צפו ב'המבקר'

המוזיקאי שחזר בתשובה - וגם רגשותיו השתנו

דניאל אדמון, שעזב את ישראל לטובת לונדון, מצא שם במפתיע את יהדותו ואפילו את העברית - שחזרה גם ליצירותיו לאחר שנים של אנגלית נטו. כעת הוא נחשף, בתכנית 'המבקר'. צפו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

לרגל חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, מתארח בתכנית המבקר הזמר והיוצר דניאל אדמון שמתגורר בלונדון והגיע במיוחד לישראל להקלטות אלבום הבכורה שלו ולראיון באולפן 'כיכר השבת'.

אדמון, מוזיקאי ונגן גיטרה מקצועי שליווה אמנים מוכרים, נטש את ישראל ללונדון שם יצר חמישה אלבומים של מוזיקה באנגלית והיה רחוק מהיהדות במיוחד ואז גילה לפתע את יהדותו והחליט לנטוש לחלוטין את המוזיקה והנגינה כי הרגיש שזה "לא מתאים"

"חזרתי בתשובה לפני 7 שנים בתור בעל תשובה מתחיל עשיתי טעויות של מתחילים והפסקתי לנגן. ב"ה הרב שלי נתן לי על הראש ואמר לי שזה לא עניין וחזרתי למוזיקה ואז יצא שפתאום התחלתי לשמוע מה הולך ופתאום התחברתי למוזיקה בעברית עם הנגיעות האתניות", מספר אדמון שמקליט בימים אלו אלבום חדש בישראל.

"בגיל 27 הייתה לי הצעה לעבוד באנגליה ונתקעתי שם, עשיתי תואר שני וכבר הכרתי את הקהילה והרב ולכן אני נשאר שם אבל בהחלט אני חוזר לישראל כדי להקליט את האלבום בגלל המפיק המוזיקלי שחר קאופמן מראש פינה שהעבודה איתו מיוחדת מאד", מספר אדמון.

הוא מסביר את המעבר שלו מיצירה באנגלית לעברית בחזרה בתשובה, "כאשר חזרתי בתשובה כל נקודת האחיזה שלי השתנתה וגם מה שמרגש אותי השתנה. הייתי כותב בעבר על דברים מסוימים שכבר לא רלוונטיים לי כיום. הכניסה לעולם המרשים של המקורות זה מעשיר מאד גם את העולם המוזיקלי שלי"

"לאחר שחזרתי בתשובה השירים פשוט התחילו להישפך ממני. בהתחלה ניסיתי להלחין תהילים, אך מהר הבנתי שאני עוד לא שם והחלטתי ליצור בעברית לראשונה בחיי מה שהצריך אותי לחזור לדקדוק ולעברית אחרי שנים רבות שלא דיברתי בכלל עברית. השם עשה איתי חסד גדול", הוא אומר בשמחה.

לשאלה כיצד החברים באנגליה מקבלים את היצירה החדשה שלו בעברית הוא משיב בחיוך, "כל פעם כששיר שלי עולה בכיכר השבת אני ישר מקבל תגובות מכל החברים בסטמפורד היל שאומרים ששמעו אותו. אפילו תגובות מניו יורק אני מקבל, העולם ב"ה הפך לקטן".

צפו בראיון ובדניאל אדמון מבצע בלייב באולפן את שירו "תפילה ישנה":

לשירים המלאים מפינת 'המסננת':

אייזק ורובנשטיין - "משיח בא"

האחים סולומון - "ברי ג'ון"

להקת זושא - "עד שתהא"

קובי ברומר ומשה קליין - משאפ ישראלי-יהודי

ראובן גרבר - "איה"

יוני אליאב מארח 30 זמרים - "שבט אחים"

אופיר אלחייני - "עוד לא מאוחר"

מאיר גרין - "רנה תמה"

ילד הפלא הערשי וייס - "וארשתיך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר