שנתיים לפטירת הרב רביץ

אולמרט חושף: "רביץ מסר לי ולרעייתי שיעור בגמרא"

במלאות שנתיים לפטירתו של ח"כ הרב אברהם רביץ ע"ה, ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט העניק ראיון, רווי גילויים על הקשר האישי שלו עם רביץ ● "הייתי מגיע אליו יחד עם רעייתי והוא היה מוסר לנו שיעור בגמרא", גילה אולמרט ● "רביץ אמר לרב אלישיב שאפשר לסמוך עליי, והם לא התאכזבו" ● האזינו (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

שנתיים חלפו מאז הלך לעולמו חבר-הכנסת הרב אברהם רביץ ע"ה, מי ששירת בתפקידי ציבור רבים, ובעיקר כנציג "דגל התורה" בכנסת.

אחד מידידיו הוותיקים, היה ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "השם רביץ מוביל אותי 25 שנה אחורה, בתקופה שהוא היה בישיבת ´אור שמח´", סיפר הלילה אולמרט בראיון לצביקה גרוניך מקו הציבור. "אני הייתי אז עורך-דין בירושלים. איכשהו נוצר אז קשר - כשהחל לבקר אותי במשרד, לבקש ייעוץ משפטי.

"אני אמרתי לו שתמורה כספית אני לא רוצה, אבל אני כן רוצה שיכניס אותי לביקור בישיבה, כדי להכיר לי את התופעה שהייתה באור שמח - שם רוב התלמידים התקרבו בתשובה. זה הוביל להעמקת היחסים האישיים בנינו. לימים, הייתי בא לביתו והייתי לוקח אצלו שיעורים. בהמשך גם הייתי מגיע אליו עם רעייתי והוא היה מוסר לנו שיעור בגמרא".

אולמרט חזר לימים הפוליטיים בכנסת. "כשהוא אמר לרב אלישיב שאפשר לסמוך עליי, היה לזה משקל גדול מאוד ואני חושב שהוא מעולם לא התאכזב ואני חושב שגם הרב אלישיב לא התאכזב", העריך ראש-הממשלה לשעבר.

"כשאני הייתי ראש-הממשלה הוא אמר לי ´לעולם לא אצביע נגדך´. הם היו באופוזיציה. אבל הוא אף פעם לא הרים את האצבע נגדי. החברות הייתה כל-כך עמוקה. הוא שמח כל כך והיה גאה שתלמידו וחברו - הפך לראש-ממשלה בישראל. לכן אף-פעם לא הצביע נגדי", נזכר אולמרט בערגה באותם ימים.

במהלך הראיון דיבר אולמרט בהרחבה על הקשר בינו לבין הרב רביץ ע"ה, וסיפק הצצה לקשר שנמשך עשרות שנים. "כיכר השבת" מגיש את הראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר