטיים של בנימין נתניהו.

מנדלבליט, בהצגת כתב האישום נגד נתניהו (צילום: לע"מ / חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בישיבת ממשלה דרמטית במיוחד שנערכה אתמול, דרש תחילה יו"ר כחול לבן ורה"מ החליפי בני גנץ להביא להצבעה מיידית את ההצעה למנות אותו לשר המשפטים.

"שר משפטים עכשיו, ומיד. ואני המועמד. אין מועמד אחר", צעק גנץ. "אני דורש הצבעה עכשיו. לא עוד כמה שעות ולא עוד 48 שעות. ראש הממשלה הוביל כאן זובור... חשבתי שיהיה דיון ענייני. תחמנותכם - אומנותכם. אתם, שרי הליכוד, הרסתם את האפשרות של דחיית הדיון הזה".

בשלב זה, כאשר נרגעו מעט הרוחות הלוהטות, ההצעה למינוי גנץ כשר משפטים עלתה להצבעה - אך נפלה ברוב של 17 נגד 10, לאחר שהליכוד בראשות נתניהו התגייס נגדה.

בעקבות כך, הפתיע ראש הממשלה נתניהו ושלף את שמו של איש אמונו השר אופיר אקוניס, אותו הכין מראש, להעלאה להצבעה עליו כשר המשפטים הבא של מדינת ישראל.

אלא שהיועמ"ש מנדלבליט התנגד לכך בכל תוקף, בשל עיקרון ה'פריטטיות' עליו מורכבת 'ממשלת החליפים', לפיו לא ניתן להצביע בממשלה על אף דבר ללא הסכמתה של מפלגת כחול לבן בראשות גנץ.

אך נתניהו התעקש, ובעוד היועץ המשפטי לממשלה מתריע וגוער כי "זו הצבעה נגד החוק", שמו של אופיר אקוניס הועלה בכל זאת להצבעה ועבר ברוב של קולות שרי הליכוד והימין.

מנדלביט זעם על כך והתרעם בקול: "זה דבר חסר תקדים, שהעליתם להצבעה הצעה לא חוקית, בניגוד לעמדת היועץ. שלא תחשבו שההצבעה הזו תעבור. גם אי אפשר להתעלם מזה שסתמו את פי ולא נתנו לי להגיד את דעתי".

מעט לאחר הישיבה, הוא אף שיגר מכתב חריף לנתניהו, בו חזר על עמדתו לפיה מינויו של אקוניס לשר המשפטים איננו חוקי, ובהתאם לכך גם סירב לייצג כנהוג את עמדתו של ראש הממשלה בדיון בבג"ץ שנערך בערב.

באותו דיון, כצפוי, שופטי בית המשפט העליון הקפיאו את המהלך, והוציאו צו על תנאי המורה לנתניהו לנמק עד דיון נוסף שייערך היום בצהריים, וישודר בשידור חי, מדוע הוא סבור שמינוי אקוניס הינו חוקי, בעוד לדעתם ולדעת היועמ"ש הוא אינו כזה.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
גנץ זה בסדר .הבגצ מתערב ללא צורך וזכות.שלטון בגצ נמאסו
ללא שם28.04.21
33
נו ברור …משחק מכור של מערכת משפט רקובה ובאושה!! אין פלא שמנדלבליט העבריין רץ לשם עם הלשון בחוץ
הלפרין28.04.21
32
אני מציע שבג"ץ יתמודדו בבחירות הבאות כמפלגה ...גם ככה הם מזמן תפסו צד פוליטי ושכחו משפט מהו
קובי28.04.21

הצגת כל התגובות

31
מערכת משפט רקובה ובאושה :
אבי28.04.21
30
נתניהו החליט להרוס את המדינה!!!!!
טולי בן טולילה28.04.21
אתה כזה חולה נפש, או שאתה סמלן כלב, שמעדיף כל טמבל, העיקר לא איש ימין.
א 29.04.21
29
תוציאו את מנדבליט מחיים שלנו
עילאי28.04.21
28
חבר.ה לארגן יום ראשון הבא הפגנה ענקית מול בגץ שיסגר ויוחלף ע.י נציגי או.ם לא ישראלים.
ללא שם28.04.21
הלוואי ..
א 29.04.21
27
הוא חוקק את חוק יסוד הטיפשי שקבע שוויון וזכות ווטו לגנץ ועכשיו עושה הצגות ודרמות . גרר לבחירות רביעיות כדי לא לקייים הסכם ולא דיבר אמת. גם מי שרוצה ממשלת ימין חרדים וחושב שבנט לא מתאים יודע שצריך לכבד הסכמים. גם בדין תורה כמו בבג״צ היו כופין עליו לקיים. הגיע זמן לפרוש מלא מלא ולתת לנו ממשלת ימין חר
ביבי צריך ללכת 28.04.21
26
למה בג"צ כל כך לחוצים למנות את גנץ לשר משפטים אם גם ככה הממשלה מתחלפת עוד שבועיים? איזה מחטף הם מנסים לבצע בשבועיים האלה?
בני28.04.21
25
‏צריך לומר בקול ברור: מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. אין חוק כזה ואין חיה כזו. האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו.
סול28.04.21
24
כמובן, הבולשביזם השיפוטי משתלט על המדינה וביבי הוא הסממן האחרון שעומד מולם סער, תתעורר. כי אתה תהיה הבא בתור. אחרי שהשמאל ישתמש בך, הם ישליכו אותך לכלבים.
יהודי28.04.21
23
- תולי, מה אתה עושה? 'מדורה, אמא..' - הייתי בטוחה שתעשה מדורה יחד עם בצלאל, אריה וביבי. ' לביבי אין מספיק קרשים למדורה. וחוץ מזה אני לא סובל אותו. הוא תמיד מזלזל בי. את זוכרת שלפני עשר שנים הוא התקשר קודם להזמין למדורה שלו את יאיר הקטן?' - כן, אבל זה קרה אחרי שנתת את היומן האישי שלו למורה וצעקת עליו
ידידה28.04.21
22
עד שלא ימונה בובה מכחול לבן בג"ץ לא יאשר אף מינוי...הפיכה שלטונית!!!
גרין28.04.21
21
בגץ הם שמאלנים נהורים שחושבים שהם שוחטים במדינה שלנו
ניר28.04.21
20
תודה לך אדוני, תודה! בזכותך - ורק בזכותך! - כל המסכות נפלו. אנחנו מוקפים באמת טהורה, צלולה וגם אם כואבת - היא עדיפה בהרבה על השקר. המינוי של אקוניס נפסל - איך לא - ושוב נחשף פרצופה האמיתי של מערכת המשפט. עם ישראל רואה ומבין. וזה כל כך חשוב. למרות שהמינוי התבסס על חוק יסוד הממשלה והיה חוקי וכשר.
פוקס28.04.21
19
בגץ מנהל את המדינה ולא ראש הממשלה. חבל על 4 מערכות בחירות,הם מחליטים הכל! בושה למדינה!
דרור28.04.21
18
לא זכור לי שבגץ התמודדה בבחירות איזו דמוקרטיה זו????? בעיני מי בידיוק נהרסה הדמוקרטיה??? בעיני הבגצ שמטיל פה את אימת הדיקטטורה??? מה זה הדבר ההזוי הזה אני פשוט עומדת נדהמת ממה שקורה פה בכל פעם מחדש. צריך לצאת לרחובות ולהפגין ולצעוק
אסתר28.04.21
17
לכול הביביסטים שהחוק לא נחשב עבורם בנוגע לביבי. כל הבלגן הזה והסיכוי שהשילטון יעבור לשמאל...יכול להימנע בשניה.הסולטן מתפטר ומייד סער בנט יצטרפו לקואלציה. כך שמי שהורס את הימין זה ביבי ...שיצא לבסוף מבלפור עם אזיקים
דרעי הזכאי28.04.21
אתה 'תמים' שחתכו לך את הפאות? בקום המדינה? כל איש ימין יעבור טרור כפול מביבי, מהבגץ והתקשורת הסמלנית.
א 29.04.21
16
בג״ץ שולט במדינה שלנו עצוב !!!
מור28.04.21
15
זה ספק חוקתי. יש הפרדת רשויות, לבית המשפט אסור לנהל את הממשלה. מצד אחד ביה"מ דורש למנות שר ומצד שני מקפיא מינוי. שבית המשפט פשוט יורה על הרכבת ממשלה עם ראש ממשלה ושרים כפי שבית המשפט רוצה וזהו. נחסוך את ההליך הדמוקרטי הבזוי הזה שנקרא בחירות
עומר28.04.21
14
כפסע בין אותו גורם משפטי בכיר ובין עלי חמינאי, מוטב איפוא שלא יפתח פה על פיגועים נגד הדמוקרטיה. ונתניהו אולי נמצא כבר כמה שנים יותר מדי בשלטון, ואולי הוא נרקסיסט מגלומן שחצן ועריץ שחושב שהמדינה שייכת לו (מה שבהחלט נכון גם לגבי בג"ץ...), ועדיין תמיד נוכל להיפטר ממנו בבחירות חוקיות - מה שאין כן בג"ץ.
רולר29.04.21
דברים כדרבנות
דוד29.04.21
13
אדם מגיע לפני שופט באשמת גניבה. שואל אותו השופט, “האם אתה מודה באשמה?” עונה החשוד, “אדוני השופט, אין לך מושג מה עובר עלי, כמה ימים כבר שאין לי אוכל…” קוטע אותו השופט ושואל שנית, “תענה לי במילה אחת, כן או לא?” “אדוני השופט”, הוא ממשיך בשלו, “באמת שאין לך מושג מה עובר עלי. רק פיטרו אותי מהעבודה…” שוב
רונן28.04.21
12
הגולם קם על יוצרו....הרשות השופטת מנהלת את המדינה בניגוד לרצון הבוחר.....פשיזם בהתגלמותו.
גיא28.04.21
11
חוצפה ומה מנדבליט מודאג יש לו ממה להיות לחוץ ומודאג?? מדליק קצת נורה אדומה
נרי28.04.21
10
תנו לי להסביר: נתניהו נמצא כפסע מהמקום בו השמאל מבין שאין לו שום דרך לנצח את נתניהו מלבד להכריז שהוא איננו כשיר להיות רה''מ. צדקתי?
רק בן גבירררררר29.04.21
9
רופא מכובד נסע לחופשה יוקרתית, שם הוא פגש את העו”ד שלו. “מה מעשיך כאן?” התפלא הרופא. “אם אתה זוכר את הבית הקטן שהיה לי – הוא נשרף כליל – והנה אני פה עם כספי הביטוח”, סיפר העורך-דין. ושאל את הרופא, “ומה אתה עושה פה?” “אם אתה זוכר את הבית המסכן שהיה לי – הוא הושמד כליל בשיטפון – והנה אני פה נהנה מכספי
פיני28.04.21
8
בגץץץ הריבון בושה למדינה לכנסת ישראל
אשר28.04.21
7
ושוב בגצ דרס באופן גס את הדמוקרטיה ושלטון החוק. רק שנבין כן.. מנדלבליט הוא זה שיליט מי היה הבוס שלו כדי שזה יתאים לו.. ביקשו שר משפטים ואכן מונה כזה , הבעיה זה שהוא לא מהחונטה ולכן הוא פסול.. בגצ מושחת ..
דן28.04.21
6
שפן
ללא שם28.04.21
5
בצרפת 25 אלף אזרחים מתוך 60 מיליון איש שינו חוקים משפטיים. פה 5 מיליון יפגינו חצי מדינה לא פרומיל מצרפת והבגץ הארור ישלטו בכח. דיקטאטורה מאה אחוז.
ללא שם28.04.21
4
במדרגות הכנסת, אישה מועדת ונופלת. ליברמן, שעבר בקרבת מקום, עוזר לה לקום והוביל אותה אל הספסל הקרוב. – איך אוכל להודות לך? אמרה הגברת. – תצבעי עבורי בבחירות הקרובות! – סליחה, כשנפלתי, קיבלתי מכה בברך לא בראש…!
גבי28.04.21
3
לפעמים ניראה שלשמאלנים חשוב יותר להחליף את ביבי נתניהו יותר מהבריאות של בני משפחתם. אבל מה שהם לא יודעים זה את הדבר הבא: המקובל הצדיק הרב שמואל שמואלי סיפר לפני יותר מ3 שנים שהרב כדורי זצוק"ל סיפר לו לפני זמן רב עוד כשביבי לא היה ראש ממשלה, שלפני שהמשיח יבוא, הממשלה האחרונה תהיה הממשלה עם נתניהו, וכ
מזרחי28.04.21
2
כפויי טובה, הציל אתכם מהמגפה עם החיסונים
משה בן אברהם28.04.21
1
בושה שלא נותנים למנהיג הענק הזה לנהל מדינה וגם מתערבים לו בכל מינוי פוליטי בגלל מניעים ושנאה אישית!!! היועץ ובית המשפט צריכים להבין שיש ראש ממשלה שמחליט על מינויי שרים וזה לא התפקיד שלהם!!!!
דביר28.04.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 10:06

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 07:54

מחיר המלחמה

עוד מעט יותר לפרסום, ברוכים הבאים לגהינום // יזהר שי

יזהר שי | 07:46

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 07:36

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24

"אני מכיר את השכול מקרוב"

הנציג החרדי לדרוזים: "כולנו  משפחה  שכולה אחת גדולה"

יוני גבאי | 13.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בראיון באנגלית

נתניהו: דנים בהגלייה של ראשי החמאס, אבל תלוי בכניעה

יהודה גל | 13.05.24

בראיון ראשון בתפקיד

למרות המשבר עם ביידן - השגריר מתעקש: "עסקים כרגיל"

יוני גבאי | 13.05.24

"חותם עז של יגון קודר"

"06:22, אזעקות מפלחות את הדממה" | צפו בנאומו של השר בן צור

יוני גבאי | 12.05.24