עלייה בביקוש לרואי חשבון -בחסות הקורונה

לאחר שנים של ירידה ארצית במספר הסטודנטים בלימודי חשבונאות, החלה התגברות בהתעניינות של צעירים במקצוע שבתקופת הקורונה הוכיח יציבות תעסוקתית לצד כושר השתכרות גבוה. ראש קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב "מגמת ההתעניינות קיימת גם במגזר החרדי" (תעסוקה)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כמעט עשור בו נרשמה ירידה ארצית עקבית במספר הסטודנטים לחשבונאות, נראה כי בצלו של משבר הקורונה המגמה התחילה להתהפך לטובה. התחזיות צופות שמגמת השינוי שהחלה בשנה האקדמית הנוכחית תמשך גם לשנה הבאה.

על פי הערכות גורמי מקצוע, תהליך הירידה העקבי במספר הפונים ללימודי חשבונאות נבע בעיקר מהעדפתם של צעירים לגשת ללימודים במקצועות ההייטק, כאשר השיקול המנחה היה השכר. בעוד שבמקצועות ההייטק ניתן להגיע לשכר גבוה בזמן קצר יחסית, בראיית חשבון ההכנסה הגבוהה מגיעה בהדרגה עם צבירת שנות ותק וניסיון.

כעת נראה כי הקורונה חוללה השפעה תודעתית בקרב צעירים. בנוסף לרמת השכר, היציבות התעסוקתית הפכה לשיקול מרכזי נוסף בבחירת מקצוע. כאשר מיליון עובדים בישראל הוצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם וכאשר ענפים שלמים בתעשייה נגדעו, הרוב המוחלט של רואי החשבון המשיך לעבוד כרגיל. אמנם ישנם רואי חשבון שנפגעו בעקבות הקיטון בנפח העסקאות אולם מדובר על אחוז מזערי ועבור רבים אחרים נוצרו הזדמנויות עסקיות של תכניות הבראה ושיקום לעסקים או יעוץ עסקי בעקבות הפגיעה הכלכלית.

"נראה לאחרונה כי דור האינסטנט שרוצה הכל כאן ועכשיו חוזר ומגלה התעניינות במקצוע החשבונאות", מספר רו"ח יואל טולדנו, שותף בפירמת BDO . "חשבונאות הוא מקצוע יציב והקורונה הוכיחה את זה היטב. נכון שבמקצועות ההייטק המשכורות ההתחלתיות גבוהות יותר, אבל זה תחום תזזיתי. אנשים בענף הזה מחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה, כך שלאדם בשנות ה 40-50 לחייו עלול להיות קשה למצוא עבודה בתחום. לעומת זאת בחשבונאות השנים מהוות יתרון. עם הזמן נצבר ידע, ניסיון ודלתות רבות נפתחות בהתאם. ניתן להגיע בקלות גם לעמדות ניהול, בחשבות, ניהול כספים, יעוץ בתחומי מיסוי ושוק ההון במגזר הפרטי והציבורי. בהסתכלות לטווח הרחוק, ההחלטה ללמוד ראיית חשבון משתלמת מאוד."

הרב צבי שרייבר, ראש קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב אומר כי ההתעניינות קיימת גם במגזר החרדי. "ההשלכות של הקורונה על משק בית חרדי ייצרו תודעה בדבר החשיבות ביציבות תעסוקתית. לצד השיקול של הקמת בית של תורה ופרנסה בכבוד, שהוביל הורים רבים לשלוח את בנותיהן ללימודים מתקדמים, נוצר שיקול נוסף והוא היציבות. החשבונאות הוכיחה את עצמה לאורך השנה האחרונה כמקצוע יציב. תכנית הלימודים בלוסטיג כוללת מסגרת חינוכית ולצידה לימודים מתקדמים במערכות מידע, תחום שהינו בעל ביקוש רב בשוק. כמו כן ישנם קורסים מעבר למסגרת התואר, המקנים ידע פיננסי יישומי בתחום ההשקעות וכן התנסויות מעשיות במשרדי רואי חשבון ובמוסדות פיננסים. התואר האקדמי בחשבונאות מטעם המרכז האקדמי לב נתפס כיוקרתי. אחוזי המעבר בבחינות המועצה גבוהים מאוד. השנה למשל שלוש בוגרות זכו במדליית הצטיינות."

ראש החוג לחשבונאות במרכז האקדמי לב רו"ח שרון ניצן טוענת שהרפורמה בתכנית הלימודים שהובילה מועצת רואי החשבון שנכנסה לתוקף בשנה האחרונה מהווה סיבה נוספת למגמת הגידול המסתמנת בלימודי חשבונאות. "שני השינויים המרכזיים נוגעים לכיס של הסטודנט ולמשך תקופת הלימודים. שכר הלימוד עבור השנה הרביעית הוזל באופן משמעותי והוא מעוגן כעת כשכר לימוד אקדמי רגיל. תקופת ההכשרה קוצרה מארבע שנים לשלוש וחצי שנים בלבד. בנוסף תכנית הלימוד עודכנה בתכנים חדשים בתחום החשבונאות הניהולית, משפט ומערכות מידע. הסטודנטים ייגשו בתום ה-3.5 שנים ל2 בחינות מועצה סופיות אשר יותאמו בהיקף ובתוכן לתכנית הלימודים החדשה."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר