גפני לשגריר הבריטי: "רק לאחר הבחירות נחליט במי לתמוך"

שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד נפגש עם ח"כ משה גפני כדי לשמוע את עמדת הציבור החרדי לקראת הבחירות ושמע כי רק לאחר הבחירות יוחלט באיזו ממשלה יתמכו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: דוברות דגל התורה)

שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד נפגש עם חבר-הכנסת משה גפני כדי לשמוע את עמדת הציבור החרדי לקראת הבחירות הקרובות בישראל.

במהלך הפגישה, אמר ח"כ גפני כי הציבור בישראל נמצא בהיערכות לקראת מערכת הבחירות וכי הציבור החרדי מגיע אל הבחירות לאחר שהציבור למד וראה שהממשלה אשר הוקמה במטרה להדיר חרדים - הפכה לממשלה הגרועה ביותר מאז קום המדינה, כזו אשר פגעה בכל הנושאים הקריטיים לציבור הישראלי, גם בקיפאון המדיני, גם בחוסר היציבות הביטחונית וגם פגעה ביציבות הכלכלית והחברתית.

גפני ציין בפני השגריר הבריטי את העובדה כי המפלגות החרדיות הן מפלגות היסטוריות אשר אינן פועלות בגלל הרצון לקבל כותרת כזו או אחרת בעיתונות או מתוך חתרנות וערעור על סמכותו של ראש הממשלה ולכן הקואליציות בהן ישבו הסיעות החרדיות, היו קואליציות יציבות.

גפני אמר כי המינוי של שר האוצר יאיר לפיד היה חסר אחריות, וכי נוצר נזק עצום לכל חלקי הציבור בישראל בגלל חוסר ניסיונו המינימלי בכלכלה. "אנו מקווים כי הממשלה הבאה שתקום תתקן את כל הצעדים שנעשו כי הנזק כיום הוא משמעותי לכולם, מאחר וכל מפלגה בקואליציה משכה לכיוון אחר וכך נוצרה פגיעה במשק, בכלכלה, בכך שמפעלים נסגרו, העוני גדל, דירוג האשראי נפגע, וכל המערכות הכלכליות שהיו יציבות עד כניסת הממשלה האחרונה לכהונתה, פשוט התערערו".

בנושאים המדיניים ציין גפני כי הציבור החרדי לא זז מן העמדות האידיאולוגיות הקבועות המונחות על-ידי גדולי התורה לאורך כל הדורות, וכי לאורך ההיסטוריה המפלגות החרדיות הוכיחו יציבות ונאמנות כאשר היו בממשלה, וכך יהיה גם בעתיד אם המפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה, "המפלגות החרדיות מתואמות ביניהם, ואנו נעבוד גם יחד אחרי הבחירות, בשיתוף פעולה מלא".

גפני אמר עוד כי הציבור החרדי לאורך כל השנים נטה יותר לכיוון הצד הימני של המפה הפוליטית, אך לגבי הקמת הממשלה העתידית, הכל פתוח ורק לאחר הבחירות יחליטו המפלגות החרדיות במי לתמוך לראשות הממשלה.

"אין לנו רצון להגיע לשלטון או לבחור בצד כזה או אחר, אנחנו נמצאים במפלגות יציבות ולא במפלגות אווירה זמניות אשר מתפרקות אחרי כמה שנים, וההיסטוריה מעידה כמה הציבור החרדי היה נאמן לדרך האידאולוגית והערכית שלו גם בנושאים המדיניים וגם בנושאים החברתיים והכלכליים, כאשר פעלנו לטובת כלל הציבור, כדי שהחברה תהיה חזקה ויציבה, כדי שהמשק יהיה יציב וכדי שמפעלים לא ייסגרו, ושיהיה טוב יותר לכל חלקי העם", הבהיר גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר