"הרבנית ימימה שמחה בחיקוי שעשיתי לה"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", קבלו את גתית לביא-גבאי, אומנית במה, שמסייעת לבעלה בגידול 4 ילדיו. גתית הפכה את סיפור חייה למקצוע והיא עושה כל שביכולתה לתת תקווה לגרושות (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אשר רוט)

שמחת תורה הוא היום השמיני של סוכות. אך למעשה, הוא חג בפני עצמו, שבו אנו מסיימים את קריאת פרשיות התורה השבועית ולכן זהו חג של סיום התורה והתחלתה המחודשת. השמחה בשיאה והיא סוחפת את כל עם ישראל.

מספרים שראו פעם עם הארץ מובהק רוקד בכל כוחו בשמחת תורה. שאלוהו: "מה אתה שמח? אילו היית מתייגע בתורה כל השנה, ניחא; אך מכיוון שאתה עם הארץ, מה פשר השמחה?". השיב האיש: "וכשאחי משיא את בנו, אינני שמח בשמחתו?".

סיפור נחמד ולא מדויק. העליצות בשמחת תורה אינה של האח הלמדן אלא גם של עם הארץ. ביום הזה איננו ששים על מידת הלימוד והידיעה בתורה. אילו זו היתה מהות השמחה, מן הראוי היה שיפתחו את ספר התורה וילמדו מתוכו ואילו אנו רוקדים איתו כשהוא סגור ומכוסה. הגילה בשמחת תורה היא על עצם היותנו יהודים והקשר שלנו לתורה. תחושה זו קיימת אצל כל יהודי ולכן הששון הוא של כולנו, מהגדולים ועד הקטנים, מהלמדנים ועד מי שאינם יודעים אפילו אות בתורה.

כדי שגם אנחנו כאן נלמד פרק בשמחה אמיתית נשית, קבלו את גתית לביא-גבאי, אמא ל-2 חיילים מנישואיה הראשונים. לפני 3.5 שנים נישאה בפרק ב' לדוד והיא מגדלת איתו את 4 ילדיו במשמורת משותפת.

גתית גדלה ביישובי יהודה ושומרון, ביצעה שנתיים שרות לאומי בתחום החינוך, בוגרת מדרשה ליהדות 'שובה' בעפרה.
עבדה כמזכירה ומנהלת משרד בישיבה ובמדרשה ובשנים האחרונות עוסקת בעיקר ביצירה כאומנית במה וכמטפלת במגע, עיסוי ורפלקסולוגיה.

היא גם שחקנית, זמרת, יוצרת ומנחת סדנאות דרמה לנשים ולנערות, בוגרת ביה"ס למשחק "לחישה" במסלולי תיאטרון ופלייבק ויוצאת להקת הנשים "הלל", בניצוחה של מרב ברנר.

כיום גתית רצה עם מספר הופעות, בהן "מוצאות שמחה", "שבעים פנים לך, אישה" ועם חומר מקורי שלה ובאלול רצה הצגת היחיד שלה, "פעם שלישית גדילה", על תובנות ממסע חייהן של נשים גרושות.

וחכו, כאן לא תמו פועליה: גתית מופיעה גם בערבי שירה ובמופעי ספוקן ומעבירה מעגלי לימוד ושיח בשם 'אישה בזמן' - חיבור אל הכוחות מהחודש ומהפרשה ויוצרת סדרת סרטוני "הפרשה קורצת לי".

שאלנו אותה איך הספיקה לעשות כל כך הרבה בחייה הקצרים, כיצד הגיבה אימה כשהלכה ללמוד דרמה, האם היא מרגישה שנשים בדורנו שרות פחות ומה מקור ההשראה שלה. ביקשנו ממנה לספר על חומרים שכתבה בזמן הגירושין, מתי היא תעלה מופע משותף עם בעלה ועוד.

***

תודה שהייתן איתנו, צופות יקרות. נשמח לשמור על קשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר