מי זכאי לקבלת סיוע בשכר דירה ממשרד השיכון?

התשלום בעבור קורת הגג מכביד עליכם? בטח לא קבלתם "סידור מלא" כדאי לכם לבדוק האם אתם זכאים לסיוע בשכר הדירה. לא רבים יודעים אך משרד הבינוי והשיכון מנהל עשרות פרויקטי רווחה, אחד המרכזיים שבהם נועד להעניק סיוע בשכר דירה. אל תחכו, כנסו, בדקו את זכאותכם והשתחררו ממועקת נטל שכר הדירה.

ניסים בן חיים | מקודם |
((צילום: פלאש 90))

ההוצאה לדיור מהווה את החלק הארי במרכיב ההוצאות של כל משק בית בישראל. בתקופה האחרונה גדלה משמעותית כמות המשפחות והיחידים שתשלום שכר הדירה הפך עבורם לדבר שאינו מובן מאליו, ושהשגת נחלה ודירה משלהם היא בגדר חלום רחוק.

לא רבים יודעים זאת, אך משרד הבינוי השיכון לא רק עוסק בתכנון שכונות ואישורי בנייה. המשרד גם מנהל עשרות פרויקטי רווחה שאחד מהם, ומהמרכזיים שבהם, נועד להעניק סיוע בשכר דירה לאלה שזכאים לכך, לכאלה שאין ולא הייתה ברשותם דירה משלהם.

כיום, מעניק משרד הבינוי והשיכון, בראשותו של ח"כ אריאל אטיאס, סיוע לשכירת דירה בשוק הפרטי לכ-137,000 משקי בית שאין ביכולתם לממן תשלום זה, סיוע לזכאים במסגרת סוציאלית. רובם המכריע של מקבלי הסיוע מתקיימים מקצבאות קיום של הביטוח הלאומי ומעבודה בשכר נמוך.

תנאי לזכאות לסיוע בשכר דירה הוא מיצוי כושר ההשתכרות של אחד מבני הזוג. מענק שכר הדירה ניתן בישובים שהוגדרו כיישובים המזכים בסיוע, למעלה מ 1,200 יישובים ברחבי הארץ. הזכאים מקבלים בין 392 ₪ ל1550 ₪ כל חודש, כסיוע לשכר הדירה. כמו כן, מי שזכאי לדיור ציבורי ואין דירה זמינה בשבילו - רשאי לצאת מתור הממתינים לדירה ולקבל עזרה חודשית בסך הנע בין 1750 ₪ - 2200 ₪ לחודש למשך 5 שנים.

בין הזכאים לקבלת סיוע בשכר הדירה: אנשים המתקיימים מקצבאות קיום, זוגות עם או בלי ילדים ומשפחות חד הוריות שכושר השתכרותם נמוך מאוד, חיילים בודדים, דרי רחוב, אסירים משוחררים, נשים מוכות, גברים מורחקים, עולים, ניצולי שואה ועוד.

אם אתם משפחה שבה אחד מבני הזוג עובד במשרה מלאה (165 שעות לחודש) והכנסתכם הברוטו לחודש לא פחותה משכר מינימום לחודש תהיו זכאים לסיוע. זאת אם הכנסתכם הברוטו לא עולה על 5,233 למשפחה ללא ילדים, או לא עולה על 5,763 ₪ למשפחה עם ילד אחד, או על 7,065 ₪ למשפחה מעל 2 ילדים. הסיוע ניתן לתקופה של 12 חודשים, לאחריה תיבחן הבקשה מחדש ויוחלט האם להאריך את התקופה. עולה חדש זכאי לחמש שנות סיוע.

שוכרים הנמצאים באחת מהקבוצות הללו, יכולים להגיש את הבקשה לסיוע בכל אחד מסניפי החברות הנותנות שירותים למבקשי סיוע בשכר דירה ברחבי הארץ: עמידר, מתן חן ומ.ג.ע.ר. לצורך הגשת הבקשה לסיוע בשכר דירה, יש להצטייד במסמכים הבאים: תעודת זהות הכוללת את הספח, תעודת נישואין, גירושין או עגינות מהרבנות. במקרה של הריון, יש להצטייד באישור ממוסד רפואי מוכר. יש להמציא אישורי הכנסה משישה חודשים אחרונים ותדפיסי עובר ושב עבור ארבעה חודשים אחרונים. במידה וקיימים אישורים מהמוסד לביטוח לאומי- הבטחת הכנסה, אי כושר השתכרות, נכות (אחוזים וגובה הקצבה) ומזונות, יש להביא גם אותם.

לאחר העברת האישורים ומילוי הבקשה, יתבצעו בדיקה ואימות נתונים על ידי משרד השיכון והבינוי. מי שנמצאו זכאים לסיוע, יצטרכו להמציא בפני החברה אליה פנו חוזה שכירות תקף, חתימה על כתב התחייבות ואישורי הכנסה תקפים במידה ומתקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי.

האישורים מחולקים לתקופות שנקבעו מראש. לכל קריטריון תקופה שונה בה יוענק הסיוע לזכאים. כאשר הסיוע יינתן כל עוד האישורים המקנים את הסיוע תקפים. בתום התקופה יש להציג אישור עדכני כדי להמשיך ולקבל סיוע.

במידה ולדעתכם אושר לכם סכום הנמוך ממה שאתם זכאים לו, או שנדחתה בקשתכם, קיימת אפשרות לערער על גובה הזכאות או על דחיית זכאות בפני ועדות ערעורים של משרד הבינוי והשיכון. את הערעור יש להגיש באמצעות סניף החברה הנותנת שירותים למבקשי סיוע בשכר דירה בצירוף מכתב בקשה, אישורי הכנסה ודוחות רפואיים במידה ויש, לקביעת זכאות חריגה. הערעור מועבר למשרד הבינוי והשיכון ונידון בוועדה.

באם הינכם עונים על הקריטריונים לקבלת סיוע בשכר הדירה, בדקו שבידכם כל התעודות והאישורים וגשו עוד היום לאחת החברות שמטפלות בנושא. יתכן כי האישור למענק יארך מעט, אך ההמתנה תשתלם לכם, ולאחר קבלתו תחושו הקלה, גם אם מועטה, בתשלום ההוצאות הגבוה על דירתכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר