סערת העוגיות

הרב יעקב יוסף בהתבטאות מסעירה: "מסיתים את אבא"

בשיעור שמסר אתמול הרב יעקב חי יוסף בירושלים, התייחס הרב לשאלת העוגיות שעשויות ממצה עשירה ותקף: "בפפושדו פס היצור הוא 27 דקות. כשאני ביקרתי שם לא היה משגיח, רק פועלים גויים ומנהל". לדברי הרב יוסף, לא רק שהעוגיות לא כשרות לפסח - הן עשויות מיין נסך. וגם: כך הגיב הרב עובדיה יוסף לטענות (יהדות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגר"ע יוסף ובנו בפגישה לפני כחודש וחצי (צילום: כיכר השבת)

מדי שנה מתעוררת מחדש השאלה האם עוגיות העשויות ממצה עשירה כשרות לפסח.

במהלך שיעור שמסר הגאון הרב יעקב חי יוסף בירושלים, התייחס הרב לנושא: "דברנו עשרות פעמים על מה שנקרא 'פפושדו' אמרנו שזה חמץ גמור".

הרב תקף את העוגיות הפופולאריות שעשויות ממצה עשירה: "בפפושדו פס היצור הוא 27 דקות. כשאני ביקרתי שם לא היה משגיח, אלא היו שם הפועלים הגויים ובעל המפעל שמתנהג כמו גוי למהדרין, וממילא כל היין שהיה שם הוא בחזקת יין נסך. אז לא רק לגבי הפסח, אלא גם כעת אני לא יאכל מאותן עוגיות".

לדברי הרב יוסף, "יש גם בעיה נוספת שמערבבים בלישה חומר, וירא שמים בדק את זה והתברר שבדיוק כמו שהפיתה נכנסת ויוצאת מהתנור חמץ - אותו תהליך עובר גם על העוגיות האלה.

"לכן, כל השנים הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל צעק ואמר שזה חמץ וגם אנחנו אמרנו שזה חמץ ואנחנו מאוד חששנו מהעוגיות האלה".

בשלב הזה, מתייחס הרב יוסף לפגישה שקיים עם אביו מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף: "הייתי לפני חודש אצל האבא, ופעם ראשונה שהאבא דבר אתי בנושא הזה והיה רגוע.

"תמיד אבא היה בנושא הזה סוער מאוד, תמיד היו מסיתים אותו נגד חכם מרדכי אליהו, אבל הפעם האבא היה רגוע ושאל אותי 'למה אתה אומר שזה חמץ?' עניתי לו שאני הייתי שם והמשגיח לא היה. זה יין חמץ ולא רק חמץ.

"אבא היה מאוד מופתע ואמר לי: 'אני סמכתי על הרב'. אמרתי לו: אני סמכתי על העניים שלי. אבא שתק. פעם ראשונה אחרי 25 שנים, סוף סוף אבא שומע שיש בעיה עם העוגיות האלה. חבל שככה מסיתים את אבא".

את תגובת חברת פפושדו לא היה ניתן להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר