צרפת: דרישה לשנות את שם הכפר "מוות ליהודים"

La Mort aux Juifs הוא כפר צרפתי בעל שם אנטישמי ביותר - מוות ליהודים. לפני 22 שנה ניסו, ללא הצלחה, גורמים יהודיים לשנות את שמו, כעת הם מנסים שוב, האם יצליחו? (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כביש הגישה ליישוב: La Mort aux Juifs (צילום: גוגל סטריט)

עם תחילת מבצע "צוק איתן" גברה האנטישמיות ברחבי העולם ובחלק מהמקרים יהודים דיווחו על מקרי תקיפה פיזית. עם סיומה נזכרו ארגונים יהודים בהם מרכז שמעון ויזנטל, בכך שכ-100 קילומטרים מדרום לבירה פריז, נמצא כפר בשם 'מוות ליהודים' (La Mort aux Juifs) ששמו הינו סמל האנטישמיות.

בניסיון להחליף את השם מעורר הסלידה, נעשתה פנייה לשר הפנים הצרפתי, באמצעות מכתב בו קבלו הם על-כך שהשם עדיין קיים, "אנחנו מזועזעים עמוקות מכך שהשם הזה חמק מהרדאר ב-70 השנה האחרונות, מאז שצרפת השתחררה מהשלטון הנאצי".

במכתב נכתב עוד כי מקרי האנטישמיות האחרונים גורמים ליהודים לחוש אי נוחות עם שם הכפר: "הזינוק בגילויי האלימות והאנטישמיות גורמים לנו לחוש שלא בנוח ביחס למניעים של אלה המבקשים לגור במקום עם שם כזה".

שינוי השם מצריך אישור של סגנית ראש הכפר שלעתה עתה מתנגדת לכך נחרצות. "זה מגוחך. השם הזה קיים מאז ומעולם. כמובן שלאיש כאן אין שום דבר נגד יהודים. כדי לשנות את השם יש צורך בהחלטה של המועצה והסיכוי לכך קלוש. למה שנשנה שם שמשמש את המקום מאז ימי הביניים ואולי עוד קודם לכן? עלינו לכבד שמות קדומים מעין אלה". היא אמרה בראיון סוכנות הידיעות הצרפתית.

זו אינה הפעם הראשונה שבה ארגונים יהודים מעלים דרישה לשנות את שם הכפר. בשנת 1992 פנו כמה ארגונים לראשי הכפר ולשר הפנים אך אלו דחו זאת על הסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר