
החל מתחילת מבצע ״עם כלביא״, משרד החוץ ונציגויות ישראל בעולם הובילו את הפעילות התקשורתית הבינלאומית כדי להעניק מעטפת מדינית והסברתית לפעילות צה״ל באיראן.
במהלך המבצע משרד החוץ ייצר 3,500 פרסומים שהגיעו ללמעלה מ-1.1 מיליארד חשיפות, מתוכם 381 מיליון חשיפות רק בערוצים בפרסית. מדובר בנתוני העמודים הרשמיים של משרד החוץ בלבד, לא כולל הרשתות החברתיות של השגרירויות השונות ונציגי ישראל בעולם.
במשרד ערכו במהלך מבצע ״עם כלביא״ ארבעה תדרוכים מאתרי פגיעות טילים לעשרות עיתונאים מכלי התקשורת הזרים. כמו כן, ערכו במשרד סיור לכשלושים שגרירים זרים באתר פגיעת הטיל בבת-ים, ותדרוך נוסף לשגרירים הזרים התקיים באופן מקוון. בנוסף קיימו במשרד תדרוכים מקוונים לראשי הקהילות היהודיות בעולם, בהשתתפות כוללת של מאות משתתפים.
בסך הכל התקיימו למעלה מ-1,100 (!) ראיונות בתקשורת העולמית על ידי נציגי ישראל ובאמצעות נציגי חברה אזרחית שקודמו על ידי שגרירויות ישראל.
כמו כן, הוקמו במהלך המבצע שני חמ״לים לתקשורת הזרה על מנת להציג את הפגיעה המכוונת של המשטר האיראני בבית החולים ובאוכלוסייה אזרחית בישראל - הראשון הוקם בבית החולים ״סורוקה״ בבאר שבע והשני ליד מסגד אל-ג'רינה בחיפה - שסיפקו מידע וראיונות לעשרות עיתונאים זרים.
דוגמאות לפרסומי משרד החוץ שזכו לחשיפה ויראלית יוצאת דופן: פרסום על הפגיעה במבנה השידור בטהראן עם למעלה מ-2.5 מיליון חשיפות באינסטגרם בפרסית; קריקטורות שהוכנו במשרד החוץ כנגד הרצון של חזבאללה לגרור את לבנון לזירה האיראנית, עם למעלה ממיליון חשיפות בלבנון; ראיון של דובר משרד החוץ לסקיי ניוז ׳איך הסברתי את המלחמה לבתי בת התשע׳, עם למעלה מ-16 מיליון חשיפות.
0 תגובות