כפר יונה סוערת: עצרת מחאה כנגד ביזוי ספר התורה

הרוחות בכפר יונה ממשיכות לסעור בעקבות הביזוי המחריד של ספרי התורה על ידי הרפורמים ביישוב. רב העיר מתכוון לקיים עצרת מחאה במעמד הרבנים הראשיים (אקטואלי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: אנה קפלן, פלאש 90)

הקהילה הדתית בכפר יונה מסרבת לעבור לסדר היום אחרי המראות הקשים בהם נראים רפורמיים עורכים טקס הקפות שניות בכפר יונה, כאשר גברים ונשים רקדו יחד בעודם עטופים בגווילי ספרי התורה. בכוונת רב העיר לקיים עצרת מחאה בהשתתפות הרבנים הראשיים ובהמשך להקים ישיבה באזור.

רבה של כפר יונה, הרב עוזי שוויצה, נשמע הבוקר נסער ואומר ל"כיכר השבת" כי אין מעשה חמור מזה. "התגובה הראשונה הייתה זעזוע ובכי. לא רק אני הגבתי כך אלא רבים מתושבי כפר יונה וכל מי שראה זאת. זאת תגובה טבעית".

"הכאב הוא נורא. זהו פוגרום ממש. אני חושב שאם ניקח תמונות ממה שעשו אותם אנשים ונשווה אותם עם תמונות אחרות שעשו שונאי ישראל כשחיללו את הקודש לא נראה הבדל. לא מצאתי הבדלים". הוסיף הרב.

הרב מסביר מדוע העצרת תתקיים דווקא בחודש הבא ולא בזמן שהאש בוערת. "אנחנו רוצים לבכות יחד והיום אני מתכוון להזמין את הרבנים הראשיים לעצרת. העצרת לא תתקיים בחודש הזה אלא בתחילת החודש הבא בגלל שזהו חודש החגים. אנחנו פשוט נשב ונבכה יחד על מה שקרה".

הרב לא מסתפק רק בעצרת ובכוונתו לנסות ולהקים ישיבה בעירו. "אני חושב שהתגובה הנוספת צריכה להיות ואני בוחן זאת, היא שאת החושך הזה לא נגרש במקלות אלא ידי אור וזה להקים מקום של תורה. ישיבה שבה ילמדו תורה יומם וליל וזאת תהיה התשובה היהודית".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הגיב: "כל מי שרגש יהודי בליבו והתחנך על ברכי המסורת של בית אבא מבין את הכבוד והחרדה השמורים לספר התורה. בעולם היהודי שלא מבדיל בין חילונים לדתיים, הכבוד לספר התורה לא משתנה ולא צריך הסבר".

לדבריו, "תמונות כאלה גורמות ליהודים חילונים, מסורתיים ודתיים בתל אביב, באר שבע או כל מקום אחר לזוע באי נוחות בכיסאם ולתהות מהיכן מגיע זלזול וניתוק כזה". דהן הוסיף ואמר כי הטקס המדובר "פוגע ברגש היהודי הפנימי ביותר שדורש לכבד את ספר התורה. לא בדרך זו חוגגים את שמחת תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר