כיכר השבת

נעצרו בבית המלון

הולנד: ארבעה בחורי ישיבה נעצרו לאחר שניסו להבריח גת

עשרות כבר נעצרו באירופה בשל הברחת צמח הגת. ל'כיכר השבת' נודע על 4 חרדים עצורים בהולנד לאחר שהבריחו גת • השליח: "הבחורים נעצרו בבית המלון, מנסים לעזור אבל הם גורמים נזק" (ארץ)

43
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"א בתמוז | 01.07.21
צמח הגת
צמח הגת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הברחת צמח הגת מישראל לרחבי אירופה הפילה ישראלים רבים בתקופה האחרונה וביניהם לא מעט חרדים. כעת חושף 'כיכר השבת' כי ארבעה בחורי ישיבות, נתפסו על ידי המשטרה ההולנדית, בעת ששהו בבתי המלון.

הבחורים, נשלחו לבתי מעצר שונים, ככל הנראה כדי להקשות את העונש ולייצר הרתעה לעתיד. יצוין, כי צמח הגת אינו חוקי בהולנד, בשונה מקנאביס, שכן חוקי בחלק מהמקומות.

תופעת הברחת הגת תמורת מעט כסף התפשטה גם למגזר החרדי, רבים מתוך המגזר, בעיקר בנים ובנות צעירים אשר נשרו מהמסגרת מתפתחים תמורת כסף לא גדול, מימון טיסה ובית מלון להעביר את צמח הגת לחו"ל.

הצמח מותר לשימוש בישראל, וברוב ארצות אירופה נחשב לסם לכל דבר הכולל עונש מאסר ממושך. אי ידיעה על ההבדל בין הנהוג בישראל לעולם, גורמת לרבים להאמין כי אין פשע במעשיהם.

שליח חב"ד בהולנד, הרב עקיבא קמיסר, שטיפל בארבעת הבחורים, מספר ל'כיכר השבת: "מדובר על ארבעה בחורים חרדים צעירים, שהעבירו ככל הנראה בתמימות את הגת מהארץ, כשהם לא יודעים שבהולנד, זה נחשב כמו העברת סמים קשים ותמימים נופלים בפח בגלל קצת כסף".

"כעת, לפי מה שאני יודע, יש ארבעה בחורים עצורים, אחד מהם נמצא בבתי כלא של צעירים, כרגע, אנחנו מטפלים בזה באמצעות רבני הכלא ומנסים להשיג להם עורכי דין. הרשויות פה לוקחים זאת לחומרא, כדי להרתיע את אלו שאולי יבואו עם הסמים, אמנם יש סמים שמותר פה, אבל גת אסור".

"הבעיה היא", מוסיף הרב קמיסר, כי "השולחים מספרים לאותם תמימים, כי אם יקרא משהו בית חב"ד יעזור - אז אנחנו ממליצים, חד משמעי לא לבוא לפה עם גת, זה לא עושה לנו טוב עם הרשויות בלשון המעטה. לפני הקורונה, זו הייתה מכה קשה בכל אירופה. כעת הגל הזה מתחיל לחזור בעקבות פתיחת השמיים, אז אנחנו קוראים לציבור שלא לבוא עם כאלה עסקאות מפוקפקות".

שליח חב"ד באמסטרדם, המתעסק עם ישראלים, הרב דובי פינקוביץ, מספר ל'כיכר השבת', "אנחנו לא מבקרים בבתי כלא חברה שנעצרים על הברחת גת, כי אנחנו לא רוצים שאנשים יבואו לפה עם גת ויגידו מקסימום חב"ד יעזרו לנו. מה שכן, עזרנו להם עם הבתי כלא והרבנים שיהיה להם אוכל כשר ותפילין (לחלק מהם לא היה תפילין כמה ימים)".

"בשונה מהעבר, הפעם הסיפור יותר מורכב, כי המשטרה שמה כל בחור בבית כלא שונה, ככל הנראה, כדי להחמיר בעונשם - מדובר בהתנהלות נוקשה ולא שגרתית, אחד הבחורים, שהיה בכלא מרוחק, נאלץ לאכול רק ירקות, כי לא הייתה אפשרות להביא לו אוכל כשר".

עוד מספר השליח: "מי ששלח אותם לפה, סיפר לאותם בחורים שגת זה חוקי פה, כמו קנאביס, וזה ממש לא נכון, המעצרים של אותם בחורים לא היו בשדה תעופה - כמו כל פעם, אלא המשטרה עצרה אותם בבתי המלון בהם התאכסנו".

כזכור, לפני שנה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (שידול לייבוא או ייצוא חומר הנחשב לסם בחו"ל), של חבר הכנסת משה ארבל.

ארבל הסביר את הצעת החוק ואמר, "קיימת כיום תופעה של מפעילים ישראלים אשר משדלים צעירים מאוכלוסיות מוחלשות לייצא או לייבא חומרים כאמור תמורת טובות הנאה בדמות טיסה חינם וסכום כספי סמלי. אותם צעירים מסכימים לסיכון בלתי סביר והרבה פעמים מוצאים עצמם כלואים במדינה זרה, חסרי אונים ללא כל עזרה מאותם מפעילים – תלויים המון פעמים במשרד החוץ אשר מוגבל ביכולתו להביא לשחרור העצורים. אותם אזרחים מנוצלים מגיעים מאוכלוסיות מוחלשות, כגון: קטינים החוסים במעונות נוער, חרדים, יוצאי אתיופיה ועוד."

ההסבר של ארבל (ערוץ כנסת)

לדברי ח"כ משה ארבל: "על פי נתונים שקיבלתי ממשרד החוץ בתקופה שמנובמבר 18 לפברואר 20, נעצרו בחוץ לארץ 110 ישראלים על הברחת גת. חלקם סולקו בתוך כמה ימים אבל חלקם נשפטו לחודשים בכלא או לשנים בתלות במדינה בה נתפסו והכמות אשר הוברחה".

"המפעילים יודעים לפנות היטב אל צעירים וקטינים ממשפחות במצוקה, ברוב הפעמים בני העדה האתיופית או חרדים. לצעירים הללו שמימיהם לא נסעו לחופשה ולא ראו מטוס מבפנים, מוצע עולם ומלואו. טיסה לחו"ל בחינם בתוספת כמה אלפי שקלים ,רק בשביל להעביר חומר שהצעירים הללו מכירים ויודעים שהוא חוקי".

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
מי שאשם בכל ההברחות אלו שליחי חב"ד .הם המעודדים הגדולים של המסוממים -המבריחים
שלמה מרקוביץ .01.07.21
שליחי חב"ד הם פשוט מלאכים בבקשה לכבד
אני01.07.21
בהלכות תשובה להרמב"ם הרמב"ם מונה בין מי שאין לו תשובה מי שמוציא שם רע ולא יודע למי שאין לו תשובה כי לא יכול לבקש סלחה מכל אחד ואחד
חבדניק02.07.21
אני מציע לאנישים ללמוד הלכות לשון הרע!!! הוצאת שם רע על קהילה מחייבת בקשת מחילה מכל אחד ואחד בקהילה. די!!!
איזה שקר01.07.21
תתבייש לך!!! יש לך מושג מה הם עושים במהלך יום אחד בחייהם??? והכל ללא תמורה!! בהתנדבות. והכל - למען השני שלא מכירים אותו בכלל, ולא חייבים לו כלום!!!! מתביישת בשבילך. סתם שנאת חינם אמיתית!!! בגלל אנשים כמוך - בית שלישי עוד לא קם!!!
חני06.07.21
24
מי שאינו מלמד את בנו מלאכה, סופו מבריח גת. בחר לך מלאכה קלה ומכניסה....אותך לכלא.
נביא אמת01.07.21
מתוך דבריך רק 20-30 הורים לא לימדו את בנם אומנות. המצב מצויין. הלוואי הלאה.
נביא שקר01.07.21
23
הטעות שלהם היתה שהם לא ידעו שניצלו אותם למה פה בארץ קילו גת עולה 100 שקל ובחו'ל 10 דולר לגרם מה שאומר רוחים בעשרות אלפי שקלים
יוסף02.07.21

הצגת כל התגובות

22
גת
גדי02.07.21
21
ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא: איכה (א, טו) "סִלָּה כָל אַבִּירַי אֲדֹנָי בְּקִרְבִּי קָרָא עָלַי מוֹעֵד לִשְׁבֹּר בַּחוּרָי - גַּת - דָּרַךְ אֲדֹנָי לִבְתוּלַת בַּת יְהוּדָה". יואל (ד, יג): "שִׁלְחוּ מַגָּל כִּי בָשַׁל קָצִיר בֹּאוּ רְדוּ כִּי מָלְאָה גַּת הֵשִׁיקוּ הַיְקָבִים כִּי רַבָּה רָעָתָם''
מקדשי ה'01.07.21
20
מישהו מופתע?! זה התוצאה של החינוך שמקבלים! זה מתחיל בהברחת פלאפונים בישיבה… אבל אל תדאגו הם יצאו מזה עם ״קומבינות״! בושה!
קניידלך אפוי01.07.21
אז תכלס זה עובד. אפוא הבעיה?
לא נורא01.07.21
קניידל לא אפוי, על איזה חינוך אתה מדבר כמה מחונכים כאלה!!!! יש במערכת חינוך שאלה היו בתוכו. אני מציע לבדוק אם בכלל למדו משהו בכלל, כשהיו רשומים במסגרת לימוד שלהם, או אולי הם פשוט חברה נכשלים.
לא כל כך אפוי01.07.21
מהכרות אישית, אלה אינם בחורי ישיבה, אז החיגיגה שלך לא לעניין... נושרים מסכנים מאוד במצב נפשי לא ברור שנוצלו ושוכנעו בידי בן עוולה... הובטח להם שזה לא מסוכן ורק ירוויחו וכו'...
מוש01.07.21
התגובות שלך במערכת פשוט בלי רמה נראה לי שכדאי לך פשוט להפסיק להגיב זה נמע כאילו עברת משבר בחיים תטפל בעצמך חבל
בב01.07.21
דווקא ״קניידלך אפוי״ מדבר לעניין, יש פה ״דיון״ מאוד טעון לגבי הבעיות של הציבור שלנו ולכן כדאי ו צריך לשמוע את אלו שהושפעו מהפגמים של הציבור שלנו. קניידלך גם עם אתה אפוי ולא מבושל אתה עדיין תהיה חלק ממשפחת הקניידלך…
מעריץ הקניידלך02.07.21
19
אני לא מאמין שהם לא ידעו כי זה ידוע שאסור גת ברוב המדינות בעולם ואם היה מותר בהולנד למבריח לא היה שום אינטרס לממן למבריחים את השהות ולשלם להם זה לבד היה אמור להחשיד אותם אבל הם רצו בילוי וכסף קל עכשיו שיבלו בכלא
אזרח03.07.21
לא נכון . אתה סתם אנטישמי. אני גדולה מהם בערך כפול בגיל ולא ידעתי שכך זה בהולנד. אז למה בחור אמור לדעת? הוא יושב וקורא על זה כל יום???
אילה06.07.21
18
אין צעיר אחד נושר שלא יודע את הסיכונים ובכל זאת הם עושים את זה בטיפשותם.
לא תמים בכלל02.07.21
17
ניצלו אותם למה בגלל שפה בישראל גת עולה 100 שקל ובחו'ל 10 דולר לגרם
יוסף02.07.21
16
רק על טיפשותם מגיע להם עונש. אם זה חוקי כפי שהם חשבו, מדוע שמישהו ישלם להם להעביר את זה בסתר?!
א.ה01.07.21
גת פה עולה 100 שקל לקילו ובחו'ל 10 דולר לגרם
יוסף02.07.21
15
אתה רוצה להבריח? תבריח. שאף אחד לא יספר לי שהוא לא ידע שזה אסור!!! אם מישהו נותן לך משהו להעביר ומשלם לך כרטיס הלוך ושוב + מלון + בזבוזים.. זה אומר אך ורק דבר אחד, שזה אסור!!!!!!
זושא01.07.21
14
אין על החרדים בקידוש ה' שלהם, ממש על כל צעד ושעל, לתפארת החינוך הטהור....
קידוש ה'01.07.21
זה לא חרדים, זה נוער שוליים. אני מציע למי שמכפיש ללמוד חשבון, אם יש 20 עצורים מתוך קרוב למליון חרדים. או אם תרצו מתוך למעלה ממאה אלף בני ישיבה, אז כמה זה באחוזים? אם אחד לכמה אלפים סרח האם זה מראה על הכלל? האם זה מהחרדיות שלהם? או מחוסר החרדיות שלהם? אין כאן עניין של חילול ה' אלא פיגור אנושי, וחוסר
סטיגמות01.07.21
13
חייבים להתחיל לעשות שיימינג לאנשים ששולחים אותם!!! דינם כרוצחים!!!
ואל תבואו ותגידו בעיה שלהם 01.07.21
למי שיודע בוודאות עליהם, יש מצווה גדולה של ובערת הרע מקרבך. הבעיה שהם לא מסתבכים, אלא הפתיים שנשלחים, להסתבך.
צודק01.07.21
12
מישהו מופתע? הכל לשם שמים...
אלי01.07.21
11
נאלץ לאכול רק ירקות, כי לא הייתה אפשרות להביא לו אוכל כשר" אהבתי חחחחחחחח בטח הוא צריך בדץ או שהבשר הכשירו לבד במטבח של אמא אצל השוחט..
חיי01.07.21
10
אולי בסוף בנט יסע לשם כדי לתלוות אליהם הביתה כאל בני מלכים.
בני מלכים?01.07.21
9
הלך עליהם מסכנים!!! הכלא שם זה לא הבית מלון כאן
ללא שם01.07.21
8
חברים עם מישהו יודע על אחד ששולך אנשים (בחורי ישיבות) לחו"ל לכול מטרה לא חוקית נה לפרסם אותו שידעו להיזהר כי הם מנסים לתפוס בעיקר את החרדים כי קל לקנות אותם כי יש פחות מודעות לפשע בציבור החרדי וחבל שבישיבות לא צועקים על זה
ללא שם04.07.21
7
מענין אם ליצמן יקרא להם להוריד את הכיפה
רפול01.07.21
הלוואי שישימו כיפה מהיום וילמדו להיות בני אדם.
יש להם כיפה?01.07.21
6
חילול ה'.. ואח"כ ישראל צריכה להפוך עולמות בשביל בחורים טיפשים חסרי אחריות!!
גדי01.07.21
5
חחחח בדיחה טובה אפילו אני יודע שאסור להעביר גת לאירופה
אורי01.07.21
אני טס הרבה לאירופה והאמת שסמים לא מעניינים אותי אבל ידוע שבהולנד יש סמים שמותרים אפילו הייתי בבית קפה הציעו לי עוגיית שוקולד עם חומר בפנים אז אני יתוודע עכשיו שלא ידעתי שגת נחשב לסם בהולנד. זה בעצם כמו לתת למקסיקני שאוכל פלפל שאטה ישר מהשדה שיפקה מחמוצים. זה קצת מוזר וטוב לדעת למרות שלא התעניינתי ב
רבינו01.07.21
4
ניצלו אותם למה פה גת עולה 100 שקל ובחו'ל 10 דולר לגרם
יוסף 02.07.21
3
מסכנים, אין להם מקצוע, מה יעשו? ילכו וילסטמו את הבריות....
מסכנים, אין להם מקצוע01.07.21
2
אבל כנראה שלא כל הבחורים יכולים לשבת וללמוד כל היום על-כן צריך לבנות עבורם מסגרות של לימוד הלכה בשילוב עם לימודי מקצוע כמו נגרים מסגרים מכונאים ולמוכשרים יותר הנהלת-חשבונות ומקצועות המחשב, למה להמתין שהם ייפלו למקומות לא טובים ואז להשקיע הרבה יותר כסף לשקם אותם כאשר היו יכולים ללמד אותם עוד קודם בעל
אני לא מבין כלום!!01.07.21
כל מילה נכונה אך לצערינו יש את הקנאים.........הקיצונים שהם מסכנים
נכון כל מילה נכ02.07.21
1
צריך לפרסם את אלו ששלחו אותם כאן ולהזהיר מהם.
יוסי01.07.21
זה האמת
אאא02.07.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24