דאגה

יהודי נעדר בהאיטי: שמואל ביטון, תושב מונטריאול

אלכסנדר שמואל ביטון, תושב מונטריאול וחבר הקהילה המקומית, שהה באי בזמן האסון ומאז לא יצר קשר עם משפחתו. רב הקהילה קורא ליהודי העולם לשאת תפילה לשלומו של ביטון, ובינתיים בהאיטי: צוות המשלחת של זק"א ופיקוד העורף החלו בחיפושים אחריו (בתפוצות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנעדר שמואל ביטון הי"ו

בתוך מאות אלפי הנעדרים מאז רעש האדמה שפקד את האיטי, יש גם נקודה יהודית: אלכסנדר שמואל ביטון, תושב מונטריאול וחבר הקהילה המקומית, שהה באי בזמן האסון ומאז לא יצר קשר עם משפחתו.

הרב אריה לייב מואר'ת, רבה של קהילת "שערי צדק" המקומית סיפר כי ביטון הוא מתפלל קבוע בבית-כנסת, וחבר פעיל בקהילה.

"הוא בעל נהדר ואב למופת", סיפר הרב מואר'ת. "הוא משתתף קבוע בשיעורים ונחשב לאחד מחברי הקהילה המסורים ביותר". הרב אריה לייב מואר'ת קורא ליהודי העיר והעולם בכלל לשאת תפילה לשלומו של אלכסנדר שמואל ביטון.

אמש, בשעות הערב יצרה משפחתו קשר עם צוות החילוץ של זק"א השוהה באי בבקשה לנסות ולאתר אותו. לדברי המשפחה, ביטון שהה ככל הנראה במלון המקומי כשרעדה האדמה והוא נקבר מתחת להריסות המבנה. צוות המשלחת של זק"א ופיקוד העורף קיבלו את הפרטים ממטה זק"א בישראל והיום יצאו המחלצים למקום ויפעלו בנסיון לאתר את גופתו.

יעקב ועג מצוות מוקד זק"א, סיפר לכיכר השבת: "קיבלנו פרטים מדויקים על פרטי הנעדר. יש לנו גם עדות מחברו מרטין שהיה איתו במלון וראה את אלכס בפעם האחרונה בהרשמה בלובי מלון מונטנה. הוא ראה אותו בפעם האחרונה 12 דקות לפני שרעשה האדמה".

הנעדר שמואל ביטון הי"ו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר