מה נשתנה?

תסמונת דואק: בלשי ה-FBI עושים חיים קשים לחרדים

חלפני כספים חרדים ואנשי עסקים טוענים: בלשי ה-FBI נטפלים אלינו ומנסים להפיל אותנו בפח. ובישראל: בעלי אזרחות אמריקאית מספרים על הקשיים שמערימה השגרירות, בדרך לקבלת החזרים כספיים המגיעים להם על פי חוק. "כיכר השבת" ליקט עדויות. חשיפה (בתפוצות, ארה"ב)

דוד כהן | כיכר השבת |

מעט יותר מחצי שנה לאחר שהתפוצצה פרשת שלמה דואק, אפשר לומר בוודאות: יחסם של כוחות הבטחון בארה"ב כלפי היהודים והחרדים בפרט, השתנה מן הקצה אל הקצה.

שיחות מקיפות שערך כתב "כיכר השבת" עם חלפני כספים חרדיים מברוקלין, מעלות מסקנה אחת: ה-FBI מנהל מעקב מתמיד אחר העסקים היהודיים בכל מקום שידו משגת.

י"פ, חלפן כספים מברוקלין סיפר ל"כיכר השבת": "קיבלתי טלפון חשוד השבוע. מעבר לקו היה אדם שביקש ממני לפרוט שיקים גנובים, והציע שאקבל נתח משמעותי מהסכום שיתקבל. סרבתי כמובן". י"פ, הנחשב לחלפן וותיק, טוען שבכל שנותיו לא קיבל טלפון מהסוג הזה. "אין ספק", הוא אומר לנו, "שמדובר בניסיון להפיל אותי בפח, יש שיאמרו שקוף מדי".

הסיפור הזה יותר ממלמד על השינוי המשמעותי שחל מאז עלה ברק אובמה לשלטון. פעם הוא היה חם ואוהד, היום נתקלים אנשי עסקים חרדיים בעיקר בחשדנות.

אבל לא רק החלפנים נמצאים על הכוונת של הסוכנים הפדרליים: גם תושבים ישראלים המחזיקים באמתחתם אזרחות אמריקנית, טוענים ליחס קשה ומזלזל מצד הרשויות.

אחד מהם, חרדי המתגורר באלעד סיפר לכיכר השבת: "עד עתה קיבלנו מידי שנה את ההחזרים המגיעים לנו כחוק, בשל היותנו אזרחים אמריקאים. בתקופה האחרונה, לעומת זאת, החלו בשגרירות להערים בפנינו קשיים. הם מבקשים מסמכים שלא ביקשו עד עתה, ונוצרה סחבת בלתי נסבלת".

בריכוזים החרדים קיימים מספר גופים מסחריים המטפלים בנושא. הפקידים האמריקאים מנסים למזער ככל הניתן את מספרם של מקבלי ההחזרים הישראלים.

האמריקאים, מתברר, הקשיחו את הקריטריונים לקבלת ההחזרים - כך לפי ל', בעל חברה העוסקת בסיוע לזירוז התהליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר