"אני אנווט"; תקנון מפלגת "כולנו" של משה כחלון

על פי תקנון מפלגת "כולנו" של השר לשעבר משה כחלון בכוחו להחליט בלעדית האם להצטרף לקואליציה והוא יעמוד בראש המפלגה בשתי מערכות הבחירות הקרובות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי - ynet)

על פי תקנון מפלגתו החדשה של השר לשעבר משה כחלון, "כולנו", ליו"ר המפלגה יהיו סמכויות נרחבות ביותר, כאשר בין היתר הוא יוכל לקבוע לבדו האם להצטרף לקואליציה. כך נחשף הערב (חמישי) ב"הארץ".

המפלגה הגישה היום בקשה להירשם אצל רשם המפלגות, כאשר לבקשה צורף גם תקנון המפלגה. כאמור, התקנון מקנה לכחלון סמכויות נרחבות, בין היתר, התקנון קובע כי משה כחלון יעמוד בראש מפלגת "כולנו" בשתי מערכות הבחירות הקרובות לכנסת ויהיה "מועמדה לראשות הממשלה".

בנוסף, הרכבת רשימת המפלגה לכנסת וקבלת החלטה על הצטרפות לקואליציה יהיו נתונים סמכותו של כחלון בלבד. כמו כן, ימנה היו"ר את חברי הנהלת המפלגה, את המנכ"ל, באי כוחה של המפלגה, יועציה המשפטיים, את ועדת הבחירות ואת דובר המפלגה. כתובת המפלגה נרשמה בבית אמו של כחלון בגבעת אולגה.

על בקשת הרישום חתומים 118 מייסדי המפלגה. רבים מהמייסדים הם תושבי הפריפריה.

על פי הדיווח, בין המייסדים נמצאים: האדריכלית אורנה אנג'ל, שהיתה יועצת של ראש הממשלה אהוד ברק ואף כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה; עו"ד צחי גבריאלי, ששימש יועץ לראשי הממשלה בנימין נתניהו ואהוד אולמרט; שמשון ליבמן, שהיה ראש מטה המאבק לשחרור גלעד שליט; רון מוסקוביץ', עד לאחרונה מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים; יריב מוזס, בנם של תמי מוזס ודדי בורוביץ'; ואור סוסן, בנו של ראש המועצה האזורית חבל מודיעין שמעון סוסן, אחד המקורבים ביותר לכחלון.

לבקשת הרישום צורפו עשר מטרותיה של "כולנו", המופיעות גם בתקנון המפלגה. "המפלגה בראשות משה כחלון הוקמה כדי לחדש את התקווה לחיים טובים לכל אזרח בישראל, וליצירת חברה ראויה שישראלים גאים ורוצים לחיות בה", נכתב. מטרה נוספת היא "הוזלת יוקר המחיה בישראל בכל התחומים ובפרט בתחומי הדיור, המזון והפיננסים, על ידי עידוד התחרותיות".

בנוגע לתחום המדינה נכתב: "יצירת אופק מדיני-ביטחוני למדינת ישראל באמצעות פעולה בלתי מתפשרת לשמירת ביטחון אזרחי ישראל לצד שאיפה להסדר מדיני עם שכנינו".

מטרות נוספות הן: שמירה על טוהר המידות, עידוד התעסוקה בשכר ראוי ועידוד עסקים קטנים ובינוניים, יצירת שוויון הזדמנויות לכלל אזרחי ישראל ושילוב מיעוטים בכלכלה ובחברה, צמצום ביורוקרטיה, טיפוח מערכת בריאות שוויונית, יצירת תחושת ביטחון אישי תוך החמרת הענישה על עבירות רכוש ואלימות והעלאת איכות החיים.

התקנון הדרקוני ו"הדיקטטורי" של המפלגה מזכיר את תקנון "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד שגם הוא הקנה לו סמכויות כמעט בלתי מוגבלות.

כחלון שומר עדיין על עמימות באשר לרשימת מפלגתו והצהיר כי יגבש את הרשימה הסופית בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר