העיתונאי פלוצקר מגלה:

מה עמד מאחורי ההחלטה של ידיעות לפרגן לחרדים?

בימים של הסתה חסרת-תקדים, נשמע בימים האחרונים קול שפוי, בודד. זהו קולו של העורך הכלכלי של "ידיעות אחרונות", סבר פלוצקר. הלילה, הוא מדבר עם "הקול החרדי" ומספר מה הוליד את פגישותיו עם גדולי ישראל בבני-ברק, מדבר על ההסתה, על התרשמותו וקובע: "לא הכרתי אתכם מספיק". האזינו (עיתונות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

בתוך גל ההסתה חסר-התקדים נגד הציבור החרדי, המתנהל בתקשורת בחודש האחרון, נשמע גם קול אחד שפוי, בודד.

זהו קולו של עורך הכלכלה בעיתון הנפוץ "ידיעות אחרונות", סבר פלוצקר.

בתחילת השבוע הוא ערך ביקור מיוחד בעיר בני-ברק, נפגש עם גדולי תורה, שוחח עם תושבים, ישב לשיחה נינוחה עם ראש-העיר יעקב אשר ובעיקר - גילה כי את הצד האחר של הציבור החרדי.

לאורך כל הביקור, הוא לווה על-ידי כתבת מוסף "ממון", העיתונאית החרדית שושנה חן.

במוסף "ממון" שצורף לעיתון בחג-השבועות, פרסם פלוצקר את החלק הראשון מהביקור שערך בבני-ברק. לאורך כל הסיקור, חזר פלוצקר על קו אחיד: תכירו, אלה החרדים החדשים. שלא הכרתם.

קולו של פלוצקר, הוא חריג ומפתיע. בתוך בליל של מילים מסיתות נגד החרדים, בתוך אי-צדק משווע ובתוך נתונים שקריים - נגד החרדים, מצליח פלוצקר להביא קרן של אור על התדמית של החרדים.

בחלקה הראשון של הכתבה, דיבר פלוצקר על הקשיים של החרדים להתקבל לעבודה ועל הרצון שלהם להשתלב במעגל העבודה לצד לימוד תורה.

פלוצקר הביא נתוני אמת על מעגל העבודה בציבור החרדי. נתונים שהוכיחו כי בציבור החרדי יש אחוזים גבוהים של עובדים, גם בקרב הגברים וגם בקרב הנשים.

החלק השני מרשמי הביקור בבני-ברק יפורסם מחר, בגיליון יום שישי של "ידיעות אחרונות".

אמש (חמישי) מדבר פלוצקר עם "הקול החרדי" ומדבר על מאחורי הקלעים של הביקור המיוחד.

"הסיור של יומיים בבני-ברק, והפגישות שהיו לי לפני ואחרי, הראו צדדים שלא ציפיתי להם ולא הייתי מוכן להם והם בהחלט צדדים יוצאי-דופן לחיוב, לפחות בעיניי", אמר פלוצקר.

פלוצקר סיפר, כי "במערכת 'ידיעות אחרונות' החליטו שמול הגל הזה של טענות נגד החרדים שלא מוכנים לצאת לעבודה, הגיע הזמן שנעשה עבודת שטח אמיתית. העיתון סבר שאני מתאים לעשות את זה והסכמתי בשמחה".

בראיון המלא המתפרסם בלעדית ב"כיכר השבת", מדבר פלוצקר על השיחות עם גדולי התורה, על התרשמותו מראש-העיר בני-ברק ועל הכתבה שתפורסם מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר