בעקבות תביעה

מכה למשכירי דירות הנופש: ביהמ"ש דורש היתר מיוחד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה טענה משפטית לפיה נכס שייעודו למגורים בלבד אינו צריך היתר לשימוש חורג לשם השכרה לטווח קצר, כאשר השימוש בפועל הוא למטרת נופש (חדשות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

נושא השכרת דירות ובתים לצרכי נופש עלה לאחרונה מספר פעמים לכותרות כאשר השכנים שהגיעו ליישוב השקט ובנו בו את ביתם מוצאים את עצמם בתוך אזור נופש רועש ומלא במוזיקה ומסיבות.

הנושא הגיע גם אל כותלי בית המשפט ולאחרונה בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה טענה משפטית לפיה נכס שייעודו למגורים בלבד אינו צריך היתר לשימוש חורג לשם השכרה לטווח קצר, כאשר השימוש בפועל הוא למטרת נופש.

כך למעשה על פי בית המשפט, "רשאים המערערים לבקש היתר לשימוש חורג, כפי שראוי היה שיעשו מלכתחילה. ייתכן שהרשות תגיע למסקנה כי ניתן וראוי להתיר הפעילות למרות הקושי לשכנים, לאחר שתינתן גם לשכנים זכות טיעון בעניין זה. ייתכן גם שתחליט שלא. ההחלטה היא של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה".

קביעת בית המשפט הגיעה לאחר ערעור שהגישו בעלי וילות במצפה רמון כנגד החלטת בית המשפט לאסור עליהם את השכרת הוילות לזמנים קצרים בטענה כי מדובר במגורים לזמן קצר ולא בהשכרה לנופש. בית המשפט קבע כי מדובר בשינוי מהתכנית המקורית אליה יועדו הבתים וכי מדובר בפגיעה בתושבים הקבועים של המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר