פרסום ראשון: הרב מרדכי מלכה הגיש מועמדות בירושלים

רבה הספרדי של אלעד הרב מרדכי מלכה הגיש הערב מועמדות לתפקיד רבה של ירושלים, מקורביו טוענים כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הוא זה שביקש את התמודדותו. מלבדו, מתמודד לתפקיד הנחשק רב נוסף בשם זהה לשמו (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי מלכה לצד הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן)

הקרב על רבנות ירושלים: הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד, הגיע הערב (שלישי) להגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים.

אנשיו של הרב מלכא מסרו ל"כיכר השבת": "במשך עשרות שנים עוסק הרב הגאון רבי מרדכי מלכה בשליחות החשובה של הוראה והנהגת ציבור וקהילות. בגישתו הייחודית, מצליח הרב לקרב ולהיות גורם מחבר ומאחד בין כלל החוגים והעדות בעם ישראל".

"על קהל תלמידיו ושומעי לקחו והבאים לשאול בהלכה ולקבל עצה וברכה, נמנים חילוניים, דתיים וחרדים מכל המגזרים בארץ. כל השנים זוכה הרב לאמונם ולקרבה גדולה אצל גדולי ישראל זצ"ל ויבדל"א גדולי ישראל שליט"א, שרואים בו את שלוחם".

"לאחר שהתייעץ וקיבל את ברכתם ותמיכתם של גדולי ישראל - הגיש הרב את מועמדותו לרבנות ירושלים, על מנת שיוכל וביתר שאת, לפעול ולהאהיב את תורת ישראל על עם ישראל, ולהשפיע ולהעניק לציבור גדול מאוד את מה שהיה חסר להם בשנים האחרונות בהן הייתה ירושלים בלי רב".

כפי שדווח אתמול לראשונה ב"כיכר השבת", בימים האחרונים ניהל הרב מלכה שיחות עם בכירים בעולם הרבנות והפוליטיקה החרדית בכדי לבחון את האפשרות להתמודד לתפקיד הנחשק שרק אמש הודיע הגר"ש עמאר שהוא מתמודד עליו.

מקורביו של הרב מלכה טוענים כי מי שביקש ממנו להתמודד לתפקיד הוא מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי. אם כי במעונו של הגר"ח קנייבסקי הסתייגו מטענה זו.

יצוין כי מלבד רבה של אלעד, ישנו מועמד נוסף לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים ששמו גם כן הרב מרדכי מלכא.

ההערכה בש"ס כי הרב מלכא לא יזכה לתמיכת מועצת חכמי התורה והתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר