כיכר השבת

"שיבוש ההשקפה"

האידאולוגיה הכריעה: גדולי ישראל אסרו מלוניות לבחורים

"היו בעיות במלוניות, אך מה שצרם לגדולי ישראל - היה החיבור עם הבחורים הדתיים לאומיים", כך מסביר אחד העסקנים את מכתב גדולי ישראל, לאסור על בחורי ישיבות ללכת למלוניות (אקטואליה)

302
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ב' בשבט | 15.01.21
הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ח קנייבסקי
הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: אלי קובין)

תם עידן מלוניות הקורונה לבחורי הישיבות: גדולי ישראל שבראשם מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, יצאו היום (שישי) במכתב הקורא להימנע מללכת למלוניות.

הרקע לדרישת גדולי ישראל, הוא בשל המכשולות שהיו בחלק מהמלוניות, הן בענייני צניעות והן בענייני פריצת גדרות בנושא שתיית אלכוהול ושימוש במסארטפונים.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', במלוניות שלא יועדו רק לבחורי ישיבות, היו בעיות חמורות בצניעות וכן היה תלונות על גניבת אוכל מהמטבח בלילה ושתיית אלכוהול.

הדיון בין הבחורים שהסעיר את גדולי ישראל

אך לדברי עסקן, שהיה הגורם שהביא לגדולי ישראל את הבעיות במלוניות: "עיקר הקצף של גדולי ישראל, היה על 'הסימפוזיון' שנערך בין הבחורים החרדים לדת"לים ופורסם בהרחבה ב'כיכר השבת', זה דבר הכי חמור מבחינת גדו"י, הערעור על ההשקפה והכנסת דעות פסולות - זה דבר שעוד לא היה", מסכם אותו עסקן.

במכתב כותבים גדולי ישראל: "בדבר המלוניות המיועדות לחולי קורונה, כפי שהוברר לנו רבו המכשולות בהם, וגם במלוניות המיועדות לבחורי ישיבה בלבד, הרי האווירה שם אינה מתאימה לבני תורה השואפים לעליה בתורה ויראת שמים".

"וזה", מוסיפים גדולי ישראל במכתבם, "מלבד המפגעים הרוחניים העלולים להימצא במקומות אלו ואכמ"ל, ובפרט לבני הישיבות הקטנות מלוניות אלו הם סכנה רוחנית ממש".

"על כן", קובעים גדולי ישראל "יש להימנע מלשהות ממלוניות אלו כלל (שלא במסגרת המשפחה) ובוודאי כל ישיבה תדאג לתלמידה להתאים להם מקום ראוי הן בישיבה עצמה והן במקום אחר מטעם הישיבה מתוך אוירה תורנית ושמירה על כללי הבריאות".

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע כי השבוע התקיימה שיחת 'זום', בין מאה מנהלי ישיבות עם נציגי המשל"ט מיקי אדלשטין ועוד, ומטעם פקע"ר הרב גבריאל כהן, ראש דסק החרדים בפקע"ר, בישיבת התקבלה החלטה לעשות הפרדה בין המלוניות, למען הסדר הטוב.

אך מספר מנהלי ישיבות אומרים ל'כיכר השבת', כי לאחר המכתב של גדולי ישראל, הסיפור הסתיים ומבחינתם, תם עידן המלוניות בקרב בחורי הישיבות.

תוכן שאסור לפספס
302 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
181
תארו לכם שמשה רבנו היה מגיע לזקני ישראל ואומר להם "הגיע הזמן לגאול את בנ"י" והם בתגובה היו אומרים לו- "לא יכול להיות שאתה שגדלת בבית פרעה ולבוש בלבוש מצרי תהיה הגואל של בנ"י", כי הרי ה"משיח" חייב להיות מ"אנשי שלומנו" לבוש קפוטה ועושה שטייגן כל היום. מי אנחנו שנגיד לקב"ה כיצד להביא את הגאולה? אם הקב"
ללא שם15.01.21
מעולם לא שמעתי דברים כאלו .ממש כפתור ופרח.הקבה לא מחכה לשום דעה .אין מי יאמר לו מה יעשה ומה יפעל.ואם מדינת ישראל היתה נעשית על ידי חרדים עד היום אין מדינה.כל אחד עם הדעות שלו ושנאה לחוג השני . בשנת 1897 ובשנת 1917 ובשנת 1947 ובשנת 1948 קפצו עד לרקיע השביעי בתפילתם : שלא תקום מדינת ישראל חס וחלילה .
אבאתו15.01.21
כל הכבוד. תגובה לעיניין.
מישהו15.01.21
אהבתי מאד את עומק מחשבתך. חזק😂👍!!!
רפאל16.01.21
180
עולם התורה בפשיטת רגל!!!אם ככ מפחדים ששיחה עם מזרוחניקים תערר את כל ההשקפה הטהורה שבנו לאורך שנים אז המצב מאוד מאוד קשה!בושות שזה הדור שלנו!!!
סתם אחד15.01.21
ככה קבעו כל גדולי ישראל מדורות קודמים .ציוני עלוב .ציונות זה כפירה!
עעע15.01.21
זו אמירה קשה מאוד, אם אתה מפחד משיחה זה אומר שאין לך תשובות טובות.
א15.01.21
איני רוצה חלילה לעורר מחלוקת ישנה, אבל היו ימים בהם גדולי עולם החרימו את "כת החסידים". היום החסידים הם חלק מרכזי מהיינסטרים. מי ערב לך שבעוד כמה שנים הציונים לא יהיו חלק מהמיינסטרים?
רפאל16.01.21
צודק במאה אחוז!!
יצחק15.01.21
179
העסקנים מפחדים שיראו מה יש 'בתוך העגלה' המלאה שלנו.
נעמי18.01.21

הצגת כל התגובות

178
סקנים שלא מבינים כלום בתור ראשי ישבות שמפחדים מדימוי של מה שאינו תורה תתחילו ללמוד מסילת ישרים
צחי23.01.21
177
יש לנו שתי בנים שלומדים במרכז הרב. שתיהם היו במלוניות (שונות) - שסה"כ היתה חוויה חיובי עבורם. אחד מהם אמר שאכן התנהגות של חלק מהבחורים החרדים לא היה משהו. זה המצב.
א17.01.21
לפי תגובתך אני מבין שהבנים שלך הם בעצם נקבות.
מר בחור17.01.21
או שהוא עלה לארץ מאנשהו והעברית עדין קשה לו.. תתבייש!
נעמי18.01.21
176
המזרוחניקים בעייתיים ביותר! הם יוצרים פתח בעולם החרדי... הבנה שהתורה היא לכל רבדי האוכלוסיה ולא רק לשטייגניסטים ולעסקנים. התורה נמצאת בפשטות באהבה ושמחת הלימוד. אהבת הבריות אמיתי מתרחקת כמטחווי קשת מפלגנות שחצנות ושנאת חינם. מתי עם ישראל יתחיל לאמץ את השקפת בורא עולם! אוהב את הבריות, שמח במצוות ושמח
בעיית המזרוחניק17.01.21
175
משעשע ועצוב לקרוא את התגובות של רוב המגיבים, אני לא חושבת שמדי התעמקו בכתבה אלא מיד כתבו אש וגופרית, על החרדים הפחדנים שלדעתם כל רוח קלה מזעזעת את אמונתם, או יותר טוב על העסקנים (שלא תתבלבלו, אני מתעבת את רובם) ולא חשבו לדקה על משמעות של ויכוחים אידיאולוגיים, ויש לי שאלה פשוטה אליכם אפילו אם אתה אוה
מרים17.01.21
שד' יעזור לך מה הקשר בין מה שכתבת למה שהיה?
וואוו18.01.21
כדאי שתקראי פעם את הקדמת ספר העיקרים (ךר' יוסף אלבו, מן הראשונים) מדוע הוא כתב את ספרו.
נו נו18.01.21
174
"לדברי עסקן" - ולא לדברי הרבנים, שהרי אם הם אמרו היה אפשר לצטט אותם.
א17.01.21
173
כאשר "אמת" היא לא מספיק חזקה ונכונה, היא מפחדת מלשמוע דעות אחרות. ברור לי שהעסקנים הם אלו שגרמו לזה, אך זה מראה את ההלך רוח בציבור- פחד מדעות אחרות.. אם האמת שלכם הייתה מספיק חזקה לא הייתם מפחדים.. "אהבת ישראל" עלק.. כל פעם אתם שוברים שיאים חדשים של דברים הזויים. קצת אחדות בעם מה קרה?? אהה סליחה שכח
///17.01.21
172
המזרוחניקים פה בתגובות לא מבינים מה הבעיה בלתת לבחורים לשמוע דעות שונות אבל בינינו זו הבעיה של הצינות הדתית האהבת ישראל העיורת הזו שכולם יהודים ואם כן בוא נשמע את הדעות של כולם לכן מי שקרא אי פעם את העלונים שלהם ימצא ערבוביא של דברי תורה, עם מאמרים של רבניות ,המלצות לסרטים ,ועדכוני אירוויזיון ,לא פ
ח17.01.21
כל מילה בסלע!!!!! מסכימה איתך....
ל-ח'18.01.21
אל תבלבל בין מזרוחניקים לחרד"לים. זה 2 דברים ש ו נ י ם!!!
אחדות17.01.21
171
לפי מה שהבנתי. זה רק העסקנים אומרים את זה. גם במה שכתבו הרבנים, הם התכוונו לבעיות הצניעות והסמרטפונים אך נגד החרד"לים?? זה כבר המצאות של עסקנים אינטרסנטיים. אני לא מאמינה שגדולי ישראל נגד חיבור בין הזרמים. זו אהבת ישראל פשוטה.
אהבת ישראל17.01.21
170
לא סמרטפון, לא אלכוהול,לא אינטרנט,לא בעיות צניועות-רק ויכוח פשוט עם מזרוחניקים זה מה שמפריע.עסקנים חרדים דבילים מושחתים מזלזלים בגדולי ישראל שכתבו דברים אחרים לגמרי.חרדים אנשים רעים בעלי מידות רעות,סנובים מטורפים,פשיסטים.
קירש17.01.21
169
חברה להרגע סך הכל זה היה איזה עסקן שמחשיב את עצמו הגדולים לא אמרו שום דבר על בעייה במזרוחניקים רק ה”עסקן” החליט שזו הבעייה!! “עסקנים” “עסקנים” כל היום עסקנים וזאת הבעייה הכי גדולה שלנו- העסקנים!!!!!!!!!!!!!!
אדם שרוצה שלום!16.01.21
168
הבחורים פגשו שם בחורים ממרכז הרב,גם הם הרוב שם לא מתגייסים לצבא,ההבדלים הם קטנים ובעיקר בלבוש החיצוני,הם ילכו עם חולצות כחולות ולא לבנות כמו חרדים מודרנים. באמת שאין ממה לחשוש,חבל זה יוצר אחדות בעם.
מפספסים משהו16.01.21
167
בפרשה למדנו על הכרת הטוב , מדינה שמחסנת את אזרחיה ,שנותנת כסף ללומדי תורה , מקבלת בחזרה כפיות טובה , איך תצמח תורה אם מידות שרואות שבמדינה ,רק איום רוחני, איך תצמח תורה על גבי בסיס שלא יודע להכיר את הטוב , שמחלקים מזון בבני ברק , שמחסנים אותם , שדוגאים לבריאותם , א"א לומד שזה מדינה יהודית טובה , אפש
,קצת פרשת שבוע 16.01.21
166
בציבור הדתי לאומי אין אף אחד שיאמר לא ללכת למקום שבו פוגשים חרדים... אולי כדאי לציבור החרדי לפתח עמוד שדרה...
נקודה למחשבה16.01.21
165
מה יהיה הרי יום יום אחד ילכו הבחורים לשבת באיתמר כמו שאני הלכתי שהייתי בחור וגיליתי אנשים אחרים ועדיין נשארתי דוס אני וכל מי שהלך איתי והלכנו הרבה זה פשוט טמטום נאיביות וחזרה למעגל שלא עונה תשובות רק סותם את הפה לבחורים ובנפגעים לצערי הרב אני מטפל ויש הרבה שזה הבטן הרכה שלהם הם רוצים לבחור לא שיבחרו
יייייייייי16.01.21
164
מה הבעיה בדיאלוג לכל אורך היהדות בית הלל ובית שמאי..כל הגמרא בנויה על ויכוחים ..עצוב מחנכים לחינוך פחדני בלי יכולת להקשיב לדעות אחרות..מה הטעם בשטיפת מוח של החינוך החרדי אם ויכוח אחד מפחיד אותם כל כך
חינוך חרדי שווה פחדנות זה כל כך לא היהדו16.01.21
163
האידאולוגיה הכריעה: מתקרבים לבני הציונות הדתית רק לשם בקשת תרומות.
נתי16.01.21
162
בושה וחרפה. אני דיברתי עם הרבה בחורים מ"מרכז" הלואי ועולם הישיבות החרדי היה מתקרב לצידקות שלהם...
בחור ישיבה16.01.21
161
נמאס כבר משלטון האייתולות
משה16.01.21
160
ממש ברור למה משיח לא מתגלה... אז שנאת חינם כבר אמרנו. עכשיו הרמב"ם היה מתבייש בכולנו,למה אנחנו מחנכים את ילדנו? ולמה אנחנו לא סומכים עליהם או משקיעים יותר בחינוך שלהם ובהבנה של ההשקפה? גם על הרמבם יצאו למה לחבר מורה נבוכים?למה להתעסק בזה....? אם לא ידעו הכי טוב.... עכשיו הרמבם עסק אפילו בכפירה של
בושה גדולה18.01.21
159
אף פעם ,לא הבנתי מה רע במיזרחי ,עד שקראתי מה כותב עליהם החזון איש , אולי תקראו ותחכימו ,
ננ17.01.21
158
הרבנים ראו שאיזה מזרוחניק צנום מדבר תורה והפוניבז'ר לא יודע כלום חוץ מלזרוק ססמאות ולהלהיב את הקהל בסגנון תחרות אגרוף חופשי. הגדויילים נלחצו בצדק
נפתלי17.01.21
צודק לגמרי.
יאיר 18.01.21
157
מפליא לראות תמיד את הבורות החרדית בנוגע לדרך הדתית לאומית. חושבים שהרב קוק חשב שהרצל היה צדיק הדור עם זקן ארוך ששכח את השטריימל ברכבת. כל מי שמתחיל ללמוד את דרכו מבין שהוא ראה הכל בעיניים פתוחות אלא שהבין שמשמים מגלגלים מהלך דרך אותם כופרים והראיה שמדינת ישראל קיימת בניסי ניסים. החזון איש כתב שהמדינ
י.ר17.01.21
156
אז לפחות תשמרו על הנחיות הזהירות ולא תצטרכו לשהות במלוניות הקורונה ביחד עם מי שאל באותה שיטה הקדושה כמוכם תלבישו מסכות ולא תצטרכו ללכת למלוניות הטמאות האלה על חשבון המדינה ותוכלו לשבת ללמוד עם מסכה ביחד עם אנ"ש
שמויגר17.01.21
155
הסרוגים מקפידים יותר בגזל שטח בבניה ,ופחות מעורבים בעניני שוחד,לא סוחטים "סידור מלא" דירה וריהוט מלא...חיים עם פחות שפוני ושואו
ללא שם17.01.21
כי הם לומדים מקצוע באוניברסיטה (שני בני הזוג) וכך יש להם אפשרות לממן את עצמם. לשיטת החרדים זה בבחינת יהרג ואל יעבור (ללמוד באוניברסיטה).
יהודי 17.01.21
154
זה לא אסון אם הישיבשערים והמזרוחניקים יהיו חברים !!! סך הכל פחות שנאת חינם בעם ישראל אני בטוח שאחרי המלוניות כולם התחזקו בעניין אהבת חינם והישיבשערס למדו איך לסבול את המזרוחניקים וכן הפוך משהו שאף פעם בהסטוריה לא קרה
אדם שרוצה שלום!16.01.21
153
מראה את הבעיות בציבור החרדי לגבי הנהגה ולגבי המושג המעוות דעת תורה שנאמר לגבי הסהנדרין ולגבי ההלכה שלוקחים אותו לכיוונים לא נכונים. א. אני אישית הייתי במלונית קורונה הוקם שם בית מדרש והכמות הייתה שהרוב בבית המדרש באופן קבוע היה של הציונות הדתית למרות הפער הגדול של בחורי הישיבות החרדים (בערך 600) מו
דוד עמיצור16.01.21
152
אם מפחדים מהדברות על נושא מסוים זה אומר משהו לא?
ללא שם16.01.21
151
גדו"י במכתב כתבו במפורש שרבו המכשולות העסקן אומר שהכול זה עניין ההשקפה למי להאמין???
עסקן16.01.21
150
תלמדו את תורת הרבי מליובאוויטש, שם 400 ספרים עם תשובות לכל השאלות וההשקפות ומתחת לכל קטע יש מקור לעיון. (היה תלמיד במוסד דתי ששאל מה הפירוש ה' משחק עם לויתן, המורה כעס עליו וכו' הוא המשיך ושאל עד שאחרי שנים הוא הגיע אל הרבי, והרבי הסביר לו שהיות וה' מלח את הנקבה לצדיקים והוא נשאר לבד ה' דואג לו למש
משה בן אברהם16.01.21
149
״לא תשנא את אחיך בלבבך״ . ״אתוהב בסופה״ - שמתנצחין זה עם זה במלחמתה של תורה עד שנעשים אוהבים. עד מתי פירוד ומחלוקת שלא לשם שמיים אלא לשם...? בשברון לב על גלות השכינה וצרות המוחין, חברונער
דעת תורה15.01.21
148
אני מציע לעשות סיבוב במלוניות ולראות איך מתנהגים בחורי הישיבות. חוסר דרך ארץ בלשון המעטה.
ירושלמי15.01.21
147
קשה לי לומר- אבל באמת נראה לכם שגדולי ישראל אמרואת זה? תסתכלו פעם אחת איך הרב קנייבסקי חותם על טופס. אומרים לו תחתום זה לצוירך מיצווה והוא חותם. משהו בסגנון.. בושה לרבנים שזה היחס שלהם לדת"לתים!!! מה? הם גויים? הם יהודים ומצווה לאהוב אותם כמו את הבן שלך בעמך! מדברים עליהם בכזה גנאי שזה מבחיל. בכיף,
ח15.01.21
146
מסתבר שההשקפה הטהורה לא עובדת כשהיא יוצאת מתיבת התהודה שלה
פרודיה על עצמם15.01.21
145
לכל המגיבים נגד האיסור לשהות במלוניות, אין לכם הנתונים שהציבו בפני הרבנים הגאונים, ואם החליטו מה שהחליטו ברור ששקלו כל מה שטוענים והבינו שההפסד גדול מהרווח. לא קטיל קני באגמא הם!
חיים15.01.21
144
חייבים גם לבקש מהם שחס ושלום לא יצביעו ג כדי שלא ישפיעו עלינו לרעה חס וחלילה
דני15.01.21
143
איבדנו את זה לגמרי, אה?!...
יהושע15.01.21
142
אני לא מבין משהו אחד, למה חרדים מפחדים מדתיים ??
חילוני15.01.21
כי הם חושבים שאם אדם ידבר עם מישהו שהוא לא חושב בדיוק כמהו, זה יערער לו את הביטחון בה'. צריך להבין שאפשר להכיר במדינת ישראל, וגם ללמוד תורה. גם ללמוד וגם לעבוד. הדברים יכולים ללכת ביחד. רק צריך להבין את זה, ויש אנשים שלוקח להם יותר זמן להבין את זה...
יוסי17.01.21
141
חבל, הבחורים הדתיים לאומיים הרבה יותר מבולבלים מהחרדים. דווקא החרדים יכולים להשפיע עליהם. אפילו אם החרדים שבבניקים, לא מדובר פה במזרוחניקים שיכולים לפתות אותם לצפות בסרטים וכדו', אלה תלמידים ממרכז הרב שמשתמשים בטלפון כשר.
אבי15.01.21
לא מסכים עם זה שהבחורים במרכז יותר מבולבלים, אבל אני כן מסכים עם זה שהם לא יכולים להשפיע רע על אף אחד...
יוסי17.01.21
140
חבל שאנשים לא מסוגלים להכיל דעות שונות
יעקב מרתון15.01.21
139
כשהחרדים צועקים אפיקורס על מי זה אמור לעשות רושם הרי אצל החרדים נעבעך כל מי שרק לא חושב כמו השני מיד הוא אפיקורס ושייגץ כידוע, קחו למשל 2 פלגי הליטאים שרבים ביניהם, ופלגי החסידים שרבים ביניהם מיד הקבוצה השניה הם הכי אפיקוסים ושייגצים בעולם .....
***18.01.21
שוטה!!! זה לא אצל ה"חרדים" זה אצל היהודים... טפס קצת במעלות ההיסטוריה למחלוקת החסידים וה"מתנגדים".... וכן הלאה
קצת היסטוריה19.01.21
138
מי נמצא בין חרדי לחילוני? אומר אליהו הנביא לנביאי הבעל עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים?
ה17.01.21
הדתיים לאומיים בסעיף הנכון והחרדים אפילו לא פוסחים על 2 הסעיפים הם לא עושים כלום!!!
יעקב18.01.21
יותר נכון לשאול מי נמצא בין הדתיים לואמיים לחילונים? תשובה-החרדים שפוסחים על 2 הסעיפים! תחליטו- אתם מקיימים מצוות או שעושים מה שבא לכם? יישוב ארץ ישראל מצווה לפי הרמב"ן ואחד מיסודי המצוות לפי הרמב"ם
צדיק18.01.21
יש ישוב הארץ ויש כיבוש הארץ החלק השני הוא טמטום שאתם המצאתם אתם חושבים שהחזון איש לא ידע על הרמב"ן?וכן כל הגדולים?פשוט אתם צריכים לבדוק את התשובות הפשוטות כל כך ולא ללכת אחרי רבני ערב רב
עעע24.02.21
137
בושה וחרפה. הלואי ועולם הישיבות היו צדיקים כמו המרכזניקים... העסקנים בסה"כ מפחדים שהבחורים חסרי החוט שדרה שהעולם החרדי מגדל יצאו מהקונכיה שלהם ויראו שיש אנשים עובדי ה' לא פחות עם ר"ל כיפה סרוגה
חברונר17.01.21
136
העמידו בחור חרדי מתלהם, מול בחור דתי לאומי בוגר ורציני. חילול ה'
מגיב חרדי17.01.21
135
על החשש האמיתי אף אחד לא עמד: שהחרדים יתחילו להקפיד על בין אדם לחבירו כמו המרכזניקים, ואז, חלילה, מה יהיה על הפרנסה של כל העוסקים בדיני תורה על מחלוקות מפוברקות שרק החרדים יודעים לבשל? מה יהיה על הלשון הרע שממלא את יומם של חלק מבחורינו היקרים על מי אמר מה על מי? מה יהיה על עושקי היתומים והאלמנות בא
זלמן17.01.21
134
חברים זה לא חדש שהציבור הדתי לאומי אין לו בכיה להיות פתוח בענייני אינטרנט וחבורות חבורות כמו בני עקיבא וכדו ומזה מפחדים גדול"י זה לא אישי! זה פשוט יכול לשנות להם מההדרכה של דורות שלמים למה להכניס אליך הבייתה מה שאתה לא מעוניין להכניס גם אם אתם חושבים שאין בעיה לפתיחות הזאת, ואני רוצה להחמיר עם בני
רועי17.01.21
133
מעניין אם גם הראו לרבנים את הסימופזיון עצמו? או שאיזה עסקן החליט לתמלל את הדברים. מה גם שהפחד הזה של להיחשף לדעה אחרת מראה כמה ההשקפה היא לא מספיק חזקה
אביח17.01.21
132
.נ.ב כמובן שכל מה שכתבתי זה על דעת זה שבאמת גדולי הדור הורו כך ולא עסקנים וכדו' ככתוב בחלק מהתגובות
נ16.01.21
131
השכלה??? מה נסגר??? אפשר רק לשאוף שהבחורים אצלינו יהיו כמו הבחורים של מרכז הרב כזאת התמדה אמיתית ובכזו פשטות וטוהר וכמו שרואים בסרטון איך הבחור עונה בכזו עדינות וללא שום התלהמות יתר וחלילה אני לא מכליל את כולם וברור שגם אצלינו יש כאלו אבל זה רק בכדי לחדד ובככל מזה הבריחה הזאת הרי אם אנו בטוחים וש
אמת 16.01.21
130
הרסו והורסים הרבה יותר מהציונים
עסקנים משועממים שחייבים ללחוש שטויות על 16.01.21
129
העסקים מודים שהחלטות גדולי ישראל ניזונים ממה שהתפרסם באינטרנט (על הסימפוזיון)
משה בן אברהם16.01.21
128
גדולי ישראל צודקים עם כל הכבוד לציבור הדתלי בחורי הישיבות מגיעים ממשפחות חרדיות אדוקות שאבותיהם וסבותיהן מסרו נפש על שמירת תורה ומצוות וצניעות וקדושה עם כל הדקדוקים. ובכל ויכוח של בחורים שיצרם גדול בקלות ניתן לעוות את דרכם אפילו בטענות הבל או מראות לא צנועות ולכן הם צריכים שמירה מיוחדת בישיבות הקדוש
דודוי15.01.21
אתה לא מכיר בחורי ישיבות ציוניות דתיות ומואכל במה ששמעת, אצל הדת"ל שמגיעים מישיבות מרכז, הר המור ודומיהן כההקפדה על ההלכה והמסירות נפש על דבר ה' הם ברמה הגבוה ביותר. בחור חרדי שפעם הגיע לבקר בישיבת בית אל (דומה למרכז הרב), רוה"י הרב זלמן מלמד אמר לו "אם אתה מחפש קולות, זה לא אצלנו. אנחנו מחמירים מאו
שטויות!17.01.21
127
זה רק מראה כמה הדרך לא נכונה ודלילה עד כדי כך שזה מפחיד אותם שהם ישמעו דעה אחרת לי לא יהיה בעיה שהבנים שלי ידברו עם חילונים כי אני יודע שהדרך שלי חזקה
יניב 15.01.21
126
כשאתה חזר אתה לא פוחד מהשפעות.. בדיוק כמו חב"ד שלא פוחדים וגם בין הגויים הם מצליחים ןהשפיע ולא להיות מושפע.... אין על הרבי מחבד שרואה למרחקים ומבין את הדור המצטיין הזה
אמא15.01.21
125
האם גדולי ישראל ללא התערבות דל העסקנים היו מעלים בדעתם לאסור דבר כזה????
ספי15.01.21
124
למה כל דבר לוקח לנו להיזכר חצי שנה אחרי הנזק יש לי אח עצניק הצינים שבהם לא גומרים לצחוק עלינו והצדיקים שם מסתכלים בעינים של "כמה ר' שמואל צדק" אולי נתעורר ונקדים אותם במשהו לפני שנאבד את כל דור העתיד
יונתן15.01.21
123
איכס איכס איכס אלו הם פני החרדים אין לנו אמת לשלוח אותם החוצה איתה, אז פשוט נצטרך להשאיר אותם בפנים לעולם ועד פשוט פתטי ומגוחך, כשאני רואה כזה דבר זה גורם לי בושה שאני מסתובב עם כובע וחליפה
נועם15.01.21
השיטה החרדית אומרת שלימוד תורה קודם לאמונה והשקפה(אני באמת לא יודע למה אי אפשר את שניהם ביחד אבל עכ"פ זו השיטה-רק תורה)ולכן בחורי ישיבות חרדיות לא יודעים מה לענות כי פשוט לא לימדו אותם מה לענות(ולכן גדולי ישראל לא רוצים שהם יהיו עם הדתיים לאומיים-כמו ש"להבדיל" הם לא רוצים שבחורי ישיבות ידברו עם אפיק
נ17.01.21
122
השועלים הקטנים כרגיל מחבלים בכרמים. מעניין איך השועלים הקטנים הציגו את השאלה לגדולי ישראל וכך סחטו את הפירוד.
מלכי15.01.21
121
כחרד"לית אני מנסה להבין את הפסק של הגדולים. אם כל כך מפחדים משהותם של בחורי ישיבות יחד עם בחורים מישיבות ציוניות כנראה ההשקפה שלהם תלויה על חוט השערה...כדאי לעשות בדק בית איזה יסודות אמוניים יש לבחורים שכל משב קל מערער אותם לגמרי. בריאות הגוף והנפש. חבל סוף סוף ראינו אהבת ישראל במיטבה. אבל החרדים כ
רחל15.01.21
אין מה להבין - הגדולים האלה הם לא כל כך גדולים, או לפחות תפיסת המציאות שלהם לא משהו בגילם המבוגר.
קורא18.01.21
כן אנחנו מפחדים מעבירות אנחנו מפחדים מחילונים כן ככה התורה אומרת .אתם לא "מפחדים" אוי זה "גלותי" מדי רואים את התוצאות של החינוך שלכם
עעע16.01.21
מעניין עם ראשי הציונות הדתית מפחדים שבחורי הציונות ידברו עם בחורי ישיבה.. הזייה!! תעודת עניות לחברה החרדית!!!
שימי15.01.21
זה לא כולם זה הקיצוניים והטיפשים אני מכיר הרבה בחורי ישיבה שמתארחים אצל דתיים בגבעות והכל בסדר לצערנו יש כאלה מגעילים
יייייייייי16.01.21
זה לא נכון ב. ג. שאל את רבי איסר זלמן מלצר: אם אתם לא נותנים לבנות שלכם ללכת לשירות לאומי בגלל חשש ניסיון - אז אולי החינוך שלכם לא נכון, כי לא יכול לעמוד בפני ניסיון קל. והשיב לו רבי איסר זלמן מלצר: אנחנו מחנכים את הבנות שלנו לא להכנס למצב של ניסיון.
לרחל16.01.21
120
יענקי קנייבסקי הנכד האהוב ברשבם נכדו חביבו נאמן ביתו הבלעדי של מרן שר התורה רב חיים קנייבסקי שליט"א והוא הנכד שהכי קרוב לרב היום וגם כל מי שצריך ברכה מהרב הוא דואג לו תמיד בשמחה בחיוך ובמאור פנים הלוואי שירבו כמותו בישראל יענקי חזק ואמץ אין כמוך בעולם יענקי קנייבסקי אוהבים אותך כולם
אליהו18.01.21
119
גם כשהיו ויכוחים בין משכילים ,לבחורי ישיבות ,לא הבינו על מה הרעש ,מה אסור לשמוע דיעה שונה ,המ הסגירות הזו ?
רפאל17.01.21
118
זה שחצי מהבחורים לא מאמינים בכלום, רדידות של הרמים הצעירים וכו וכו אלו חא בעיות הבעיה הגדולה שמא יתחברו למזרוחניק. עידן הקריסה בפתח!!!!
חרדי כואב17.01.21
117
לכל המגיבים היקרים פה מלמטה.... תקשיבו לי אני פשוט מזועזעת בצורות לא רגילות מכל התגובות שהולכות פה, תגידו לי ברצינות זה אתר חרדי או אתר של אנשים שנגד ההשקפה החרדית מה קורה לנו איך הגענו למצב כזה שזה התגובות פה..(ועוד באתר שכותב שהוא "חרדי") כל התגובות פה הן "כן ההשקפה החרדית חלשה" "הבחורי ישיבות הלו
ללי17.01.21
ללי יקרה. ניכר שאת כותבת מדם ליבך ואני מבינה זאת. אני כחרד"לית גם לא הייתי שולחת את ילדי למקום שיש בו חילוניים לדוג'. אך נראה לי שדברייך ושהפחד נובעים מכך שאת לא באמת מכירה את הציבור החרד"לי. זה ציבור שלא מוותר לעצמו. מחפש את הלכתחילה ולא את הבדיעבד. כיסוי הראש של הנשים ואורך החצאיות שם ראוי לשבח. ב
לללי17.01.21
היי זאתי שכתבה לי למעלה זה אני ללי ואני רוצה להגיד לך שלציבור החרדי בהרבה מושגים יש מה ללמוד מהחרדלי"ם ושוב אני אומרת הרבה אם זה בתמימות האמיתית אם זה באהבת ישראל ועוד (ואגב אני לגמרי מכירה מקרוב את החרדלים אבא שלי נפטר ואמא שלי התחתנה עם חרדל"י טהור- כך שיצא לי להכיר מקרוב...) אבל לצערנו רוב הציבור
ללי18.01.21
הגזמת לגמרי! באמת אתם לא יודעים כלום על הדתיים לאומים אם ככה את אומרת. אנחנו לומדים תורה לא פחות טוב ממכם. ויש גם כמה מצוות שאנחנו עושים קצת יותר טוב ממכם כמו ישוב הארץ.
יאיר 18.01.21
אני בעצמי חי בסביבה של דתיים לאומיים ואני די חרדלי, והאמת היא שהזרם הישיבתי חרדלי יכול להיות שוה ערך לחרדי, אבל הזרם הרגיל ובטח הליברלי לא מתקרב. לצערינו. ולצערינו גם החרדים בבעיה.
אח יקר18.01.21
רציתי לשאול אם אפשר, אני דתיה לאומית, ואני אשמח לדעת על איזה מצוות מהתרי"ג אני עוברת (ח"ו). זה מאוד יעזור לעבודת ד' אם תגידו לי...
חרדל"ית17.01.21
כחרדלניק בצעירותו ... ורוב משפחתי כאלה הירידות הרוחניות בצבא והזלזול במצוות מעשיות (ואני לא מדבר על הרציניים שבהם ) למשל יש לי אחות שמכסה את הראש עם חצי חיתול כזה והבת שלה רק אם איזה עשירית כיסוי ראש ולא אכנס לשאר פרטי הלבוש.. אבל לאחרונה יצא לי לדבר איתה ושאלתי אותה על חברה טובה שהייתה לה מה איתה ה
אפרים18.01.21
היי חרדלי"ת. מי אני הקב"ה? שאני יגיד לך על מה את עוברת.... אבל אני יכולה להגיד לך משהו אחד שאם את עושה שירות לאומי...אז תדעי שהגדולים קבעו חד משמעית שלעשות שירות לאומי זה בגדר "יהרג ואל יעבור"...לא פחות. הרבה הצלחה.
ללי18.01.21
כבת שירות לאומי.. אפשר בבקשה לדעת למה זה בגדר "ייהרג ובל יעבור"?
אוריה21.01.21
החזון אי"ש אמר זאת בתקופה שרצו לעשות את השירות הלאומי כחובה ובכפיה. היום זה במסגרת התנדבותית שכל בת בוחרת האם לשרת והיכן. לא ייתכן שבחורה שעוזרת לקשישות או לילדים וחולים וכו' עוברת על איסור ייהרג ואל יעבור. משתפת- אני במסגרת השירות הלאומי מתנדבת עם קשישות בודדות ורובן חרדיות . זה פשוט משנה חיים. ב
אוריה21.01.21
איפה השכל? החרדים אלו שלא מקיימים מצוות יישוב ארץ ישראל אני חושב שהחרדים מחביאים מתחת למגבעת/שטריימל חור עמוק שנפער כשהוציאו להם את השכל
אברהם18.01.21
האמת שלא הבנתי את העומק של הדברים שלך... כנראה שאתה מידי עמוק...
שושנה 19.01.21
בת שלא מבינה כלום מהחיים שלה
בן צלי18.01.21
לא את....
גל19.01.21
116
על נס קיום עם ישראל. בשעה שכולם כולל עמים רבים ועצומים חלפו מן העולם.. ואכן רואים שהתנועות הרפורמיות למיניהם שלא שמרו על גחלת התורה. במגמת התבוללות ואבדון.. לעומת זאת הציבור הדתי לאומי כמו כן הציבור הספרדי גדלו פלאים. למרות ההסתייגות ההשקפתית והריחוק מהם בימי קום המדינה.. מי חכם ויבן זאת. ויסביר זאת
Zelig AmZaleg17.01.21
115
אז אל תתפלל בשטיבלאך נראה אותך הולך להתפלל בשטיבל של חרדלים אה? מה קרה? להנות מהם אפשר ולהמשיך ללכלך? רק מה שעוזר לך?
חרדי17.01.21
114
בושה! יש לכם הרבה מה ללמוד מהמיזרוחניקים!!!!
ללא שם17.01.21
113
לפני שהתחלתי לקרוא את התגובות הבנתי שכנראה יהיו כאן תגובות נגד הפסק הזה וההגיון בזה(וגם אני לא מבין מה רע בזה ושזה נשמע ממש לא טוב שהם מפחדים שמכזה דבר יפול כל החינוך וכו' חוץ מזה שההגיון הפשוט אומר שזה הדבר הכי טוב ושזה יכול רק להועיל) אבל לא לשכוח ש"דעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה" ו"גם אם יגיד לך ע
נ16.01.21
112
דיי הזוי... אני בתור חבדניקית ממש לא מפחדת מדיונים ודיבורים, וגם לא אוסרים את זה עלינו, כי אני יודעת שחבד זו האמת. אז אני לא מפחדת מדעות אחרות. זה קצת עצוב שיש כאלה שמפחדים באמת שלהם.
מושקי16.01.21
111
למה חא אוסרים גם ללכת לבית כנסת בשכונה או לפארק או לברכב או לים גם שם יש דתיים לאומיים.....
aaa16.01.21
110
מדאיג מאוד שגדול"י מפחדים שמיטב הבחורים שלנו יפגשו במהלך לימודם בחורים מישיבות של המזרחי מה יש להסתיר? האם לא מלמדים אותם בישיבות על השקפתינו?
אבי16.01.21
109
תפסיקו. לקרוא רק לרבני דגל גדולי ישראל. חכם שלום לא אסר אל תדברו בשמכם בלבד
בני הפרנק15.01.21
108
מי שפוחד מהשפעה- זה אומר שכל כולו צבוע מבפנים! זה אומר שהוא לא באמת מאמין בה', הוא לא באמת חרדי!!! הורה שבטוח בחינוך ילדיו לא יפחד לשלוח אותם לחזק אחרים מפחד שהם יושפעו! תראו את חב"ד, יוצאים למקומות הכי טמאים בלי פחד! כי הרבי הבטיח שמי שמשפיע לבחוץ לא תכנס לו טומאה לבפנים!! והם יוצאים לחזק ולהאיר ני
ח15.01.21
107
מי שלא מסכים עם הדרך הזאת... הפעם לא יצביע למפלגה חרדית.!!!!!! גם ככה הם לא עושים כלום. הפעם אני בוחרת סמוטריץ. גם דרך ארץ וגם תורה וגם אהבת הארץ
רבקי15.01.21
106
לגדולי ישראל יש תשובות לכל שאלה וכן לאברכים ,אבל לא תמיד לכל בחור יש תשובה,החלולהשם במדינה כי קבוצת אנשים שמתאגדת ולא קובעתשהבסיס המחייב הוא התורה ויש חוקים נגד התורה אבל אני משלם הרבה מיסים וזכאי לתמורה שווה
חיים15.01.21
105
עם כל הודעות הכעס והעצב, בואו נתבונן על דבר אחד. תכלס הבחורי ישיבות עצמם כן התחברו לבחורים האחרים הם לא ראו בהם מישהו לא טוב ומאיים, הם למדו איתם ביחד רקדו התווכחו, ובוודאי שלא החרימו או הראו איזו שנאה. אז נכון יש פה רבנים ויהיו כאלו שיגידו עסקנים, שלא היה טוב להם עם זה, משיקוליהם שלא בהכרח מגיעים מ
יצחק15.01.21
אהבתי מאוד מאוד את ההסתגלות שלך ואני אפילו קצת מקנא בך על היכולת שגם שכל התגובות שחור לבן ביקורתי לכאן או לכאן אתה עדיין מוצא דרך גישור בין התאורתי למעשי
אפלטון17.01.21
כל הכבוד על הראייה הנכונה של העולם...
יוסי17.01.21
104
בטח הראו להם כמה תיעודים של אלכוהול או ביטול תורה אז בגלל זה חששו, וחלילה להאמין ללשון הרע על גדולי ישראל.
אל תאמינו לעסקן הזה זה קבלת הוצאת שם רע 15.01.21
103
אז מה יעשו עם כל החולים ישלחו אותם לביתם להדביק את כל בני המשפחה. אם זה היה חילוני קורא לאנשים חולים לא להתפנות מזמן הייתה מחכה ניידת לעצור אותו
יואל 15.01.21
102
מדיניות של בת יענה. פוחדים שחס וחלילה מישהו יחשוב אחרת. מוכיח שאין אמון בכושר השיפוט של בחורי הישיבה ומעדיפים שיתנהגו כמו רובוטים המונהגים בשלט רחוק. כנראה צריך להעביר את הישיבות הליטאיות לאי בודד באוקינוס השקט וכמובן לאסור כל סוג של קשר סלולארי. זה הפירוש החדש (כפי שאני מבין) של ו"נשמרתם מאד.."
ונשמרתם מאד ..15.01.21
כל הטענה שלך היא בדיוק ההיפוך של השיטה החרדית, להיזהר מנסיונות
סליחה טעות16.01.21
תבוא בטענות רק אל הקדוש ברוך הוא שאסר ויכוח עם אפיקורסים
ג'פרי 15.01.21
קודם תלמד איך הרמב"ם מגדיר "אפיקורוס", לפני שאתה מוציא דברים שהם לא הכי חכמים שיש בלשון המעטה
של17.01.21
101
הפסקנו לקבל מכם (העסקנים) הוראות חלאססס
קאופמן18.01.21
100
הבחור ממרכז הרב דיבר בנועם דברים של טעם, ואז ענה לו בצרחות הדמגוג התורן עם ההשקופע שהיתה עלינו לזרא. נמאס, כיביתי ישר
David17.01.21
99
תראו את ההבדלים הציבור הדתי לאומי שמח על המפגש, שמח על קירוב הלבבות וליבון הסוגיות. ולעומתו הציבור החרדי- נלחץ, מפחד פחד מוות, ולא רק שלא שמח על כך אלא משתמש בנשקו הידוע, איסורים, חרמות, השתקות.
אביגיל17.01.21
על כלי זהב פוחדים ושומרים יותר מעל כל חרס
דתילוני חפיפניק17.01.21
98
חחחח זום מותר למנהלים אבל לא לתלמידים....
ש16.01.21
97
נפגעתי עד עמקי נשמתי אתם אומרים דבר אחד: לנו החרדים אין תשובות על הדתיים הלאומים, אנחנו לא מצליחים לחנך את התלמידים שלנו לענות על הרבה תהיות שמעלים התנהגות הציבור החרדי הפתרון: לברוח פשש ממש אויבער כוחעם, רק מראים עד כמה הדרך החרדית פשטה את הרגל ובדור הגאולה בחרו להשאר ולדבוק בגלות
כדתי לאומי נפגע16.01.21
96
דווקא ההידברות היא דבר מבורך
כף16.01.21
95
יהדות של פחד ,מה יש לפחד מויכוח תורני ? בושה וחרפה . לזכות חבדניקים אני יכול לומר שאינם מפחדים להתווכח ולדון בענייני מחשבה והשקפה.
אליהו16.01.21
94
מינימום של מינימום של התמודדות. פשוט מכריזים: אנחנו מפחדים ואין לנו מה לומר! אגב תבחינו בוויכוח ביניהם ומעניין לראות טענות מול דמגוגיה וסיסמאות.
פשוט פחדניםםםםם16.01.21
93
וואו כמה חוסר ביטחון בהשקפה החרדית הגלותית.. מפחדים שהחרדים יגלו את האמת שהיא: יש המון יראת שמים טהורה לבני הציונות הדתית והשקפתם נכונה. מסתבר שחרדים לא חרדים רק לדבר ה' אלא לכל מה שעלול לעורר אותם שהשקפתם היא אוסף קלישאות חלולות חסרות עומק מחשבתי ואמוני.
נפש16.01.21
92
חס ושלום ילמדו מהם שאם יש יותר מ15 אחוז ספרדים לא קורא אסון ושום בחור לא חזר לבית יותר כהה והתחיל לאכול אורז בפסח מפחדים שבחורי הישיבות ילמדו מה זה אהבת ישראל ועבודת ה אמיתית מפחדים שלא היה שינאת חינם ואז יבוא המשיח ולעסקנים לא היה מישרות והם היו אנשים רגילים אז נעשה הכל לדחות קצת את המשיח עכש
אוהב ישראל15.01.21
91
ביננו, הבחור החרדי דבר בפאתוס אבל ממל ריק לעומת דברי התוכן המלא שדבר הדת"ל.
צבי15.01.21
90
כל פעם שאני חושב שהציבור החרדי הגיע לפסגה של הטימטום הוא עדיין מפתיע אותי הפסגות חדשות
חרדי15.01.21
לא אתה באמת דפוק!!!!!!!!!!
ללי17.01.21
89
ואם ימנעו את הפגישות והויכוחים אז אני אהיה יותר בטוח בהשקפתי? לא אשאל עצמי שאלות? לצערי זו פשוט עצימת עיניים תמימה שהמחיר שהיא גובה מסוכן לא פחות, ואת זה אני אומר כבחור שמכיר היטב את השטח. השאלות, ההרהורים, הכל מגיע אם האדם מפעיל ולו במעט את שכלו שהקב"ה חנן אותו בו, אז במקום להתמודד מעלימים ממני כבי
אהרון המאוכזב15.01.21
88
א. כיהודי חרדי אני שומע לגדולי ישראל והלוואי והייתי אחד מהם ב. לגבי הציונות ..כפירה שולח אתכם לכתבי הגאון ר אלחנן ווסרמן (ה' יקום דמו ) שהיה תלמיד מובהק של החפץ חיים ...עיינו שם ( קובץ הערות ) ג. כן לקלקל זה קל ולבנות זה קשה שיח פתוח עם בחורים שפתוח לעולם זה מרשם לקלקל החוכמה לבנות ד. ה יעזור שיגמר
יהודי15.01.21
ואם הרב וסרמן היה עולה לארץ ומקיים את המצוות התלויות בארץ ולא מפחד מהציונים הרשעים, אולי השם לא היה צריך ליקום את דמו...
מר בחור18.01.21
87
תסגרו את כולם במאה שערים ! זה הפיתרון!!לא יראו ולא ישמעו אף אחד!! אם הבסיס היה מוצק לא הייתם מפחדים . כנראה שיש לכם ממה לפחד . והפיתרון זה שנאת הסרוגים. אבל כבר למדנו מהקורונה שאין לאף אחד ביטח חיים. מעניין מאיפה ההיתר לשנאת אחים???
ברק15.01.21
86
אם החרדים מפחדים להיות מושפעים מכמה בחורים צעירים אז אולי ההשקפה שלהם לא כ"כ חזקה ואולי הם צריכים לבטל גם את מחנה בני תורה (המשרפות)...
מפחיד!15.01.21
תקרא את הספר דת הציונות ותראה עם מי האמת
עעע15.01.21
הגמרא הקדושה אומרת עבודה זרה כ"ז ע"ב, שאני מינות דמשכא
ג'פרי 15.01.21
85
חבל מאוד שמשקיעים את כל האנרגיה הגדולה על שנאה בעם? למה לא השקיעו אנרגיה במניעת ההדבקה הגדולה שהיתה בציבור החרדי ? כולנו ידעים את הזילזול בהנחיות בישיבות ובציבור החרדי שהיו ושעדיין מזלזלים , רק מפחדים לדבר ולהלשין . ההוכחה אלו הנרצחים !! וההדבקה ההמונית !! הרי הקורונה באה להגיד לנו לאף אחד אין ביט
דני 15.01.21
84
אני חרדי וגם ציוני ואני לא מסתיר את זה. זה שאין לי דגל לא אומר שאני לא ציוני
יונתן15.01.21
83
העסקיים בדמות השטן, רק פירוד . לא מבינים את גודל השעה
יעקב15.01.21
עדיף את הפירוד שלהם על האחדות שלכם .
המלך 215.01.21
82
חחח כמה צדיקים ממרכז!!! כתוב מפורש שבסדום לא היו אפילו עשרה. אפיקורס ישראל אסור להתווכח איתו כל שכן דפקר טפי. זה שאתם עוטפים בצלופן את המרכזניקים לא נותן להם הכשר הם היו ונשארו שונאי החרדים
אבנר17.01.21
חבל שאתה חי בסרט רע. מי שונא? אין אדם מדבר אלא מהרהורי ליבו. נסה לא לשנוא. זה כיף
גוליבר19.01.21
ככה זהעובד תלוי אם הם שונאים חרדים או לא?? מי שונא חרדים אסר לדבר איתו ומי שאוהב אותם מותא לדבר איתו ואפי' רשע ואפיקורס אתה אפי' לא טיפש. אתה פחות מכך... קלטתי את הרציונאל הלוואי ונגיע לדרגת עבודת ה' שלהם חרדי אחד
קאופמן18.01.21
רק שתדע שבמרכז ממש ממש לא שונאים חרדים שני אחים שלי לומדים שם ורק שתדע שיש בחורים שהולכים לשמוע שיעורים בישיבות חרדיות.
יאיר 18.01.21
81
כל אדם חרדי נורמטיבי שנחשף למה שקורה במלוניות לבחורים מבין את פוטנציאל הנזק תשאלו את מי שהיה שם ואכמ"ל.וברור שאין הדברים אמורים על כל הבחורים.... בכל זאת שאתה מרכז כמות עצומה של בחורים בלי פיקוח רוחני יהיה מיעוט שיתדרדר וידרדר אחרים ... וזה פשוט כך שהרי אם כולם היו כ"כ צדיקים בטבעם התפקיד "משגיח" הי
לתשומת לבכם17.01.21
80
קדחו עוד חור בדופן הספינה. העיקר ה"השקפה".
רפאל16.01.21
79
תעודת עניות גדולה!!
תעודת עניות16.01.21
78
דווקא המפגש עם בחורי ישיבות רציניים שלומדים תורה ברמה ממש כמו בפונוביץ וחברון אמור לעזור לחדד את ההשקופע הטהורה בנושאים שבאמת מבדילים ביננו לבין הד"לים, בלי להיכנס לדמגוגיה זולה ושקרים בנוסח "אצל הדתיים לא לומדים תורה, הם לא באמת שומרים על תרי"ג מצוות". עכשיו היתה הזדמנות לעמוד על ההבדלים ההשקפתיים
ישיבשער16.01.21
77
ולכן דגל ישראל מתנוסס ביום העצמאות על ישיבת ....
משה בן אברהם16.01.21
76
שמנים בנופש
הה15.01.21
75
ההשקפה שלהם רק ממרידה את הדור הצעיר והפתוח במחשבתו. ב"ה זה רק מקדם את הגאולה
חני15.01.21
74
לפי דעת התורה של הגאון רבי אלחנן וסרמן, ראש ישיבת ברנוביץ' וחבר מועצת גדולי התורה, המזרחי זה עבודה זרה בשיתוף, ולכן ההתנגדות הגדולה בציבור החרדי ליעדי גיוס מקרב בני הישיבות.
עבודה זרה בשיתוף15.01.21
73
הגדולים נשלטים על ידי עסקנים שהם ממציאים להם "סכנות רוחניות". הגדולים רק חותמים. האם הרב קנייבסקי היה במלונית? האם הוא יצא מביתו אל העם? הציבור החרדי נשלט בידי עסקנים שגורמים לציבור הזה להיראות ציבור חלש, טיפש, והכי גרוע חושש מהאמת. אין חילול ה' גדול מזה! אחר כך מתפלאים איך מליוני חרדים נרצחו בשואה.
משה15.01.21
72
אני חושב שאם יש כאלו בחורים פשוטים ומטה שמפגש עם ציבור קצת אחר יכול לבלבל אותם בהשקפה אז באמת מלונית זה בעיה.. דעתי שע"פ רוב מפגש כזה יכול רק לחזק אצל בן ישיבה את ההשקפה החרדית אלא אם כן השקפה זה פשוט לא לחשוב... במאמר המוסגר הלוואי שהבעיה של בחורי הישיבות היום תהיה קצת מפגש עם ציבור ציוני דתי יש
אליקים 15.01.21
71
לגנוב ולשתות זה לא הבעיה אבל לדבר וללמוד עם בחורי ישיבה ציוניים זה כן בעיה????
RE15.01.21
לגנב ולשתיין יש חלק לעולם הבא ולאפיקורוס אין חלק לעולם הבא
ג'פרי 15.01.21
תעשה מה שאתה רוצה, גנוב, תשתה וכו' העיקר שתצביע דגל
דני15.01.21
70
תחילת נפילה - ניסה. הם מ פ ח ד י ם. וממה? מלשמוע דעות אחרות מאנשים יראי שמיים, ששומו שמיים חושבים אחרת ממך...
משה15.01.21
69
חבל מאוד ששומעים לדעת העסקנים ולא שומעים את דעת הרבנים האמיתית. לא יכול להיות שהרבנים יפסלו בחורים שלא לבושים כחרדים ויודעים שהם תלמידי חכמים גדולים . כל העניין הוא רק על חיצוניות . נמאס כבר. מה עם שנאת חינם שנזרעת עכשיו בעם?? איפה ההיתר לכך ? חשבתי שילמדו לקח מהקורונה שמראה לנו שלאף אחד אין ביטו
שמעון 15.01.21
68
אני לא מבין מה הבעיה??! שיהיה אחדות!!
ג'נטלמן15.01.21
התורה אומרת לנו מתי צריך שיהיה אחדות ומתי לא .אם אדם מאמין בעבודה זרה לא משנה אם יעשה את כל המצוות קלה כבחמורה הוא כופר .החזון איש אמר מי שאומר הלל ביום העצמאות הוא כופר .עם כופרים אין אחדות .אם רוצים עזרה ברכה שהם יתחברו איתנו אבל אסור לנו להתחבר איתם .וכמו שכתוב אל תתחבר לרשע אפילו כדי להחזירו בתו
עעע15.01.21
איכס!! משווה דתיים יקרים לעבודה זרה??? לך תשתחווה לפסל של עצמך טיפש
ח15.01.21
הידעת שגם הר עובדיה זצ"ל אמר הלל ביום העצמאות?
די לבורות!17.01.21
ע קול מבשר ח”א כא לרבי משולם ראטה, אוצר המכתבים ח”ג סי’ אלף תשסט, שמש ומגן ח”ג סג, סו, ספר הרבנות הראשית ח”ב עמ’ 901-903 הרב שמואל כץ בספר הרבנות הראשית, ח”ב עמ’ 841, בהערה 33, שהרב אושפיזאי העיד שדעת הרבנים הראשיים, הרב הרצוג והרב עוזיאל, שמיד אחר קום המדינה היה ראוי לומר הלל בברכה. כמובן לשיטתך כ
שמעון15.01.21
איפה החזון איש אמר את זה .? שהוא כופר?
חסוי15.01.21
תגיד לי,על איזה רשע אתה מדבר? על שנאת חינם חרבה ירושלים. שום אידיאולוגיה
ט15.01.21
לאומיות זה כפירה .שנאת חינם זה לא היה בגלל המחלוקת של הפרושים עם הצדוקים זה שנאה אמיתית וזה מצווה
עעע15.01.21
ודוד המלך בכלל לא היה לאומי נכון? הוא גם לא נלחם... זה סתם משל על 'מלחמתה של תורה'..
ישראלי15.01.21
תגובה לעניין, צריך לדעת מה לענות לאנשים עם מנת משכל נמוכה שלא יודעים היסטוריה ותנ"ך
דגדב17.01.21
67
אסור בתכלית האיסור להאמין לטענת ה'עסקן' המדובר, זוהי הוצאת שם רע על גדולי ישראל שזוהי הסיבה לסגור מלונית ולהסתכן בריבוי הדבקה. אף אחד לא יודע למה התכוונו גדולי ישראל, ויותר פשוט להבין שמה שהפריע זה אווירת הבילוי ללא משגיח רוחני באזור מאשר ההבנה של ה'עסקן' הזה שזה בגלל מפגש עם עוד יראי ה' בציבור שונה
לכל המגיבים17.01.21
אם אף אחד לא יודע למה התכוונו גדולי ישראל, אז אפשר להפסיק להקשיב להם, כי ממילא אי אפשר להבין את כוונתם.
קצת מוזר17.01.21
66
חרדים חרדים מהכל.. עד היום סיפרו לי שמה' החרדה.. מתברר שחרדים רועדים מכל מה שלא נראה ונשמע כמותם. בקלות אפשר לזעזע את כל השקםת עולמם השיטחית והחלולה
מני17.01.21
65
כמו שצויין, זה רק עסקן שאמר את זה. אני לא מאמין שר' חיים והגרי"ג אמרו כך!!!
ה' הוא המלך!!16.01.21
64
אני מציעה שכל הגננות והמורות שעובדות בישובי הסרוגים יתפטרו ממחר בבקר כדי שלא יקבלו השפעה מהסרוגים. זו כנראה הסיבה שלא נותנים לסרוגים לעבוד במוסדות של חרדים. אבל לחרדים מותר לעבוד אצל הסרוגים , כשמדובר על כסף ופרנסה אין חשש להדבק בהשקופה !!!
מלכה16.01.21
63
הצעירים האלו בסוף יביאו את המשיח עם האהבת ישראל האמיתית שלהם. מי שחושב שהוא יכול לבנות אידיאולוגיה על פלגנות ושינאה ימצא את עצמו מחוץ לשיירה שתקבל את המשיח. אידיאולוגיה שכזאת לא תחזיק מעמד לאורך זמן אין בה אמת רק פחד..... שנזכה לאהבת ישראל אמיתית!!!
גילה 16.01.21
62
מה שמראה את חוסן ההשקופה החרדית... אם מסימפוזיון מסכן כבר יש חשש "שימירו את דתם" הדברים מדברים בעד עצמם
חברונר16.01.21
61
האמת אחרי שראיתי את הסימפוזיון פה השבוע ממש נלחצתי שבחורים ייסחפו לכיוון המזרחי המזרוחניק פשוט דיבר לעניין מול הסיסמאות של הפונוביצ'ר
מנחם15.01.21
60
אוי א ברוך. אנו כל כך לא בטוחים בעצמנו שכ"כ בקלות ההשקפה שלנו מסתכנת? אולי בגלל שאין לה מספיק רגליים???
צבי15.01.21
59
ההנהגה של הציבור הליטאי מפוחדת. הם למעשה מטילים ספק כבד בכושר העמידה הרוחני של בחורי הישיבה. מנסים לעצור את הזמן מלכת (משהו בנוסח:"שמש בגבעון דום.."). זה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. ככה לא בונים חומה. באיזשהו שלב אותם בחורי ישיבה יצאו מהחומות ויצטרכו להתפרנס או שהאשה תפרנס אותם (אברכים נשואים) ואת ילדי
ככה לא בונים חו15.01.21
58
חבל, הפסידו בלהתחזק ביראת שמים מבחורי מרכז הרב
חבל15.01.21
57
לכל שאינם מבינים או חושבים שמבינים יותר מדבר זה של הגדולים או מפקפקים אם אמרו כך או לא: כל דרכו של יצר הרע היום אומר עשה ומחר עשה כך וכו ולבסוף לך ועבוד עבודה זרה. יצר הרע לרשעים נראה כחוט השערה ולצדיקים הר גדול. ויש היסטוריה של אלפי שנים לכל המגיבים כאן שאינם יודעים תורה או חושבים שיודעים אך לא יוד
השקפה15.01.21
56
כבר יותר ממאה שנה בשעה שהחרדים התעסקו בשטויות בחרמות ובקללות נגד הציונים, והדביקו מודעות שטנה במאה שערים, בנתיים הציונים בסיוע אלוקי הקימו מדינה לתפארת בקנה מידה עולמי, מדינה שמגלגלת מליארדים בהיטק וטכנולגיה ונשק הכי מתקדם בעולם, מסכנים החרדים מה יש להם לעשות חוץ מלקלל כשהקנאה והשינאה אוכלת בהם...
#15.01.21
ובכן בזמן שמדינה זו קמה החרדים הקימו עולם תורה משגשג לך תתפאר לך בהייטק ונשק אני אתפאר בדמויות כמו החזון איש ר' חיים גריינמן הרב אלישיב, ר' שלמה פישר , ר' ישראל יעקב פישר , ר' משה שטרנבוך הציץ אליעזר , ר' שלמה זלמן אוירבך ר' חיים קנייבסקי, ר' אביגדור נבנצאל זה כמובן רק הקצה של הקצה של המזלג
שפוי17.01.21
כל זה החרדים הקימו בזכות הציונים שהם מחזיקי עולם התורה הכי גדול בעולם אחרי השואה, מאז 2000 שנה, כמו שכתוב אלף נכנסים למקרא ו-1 יוצא להוראה, הכל בזכות הציונים, כל שאר הקנואים המתקרים בניי תיירה שהקנאה אוכלת בהם באמת לא למדו כלום נשארו מסכנים כפויי טובה שנוררים ופרחחים שמקללים שוטרים ושורפים זבל בכביש
*17.01.21
יש ב"ה הרבה לומדי תורה דתיים לאומיים שלומדים לא פחות מהחרדים, ותוך כדי זה הם גם מקימים פה מדינה לתפארת. אני לא חושב שהמרכזניקים יודעים פחות תורה מהחרדים. אבל ברור לי שהחרדים מפחדים שהחברה יראו שאפשר- גם ללמוד תורה ברמה מאוד מאוד גבוהה, וגם לעבוד ולהאמין במדינת ישראל ולקרב את הגאולה... חבל מאוד, ובעז
יוסי17.01.21
55
השקפה...
איש יהודי 15.01.21
.
השקופע15.01.21
54
השקפה חרדית - עלה נידף ברוח.. כנראה שפשוט אין לכם אמת לכן ישסיבה טובהלפחד שלכם... זבי חוטם
יעק15.01.21
לך תתקרב לחילונים אנחנו רואים מי עובר בגשר שזה קורה ודאי שצריך לפחד .
עעע15.01.21
53
עד ששמחנו לראות ב"כיכר השבת" חברותות של יהודים מכל גווני הקשת ובכל סוגי הישיבות, באו הפוליטיקאים החרדים והרסו הכל. למען האמת, אפשר להבין אותם: הם חוששים שאם הצעירים יפגשו חס וחלילה אנשים אחרים, הם עלולים לשאול שאלות, לחשוב עצמאית, ואולי ח"ו אפילו לעזוב את הקבוצה - וגודל הקבוצה משמעותו כוח פוליטי, הש
חנן. ב.15.01.21
זה כבר קרה.
יב09215.01.21
52
אני בהלם חרדים וחוששים מכמה צדיקים ממרכז , טיפה לחשוב ולהתמודד לא יאומן
חרד17.01.21
51
הטרגדיה של הדור שהרבנים נותנים לעסקנים להשמיע להם דברים ולא זורקים אותם מכל המדרגות
צחי16.01.21
50
הציבור החרדי זה מתחלק, יש את האלה שבאמת יש להם עמוד שידרה .. שהם הלכו לשיעורי תורה בדקו וחיפשו על איזה דרך הן הולכים בה אבל גילו שרוב מה שהם חיים על פיו נכון רק שעוד כמה דברים נוספו להם...ולא פחדו להוסיף אותם ... ויש כאלה שבאמת שאין להם 'עמוד שידרה ' אמיתי -וזה בהחלט לא באשמתם כי כנראה לא חינכו ו
חסוי16.01.21
49
בושה
ישיבה בוחר15.01.21
48
אז שוב העצניקים תפסו את הבעיות לפני כולם: פתחו את הישיבות לפני כולם. פתחו את החיידרים לפני כולם. אסרו אתה מלוניות לבחורים לפני כולם
המבינים בעם15.01.21
47
מעניין אם הייתה עוד פעם כזו בהיסטוריה של עם ישראל שגדולי תורה יוצאים נגד בחורי ישראל, בחורי חמד, בחורים צעירים שכל חטאם הוא - לימוד תורה, אה נעבעך הוא לא בדרך המדויקת שלהם.
יהושע15.01.21
46
מתי תבינו שלא מעניין בן גוריון או הרצל?? זה המהלך שהוביל ה' ואנחנו, זה הסיפור !! ולא מה שהם חשבו או התכוונו !!
צבי יואל15.01.21
45
איך אנחנו מתלוננים על שנאה כלפינו בזמן שאנחנו שונאים את האחר. לא יאומן.
א15.01.21
44
כתגובה ל 34 אין כל ספק שראשי הציונות היו כופרים הם לא הסתירו את זה אפילו "הרצל" כתב זאת בספר מדינת היהודים שהוא רוצה שכולנו נהיה נוצרים וככה גם בנו "הנס" נהיה גם בן גוריון שאף להתבוללות בגלוי ופתח את הסוגיה של "מיהו יהודי" כדי להתיר לבנו להתחתן עם.... הם לא הסתירו את כפירתם מי שלא מכיר אז שיקרא מה ה
לא ציוני15.01.21
43
במכתב של גדולי ישראל אין זכר לכך שזו הסיבה. רק ה"עסקן" דאג ללבות שנאה ולהפיץ בכל האתרים שזו הסיבה. אני לא בטוח שלא, אבל מאד יתכן שלא זאת הסיבה אלא כל הסיבות הרוחניות האמיתיות. בכלל - זו חוצפה לתאר זאת כך: יש בעיות צניעות, סמארטפונים ואלכוהול, אבל זה ניחא, הכי גרוע זה שנפגשו לכמה ימים עם בחורים טובים
דודו15.01.21
42
לא חילוניים, לא דתיים לאומיים, לא לא לא. כנראה שהמקום עבורכם על הירח. אין גבול לחוצפה, לדרישות, לשקר.
יש פיתרון15.01.21
41
חרדים פחדנים,אם אתם כ"כ צודקים בהשקפה שלכם מה הבעיה שלכם לדון עם מי שאתם חושבים שהם טועים?! וחוץ מזה עד שיש איזו אחדות בעמ"י למה להרוס אותה?
יהודי15.01.21
40
למה לפחד מהידברות ושיח, כן הווכחנות הזו הביאה את עם ישראל לעם עם עוצמה אינטלקטואלית ולעם הספר. מהבעיות האמיתיות והקיומיות שבמלוניות ובכלל מתעלמים ומדחיקים אבל מאיזה סימפוזיון של שתי נערים שמחדדים ומעצימים את הגאווה המגזרית שוברים כלים. מספיק להפוך אותנו לעדר מחשבות ולהטפיל את העיקר.
אבי15.01.21
אי אפשר להתווכח מי שרוצה ללמוד יכול לשאול אבל להתווכח זה אסור כבר אמרו רבותינו שאסור להתווכח סתם ואם כן מתווכחים זה שני רבנים גדולים ולא 2 צוציקים משיעור ג
עעע16.01.21
למי יש ספק שצריך להתווכח?
א 15.01.21
אתה מדבר כמו דתי, לא כמו אחד שיש לו אמונת חכמים.
א 15.01.21
למה לדתי אין "אמונת חכמים"? כדאי שתבדוק לפני שאתה רושם משהו...
יוסי17.01.21
"הידברות ושיח". לא מתאים לכל אחד ולא בכל תקופה ולא בכל גיל. ואם כב' סבור אחרת, אזי יש לנו עוד הבדל השקפה בין חרדי לדת"ל או חרד"ל
מחילה מכבודו16.01.21
39
שאתפלל בשטיבלאך אל תבקשו ממני תרומות יחלאות בשביל לקחת כסף אתם יודעים לדבר עם כויפעאר כמוני
דתי לאומי15.01.21
אין לך מה להעלב, הוראת הרבנים היא הודאה בחולשתם
תירגע15.01.21
אני גר בצרפת.ובאים לבתי כנסת בשביל כספים .ופתאום אוהבים את הספרדים ואת הכופרים ואת הציונים.ותמיד מספרים לנו שהמצב בישראל על הפנים.שקרנים וצבועים.
אבאתו15.01.21
38
מיקי
כולם עם ישראל!! אחדות!!15.01.21
37
גם מכמה צדיקים ממרכז צריך לחשוש ולהתרחק . עד כדי כך לא סומכים על הבחורים לא יאומן
דני17.01.21
36
אני הייתי בדן פנורמה השבוע. לדעתי, כולם הסכימו שהייתה הפריה הדדית מבורכת מאוד בין ישיבת 'מרכז' ל'חברון'. דיבורים רבים בלימוד ושיח מכבד מלב אוהב. איך אמר בחור מחברון? ברוך ה' ש'מרכז' הביאה לפה את היראת שמים... אני אישית נהנתי מאוד וראיתי בחורים מצויינים ממש בבכל הישיבות ובכל המגזרים. אבל בואו לא
בחור מ'מרכז'15.01.21
35
אף אחד לא מוכן (בתוך הציבור) לקבל כזה שלילה של ציבור קדוש יר"ש שומר תו"מ ובעלי מידות טובות רק בגלל שדעותיו לא מסכימות לדעתו, זה לא יחזיק, הרבה אנשים מתמודדים עם ילדים במשפחתם שפרקו עול לגמרי ועדיין מקרבים אותם בעבותות של אהבה ואיך זה יסכימו ללמד כל חובה על ציבור יקר ונערי חמד שומרי תורה רק
ש15.01.21
34
זה שאין לכם תורה זה כבר ברור. בקיאים מאד בהלכות במבה אבל לא בהלכות מדינה. לא לומדים תנ"ך לא מחשבה לא אגדות השס. שלא לדבר על הסטוריה וידע בסיסי בענייני העולם. רק בבקשה אל תבקשו להנהיג את עולם התורה ולהילחם ברבנים גדולי הדור של הציונות הדתית על כל משרה כדי להביא את החושך שלכם לעוד מסורתיים טובים אוהב
גיל15.01.21
שאלו אותי אם אני מכיר גדול דור עם כיפה סרוגה ולא ידעתי מה להשיב...
ח17.01.21
הרב דוב ליאור. הוא אמנם חובש כיפה שחורה כמו הרבה רבנים דת"ל (גם הרב קוק זצק"ל) אבל הוא ציוני
אחדות17.01.21
33
הגיע הזמן לשמוע לבקורת חיצונית על מה שקורה אצלנו אנחנו מאבדים הכל לצערי אין מנהיגות מנהיגות אמיתית יוזמת אומרת ולא מחכה שיספרו לה מה קורה ואז מגיבה ותמיד באיחור מי שנפל כבר לא יחזור והוא יגרור אחריו עוד ועוד
שלום15.01.21
32
זו באמת בעיה שאין שום פיקוח רוחני במלוניות בלי קשר לשום סימפוזיון
א15.01.21
יש לי חדשות בשבילך - בחיים אין פיקוח רוחני וכל אדם אחראי על עצמו.
מר בחור18.01.21
31
מאוחר כבר, וטוב שכך. כנראה שהקורונה תשנה את הציבור שלנו הרבה יותר ממה שהיה נראה לנו בהתחלה. אנחנו במצב תקוע ללא עתיד וללא מוצא וכנראה הקב"ה רוצה לעזור לנו לצאת מן המיצר.
אריק15.01.21
30
לא מאמינה לראות שיש פה כאלה שקוראים לציונים כופרים. מה הצעד הבא לקרוא למלחמת קודש ולהרוג את הציונים כמו שעושים הצדיקים של הערבים ששוחטים כל מי שהם חושבים שהם כופרים. הציונים האלה הם הסיבה שאני ואתה לא הפכנו לסבון בשואה. הציונים האלה עוזרים לך להחזיק תורה כי אם אין קמח אין תורה. אבל אתם בשלכם ממשי
מאי15.01.21
בלעדי הציונות לא היתה שואה . הציונים עוזרים להחזיק תורה חשבתי שהמעט מעט כסף שמקבלים הישיבות זה מהכסף שלנו? באר שנותנת מים?אולי רעל. ציונות היא כפירה ככה אמרו כל גדולי ישראל שיצאו נגד המזרחי מה לא ברור?
המלך15.01.21
חה חה חה איך בדיוק הציונים הרשעים גרמו לזה שאת לא סבון הדבר היחיד שהם הצליחו זה לסבן אותך
רינה15.01.21
מאי את יודעת עברית ? הציונים אינם מאמינים בתורה זו עובדה ! ולכן הם כופרים (אולי שלא באשמתם אולי הם תינוקות שנשבו אבל הם עדיין כופרים זו עובדה שאין עליה ויכוח ! ולגבי האם הם נחשבים תינוקות שנשבו אז יש בזה מחלוקת ולכאורה יש כאלו מדורות שעברו שהתחנכו על ברכי התורה ועזבו את הדרך אז הם בוודאי לא נחשבים
ש17.01.21
הציונים מוסרים נפש למחוק כל סממן יהודי למצוות אלא סממן יהודי. ואבא ואמא זה כבר לא נורמלי, הם בהמות גמורות... הם היו מתים להרוג את הדתיים ששוכבים מתחת לאלונקה....
א 15.01.21
א מאמינה לראות שיש פה כאלה שקוראים לציונים כופרים. מה הצעד הבא לקרוא למלחמת קודש ולהרוג את הציונים כמו שעושים הצדיקים של הערבים ששוחטים כל מי שהם חושבים שהם כופרים. "הסיבה" לכך שרק 9 אחוזים מהסרטיפקטים ניתנו לחרדים. ובנוסף עקירת היהדות מקבוצות גדולות. "עוזרים לך להחזיק תורה" כולם יודעים שלמעלה מ
מחילה מכבודכם16.01.21
הציונים האלו הם הסיבה שפרצה השואה
ג'פרי 15.01.21
א.לאומיות זה כפירה עיין בתשובות באין חזון שמאריך בזה וכך אמר החפץ חיים והגר"א ווסרמאן וכל כל כל גדולי ישראל שהיו נגד הציוניםונגד המזרחי ב.המדינה מביאה כסף לישיבות?המעט מעט מעט כסף זה אחוז קטן מהמיסים שמשלמים חרדים ג.החזון איש אמר מי שאומר שגדולי ישראל בגללם באה שואה הוא כופר !הרמב"ם כותב שכל צרה ש
המלך 216.01.21
29
עסקנים מסכנים.
אהרן15.01.21
ככ נכון כתוב במכתב שהבעיות היו בעיות רוחניות ה”עסקן” הגדול שלנו הסביר שהבעייה היתה מזרוחניקים אבל מי הוא בכלל ??????? מי הוא שיגיד לנו למה הגדולים התכוונו??????? עסקנים הבני אדם הכי........שיש!!!!!!!!!! אומרים משהו!!!!!!!! לא צריך עסקנים ״שיסבירו״ בדיוק למה הם התכוונו!!!!!!!!!!!!! אני בט
אדם שרוצה שלום16.01.21
28
סיפרתי לאשתי על התוכן של ההודעה כאן על הסיבה לסגור את המלוניות לבחורי ישיבות. והיא העלתה בי מספר תהיות. ראשית היא אמרה שהיא קלטה את הפואינטה, שזה נשמע שכל מה שיפה וטוב ונחמד, יוצאים נגדו, מה רע שבחורים יפגשו בחורים הסדרניקים? לדוגמה היא אמרה שפעם גם רצו לבטל את הבן הזמנים לבחורי ישיבות באיזה תקופה ו
יהודי פשוט15.01.21
סוף סוף מישהו שבאמת מעלה שאלות ולא סתם זורק משפטים מטופשים לאוויר... לגופא דעניין. בקשר לשאלה הראשונה, אכן, לצערינו הבחורי ישיבות החרדים ללא עמוד שידרה מהסיבה הפשוטה שכבר מלפני מאה שנה כל הציבור החרדי רצה [בצדק גמור!] לשמור על עצמו מהציונים הכופרים ומההשכלה שעשתה שמות בעם ישראל, ולכן הם סגרו עצמם לג
ארי15.01.21
אנשים פה רצים להגיב נגד הרבנים על סמך איזה עסקן שאמר מה שאמר..על פניו הבעיה היא שעד כמה שזה של בחורי ישיבות יש שם שוליים ובעיות של אלכוהול ועוד.. ואין שום גורם חינוכי במקום.שים לב שבמכתב כתוב מפורש שאם זה במסגרת המשפחה אפשר, ואולי יהיה שם סימפוזיון או אנשים מהציונות הדתית?? בלי שום קשר למלוניות חייב
חרדי פשוט15.01.21
או.....שדור פרוץ כמו שאנו חיים בו, רחוק מאוד מדרך התורה וכיוון שהכל נגיש וקל הדרך קצרה להידרדרות בגיל מורכב כמו הבחרות ...אנשים בגיל הזה לא תמיד יכולים לחשוב ישר ולכן צריכים לשמור עליהם....המחיר שמשלמים הדתיים על החופש שלהם הוא באחוז גדול מאוד של נשירה
דוד17.01.21
27
תקראו קצת את הספרים של הרב הגאון שמואל דוד מונק תלמיד החזון איש זצ"ל שמסביר הרבה על ענין הלאומיות כמה היא כפירה וידוע מכל הצדיקים מדורות קודמים שלאומיות היא כפירה גם מהחפץ חיים זצ"ל.היכנסו לאתר אזמרך בלאמים להרחבה.
עעע15.01.21
קשקשן נבוב שלא יודע כלום וחסר ידע בסיסי! אתה יודע שהחפץ חיים ברח מהכנסייה הראשונה של אגודת ישראל ולא הסכים לשוב עוד כיוון שהוא שמע המדברים על הראי"ה קוק זצוק"ל?! תפסיקו עם הסיסמאות הנבובות והמטופשות האלה! מחנכים ציבור שלם רק ע"י פחד
משה15.01.21
אני דווקא חשבתי שבראש מעיינינו צריך להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש. במילים אחרות - לאומיות לאומיות לאומיות. כשהקב"ה אמר למשה שהוא רוצה להוציא את עם ישראל ממצרים הוא אומר שהמטרה היא להביא אותם לארץ כנען, אבל בדרך כדי שהם יאמינו במשה אז נאלץ לעשות להם איזה 'מתן תורה'. כלומר לא בשביל לקבל את התורה יצאנו
א15.01.21
אולי תתעניין קצת בעובדות, כשהרב קוק הגיע ונאם בב"ב החז"א זיע"א סירב לשבת על כיסא ואמר: "התורה עומדת איך אפשר לשבת?", ראית איך החז"א התכתב עם הרב קוק זצ"ל ובאיזה תארים הוא פונה אליו?,
אליעזר, החז"א ?15.01.21
26
לפני 100 שנה הכריזו בכל המקומות שאסור אפילו להתפלל בבית כנסת של המזרחי ואז המזרחי היו כמו החרדים לכל דבר וענין רק בהשקפה היו "לאומיים" וכידוע מכל רבותינו שאמרו שה"לאומיות" זה כפירה .
עעע15.01.21
לא יודע באיזה עולם אתה חי... בישיבת חברון למדו אנטי ציוניים וציוניים גמורים באותו ספסל...
מצדרביעי16.01.21
25
עכשיו רק הבנתי שההשקפה החרדית עומד על כרעי תרנגולת רצוצה . מה הבחורים כאלה קלי דעת
שש15.01.21
24
מגניב
גג15.01.21
23
הגטו של 2000 שנה גלות לא השתנה במקום לקרב מתרחקים בושה
יוסף הקטן15.01.21
22
תודה לגדולים שהוכיחו שוב שעבירה לשמוע להם
יענקי15.01.21
21
ה ירחם בחורים דתיים סכנה עצומה
א15.01.21
20
האמת בסרטון פשוט זועקת! הבחור ממרכז מדבר דברים מיושבים כובד ראש ובעדינות, ואילו החרדי המגודל הזה מתלהם, צועק, עונה לא לעניין ועוד קהל של קופים מוחא לו כפיים גם אני במקום הרבנים הייתי אוסר להיות במלונית, כי הוויכוח כל כך משכנע לטובת הדכת הדתית לאומי (די ברור שהאמת משכנעת)
עידו15.01.21
19
חבל!!! להביט על בחור ישיבה כמוץ הנידף ברוח העלול לעוף מכל דעה "חיצונית" (כאילו מה מדובר מיזרוחניקעס! השם ישמור!) מקטינה את מעמדם ומשפיעה על רמתם האישיותית. לא בכדי, רבות בחורות הטוענות בפגישות השידוכים על רמה נמוכה של הבחור. לגבי הסכנה השם ישמור, לא שמעתי מעולם בחור שהושפע מוויכוח. כבדו את בחורינו!
מעריך גדלות15.01.21
18
לא מבין למה מותר לקחת, ללא תמורה, סכומי כסף אדירים מהציונים. בשם איזו "רוחניות" גוזלים כספם של אלה שעמלו והרוויחו בזעת אפם וביושר את כספם. זה פשוט גזל ורחוק מאד מרוחניות.
גזל בזכות הקלפי15.01.21
על מי אתה עובד החילונים מתפרנסים מהחרדים .איזה "סכומי כסף אדירים" איפה הם למה אני לא רואה אותם
נננ15.01.21
מאיזה תקציב מתקיימות הישיבות? מי נותן כסף ללא תמורה לעשרות אלפי אברכים בטלנים?
ל "נננ".15.01.21
17
חבל. הדבר הטוב היחיד שקרה בקורונה...
שרה15.01.21
16
מדינת ישראל היחידה ששומרת שבת , חמץ ועוד הרבה . איפה יוה"כ הוא יום כיפור???
צבי15.01.21
15
לא הגיוני לקבל פרשנות מפוקפקת של עסקן על דעתם של גדולי ישראל. ”עם כאלה עסקנים מי צריך גדולים”
יוני15.01.21
14
בה' שאנחנו לא שם כבר ... כנופיית עסקנים בשקל מוליכים את גדולי ישראל בצורה בזויה ואומללה . אני למדתי שם עד גיל 18 , אז כבר הבנתי לאן זה הולך ועצרתי את עצמי מהעדרדרות למקומות הללו . התגיסתי לצבא סיימתי קצינים, אח"כ לימודים גבוהים , כיום אני מהנדס מחשבים ומבין טוב מאוד לאיזו בטלה הציבור הזה מוכוו
יוחנן15.01.21
13
הגיע הזמן לחזור לבידול שהיה לפני עשרים שנה יותר מדי נהיינו חלק .... אני לא מאמינה שאני כותבת את זה אבל בקצב הזה אולי כדאי לאמץ שיטה קיצונית יותר כדוגמת "הפלג" ולא להיות פסיבים ולאבד את כל דור העתיד עדיף הפגנות פה ושם על אידישקייט גם אם הם לא דרכנו מאשר נשירות של מאות ואלפים שזה ודאי לא דרכנו
תקוה15.01.21
אפשר גם להסביר לצעירים שזה לא יהודי חרדי או יהודי חילוני, יש גם את דרך האמצע. כמו שכותב הרמב"ם שם שם... אם בחור יודע שהוא או יהודי או גוי, וברגע שהוא עובר עבירה הכי קטנה הוא כבר מנודה... ועבר זמנו, אז הוא אולי ילמד יותר טוב במשך הילדות, אבל כשהוא יעשה עבירה, הוא מהר מאוד יגרר לעולם הפשע ומשם כמעט וא
יוסי17.01.21
12
גדולי ישראל הכריעו: המנצחים הגדולים בסימפוזיון- בחורי הישיבות הדתיות לאומיות...
יוסי15.01.21
11
עצוב.. מנסים להסתיר מהבחורים את האמת
איציק15.01.21
10
עם שפלותי וקטנותי לפעמים אני מרגיש כאילו אנחנו עדין חיים באירופה שלפני קום המדינה, שיש פחד וחשש מכל מה שהוא לא אתה... איך מישהו מהסרטון אמר בסוף כולנו רוצים ללמוד תורה ולגדל ולפאר אותה, לצערי יש מקומות שהכל פחד וחשש. בצער וכאב אני כותב זאת.
שמעון15.01.21
התורה שלנו זה לא התורה שלהם .הם מפרשים את התורה כפי שהם רוצים ואנו מפרשים את התורה כפי רבותינו הראשונים והאחרונים
נננ16.01.21
9
צפון קוריאה זה כאן. מכניסים אנשים לבונקר מתוך חשש ש"ידבקו במחלת הרוחניות הזרה".
חינוך "רוחני"15.01.21
8
עצוב מאוד שזו הסיבה. זה מזכיר תקופה קדומה שהחרימו רב גדול בישראל- הרב קוק.
תמיר15.01.21
מחטיא הרבים גדול כך זעק הגר"א ווסרמן התלמיד המובהק של החפץ חיים .
עעע15.01.21
אתה יודע שהחפץ חיים סירב ללחוץ ב"אסיפה הגדולה" את ידיהם של מי שביזו את הרב קוק? להאשים את החפץ חיים- שכל כולו אהבת ישראל ודיבורים טובים והתרחקות מקצה קצהו של אבק לשון הרע, וככה אתה מדבר עליו??
החפץ חיים??17.01.21
אלה דברי התלמיד. רבו, החפץ חיים כיבד את הרב קוק מאד. גם הרב זוננפלד עשה יחד עם הרב קוק משא חיזוק במושבות.
רפאל16.01.21
7
חס ושלום שלא יהיה שום דיון השקפתי כדי לא לערער את האין השקפה של בחורי הישיבות
דני15.01.21
6
אבל הם מאשרים הפגנות, חילול ה, הדבקות המוניות. זריקת אבנים על שוטרים לקרוא להם נאצים. או לזרוק אבנים על רכב פינוי אשפה מדא מכבי אש או על נציג שלטוני. אתם פרקתם כל עול לא החילונים אין לכם שוב כבוד לאף אחד אם הוא לא אתם. גם הגמחים שלכם פועלים רק בתוך הקהילות שלכם. למעט כמה מקרים כמו יד שרה עזר מציו
מאי15.01.21
מה לעשות שהשוטרים הם באמת נאצים כל המרים יד על חבירו נקרא רשע ודנו הראשונים שאם מישהו לא רק מרים ידו אלא גם מרביץ לחבירו על עסקי משא ומתן צריכים להוריד את ידו!אבל מי שמרביץ לחבירו בגלל שהוא "חרדי גלותי" הוא כופר שאין לו חלק לעולם הבא
המלך 216.01.21
הבורות שלך בחברה החרדית מדהימה,מבלבלת בין הקנאים לחרדים הרגילים,ואגב רק לחרדים יש ארגונים שעוזרים לכולם, ועדיין לא מנית את כולם
א15.01.21
חס ושלום! זה לא נכון. גדולי ישראל מעולם לא התירו חילול ה' בהפגנות ובכל מה שמנית. היהודים המכונים חרדים ומתנהגים כך אינם חרדים באמת ואינם מייצגים. מתי תצא האמת לאור?????
חרדית16.01.21
אני לגמרי בעד ביקורת על החרדים, אבל כל מי שלא חושף את בורותו לעיני כל יודע שהמיינסטרים החרדי רחוק מהדברים שהזכרת כרחוק מזרח ממערב...
מצדרביעי16.01.21
5
תמיד תהיו אחרי העצניקים, כבר לפני כמה חודשים פרסמו מכתב בהפלס שאסור לבחורי ישיבות ללכת למלוניות, לנורבגים לקח כמה חודשים לקלוט את הנזק. אותו דבר עם הפתיחה של הישיבות והחדרים. בקיצור רואים מי המנהיגים בפועל של הציבור החרדי
יענקוש15.01.21
אמת מביכה השאלה כמה אנו מאבדים בדרך בקצב הזה אפשר לומר שהם ניצחו מזעזע
משה15.01.21
אתה צודק
חרדי דואג15.01.21
4
חחחהה אפשר לחשוב עם איזו השקפה מגיעים הבטלנים הללו למלונות הקורונה . ..
טביה15.01.21
3
הרבנים מפחדים שיפוצצו לבחורים את הבועה של הציבור החרדי שעוטפת אותם מאז שהיו קטנים! הם רואים שלבחורים הדתיים לאומים יש אמת לומר וזה מפחיד אותם כי הם יודעים שזו האמת! הציונות הדתית היא האמת ומנסים למנוע מהבחורים לגלות זאת על ידי שלא יפגשו מפגש משמעותי עם בחורים דתיים לאומיים וייוכחו באיזה שקר הם חיו ע
יעקב15.01.21
כנראה מרוב שהציונות הדתית היא אמת אחוזי הנשירה כל כך נמוכים אל תבלבלו לנו תשכל..... ואגב היהדות עצמה מכירה בכוח של חברה ודעות חיצוניות כן אנחנו מפחדים מהסביבה אנחנו מגדלים את הילדים שלנו בחממה, ובמלוניות יש בעיה של העדר פיקוח בלי שום קשר לסמפוזיון כזה או אחר
א15.01.21
2
שראיתי אמש את הפרסום עם הסימפוזיון נלחצתי כהוגן .הרי בקלות ההשקפה של גדולי הדור החרדית בקלות יכולה להפגע והאמונה בדרך המסורה היא שורשית וממנה כשיוצאים אין דרך חזרה.ושמחתי לקרוא כעת שגדולי ישראל וזיכיתי לכוון לדעתם העצומה .
בן צבי15.01.21
נלחצת שיגלו את האמת אה?
בן צלי15.01.21
לא הבנתי. מדוע מותר ללמוד גמרא למרות שה' ישמור יש שם מחלוקות! כמה פעמים ראית שכתוב ''לייט עליה אביי''? כמה פעמים כתוב ''שמתיה ליה ל...''??? אז מה אם חולקים, לא לשמוע דעות אחרות מפחד שיאבדו את ההשקפה הנכונה משמעותה חוסר השקפה
ארי15.01.21
העובדה ש"ההשקפה של גדולי הדור החרדים" יכולה להפגע כל כך בקלות אינה מעוררת אצלך שאלות? הרי בתפילת ראש השנה אומרים "דברך אמת וקים לעד". דבר אמת אינו נפגע בקלות.
רפאל16.01.21
1
הציבור שלנו (החרדי) איבד את דרכו מזמן. אם יש לך עמוד שדרה מה הבעיה לשהות במלונית קורונה עם בחורים מישיבות ציוניות. העניין הוא שלציבור החרדי אין עמוד שדרה , החור חרדי באמת לא מבין מדוע הוא אמור לא לתרום בצבא, לא לתרום בשום עשיה אחרת , הוא לא מבין האם הוא חלק מהמדינה או לא. גדולי ישראל (או יותר נכון
עסקן שמסקן15.01.21
אנחנו לא חלק מהמידינה המדינה היא כפירה לכל הדעות פשוט מצביעים בבחירות כדי להילחם מול הציונים מבפנים ולא מבחוץ אף שהיום כבר יודעים כולם שצריך להילחם מבחוץ וכל הצרות לאחרונה קרו דווקא בגלל הפלנגות ה"חרדיות"
המלך15.01.21
אל תיקח כסף מהמדינה, תגור בעזה-נראה אותך מקשקש.
קירש17.01.21
לא לתרום לצבא?הצבא הוא המקום הכי טמא בעולם .ציוני עלוב
המלך 215.01.21
אין מקומות יותר טמאים? אוי לך, פתי, שהאמנת שכל השקרים ששיקרו לך!
רפאל 16.01.21
מה אתה מבלבל את המוח גם אדם עם עמוד שדרה הכי חזק הכי הרבה שמועות וויכוחים הוא יכול להיכנע מה שלא עושה הכח עושה הזמן !!!!!!
איציק15.01.21
כן, השאלה היא מי ישכנע את מי. יש 2 צדדים בוויכוח. זוכר?
ע15.01.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

יראת ה' אלמדכם

הגר"ד לנדו נעל את 'זמן חורף' בישיבת 'תפארת ציון' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08.04.24

צפו בשיחה המלאה | מיוחד

"לא רוצה עשירים" | השיח הנדיר בין הגרב"ד פוברסקי לינוקא 

חנני ברייטקופף | 08.04.24