חשיפת כיכר TV

בברכתו של הגר"ש עמאר: מגעים לשלום בין דרעי וישי

שבוע וחצי לאחר פרישתו של אלי ישי מש"ס, "כיכר השבת" חושף כי בברכתו של הגאון רבי שלמה עמאר, הוקם צוות משא ומתן בו חברים ח"כ יעקב מרגי, רפאל פנחסי, נסים אלקסלסי והרב אליהו עמאר, שבודקים את האפשרות להשכין שלום בין אריה דרעי ואלי ישי. עוד במבזק: אסון בבית שמש וירי בדרום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(עריכה: אלימלך פלאם; תמונה: ברוך יערי)

הציבור הספרדי מפולג • חשיפה: שבוע וחצי לאחר פרישתו של ח"כ אלי ישי מתנועת ש"ס והקמת מפלגת 'העם איתנו', גורמים רבים בציבור הספרדי מנסים עדיין להשכין שלום בין אריה דרעי לאלי ישי. קשה לדעת אם המהלכים יצליחו בסופו של דבר, אך בשלב זה יש עדיין סיכוי לשלום בציבור הספרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים הגיעו פניות רבות בעניין ללשכתם של חברי מועצת חכמי התורה וללשכת הגאון רבי מאיר מזוז, כאשר פניות מסוג זה הגיעו גם ללשכתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה הראשי של ירושלים - שמנוע מלהתעסק בפוליטיקה בשל תפקידו.

כעת, "כיכר השבת" חושף כי בימים האחרונים הוקם צוות משא ומתן, בברכת הגר"ש עמאר, שמטפל בניסיון להשכין שלום בין הצדדים. הצוות מורכב מחבר-הכנסת יעקב מרגי, מזכיר המועצת לשעבר רפאל פנחסי, ניסים אלקסלסי והרב אליהו עמאר - בנו של הגר"ש.

נראה כעת כי שני הצדדים הפנימו שהמצב הנוכחי בעייתי, לאחר שעל פי רוב הסקרים שתי המפלגות נמצאות על גבול אחוז החסימה וייתכן שזה אחד הדברים שמסייע לרצון להביא לשלום.

בכירים בש"ס אומרים כי זו אחת הסיבות שבגללה מועצת חכמי התורה של המפלגה טרם התכנסה וזו גם הסיבה שהמכתב שדרעי מכין נגד אלי ישי, עליו יחתמו חלק מבני משפחתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, נעצר בשלב זה. ח"כ אריה דרעי אמר היום כי "הדלת פתוחה בפני כולם".

כאמור, טרם ברור האם המגעים יצליחו להביא לשלום, אך בשני הצדדים מספרים כי יש סיכויים למהלך אם יהיה רצון אמיתי.

יו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אנחנו רצים בשלום ואהבה, מביאים מנדטים חדשים, רק מ'הבית היהודי' אנחנו מביאים לפחות שני מנדטים, נרוץ כל מפלגה לחוד ונאחד כוחות אחרי הבחירות, כמו ש'יהדות התורה' רצה בנפרד, כך אנחנו נעשה". עם זאת, ישי מדגיש כי הוא בעד שלום.

עוד במהדורת כיכר TV

התקרית הקשה ביותר מאז סיום "צוק איתן": צלפים פלסטינים פתחו באש לעבר כוח שאבטח עבודות על הגדר באזור כיסופים. הפלסטינים דיווחו כי ראש יחידת התצפיות המקומית של חמאס נהרג.

אסון כבד התרחש אמש בעיר בית שמש. ילד בן 10, נחמן ביטון ז"ל, נספה בשריפה שפרצה בבית מגורים ברחוב יעקב המורה. אב המשפחה נפצע קשה לאחר שניסה להציל את בנו מהדירה הבוערת, ופונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים. שלושה בני משפחה נוספים נפגעו קל משאיפת עשן. בשירותי הכבאות בודקים האם השריפה נגרמה בשל החנוכיה.

רעידת אדמה חודשים לפני הבחירות. היום נחשפה פרשיית שחיתות המוגדרת על פי גורמים במשטרה כ'אחת מפרשיות השחיתות הגדולות בתולדות המדינה". חוקרי להב 433 עיכבו לחקירה יותר מ-30 חשודים במסגרת הפרשה. החשודה המרכזית בפרשה היא סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום מ'ישראל ביתנו', מעורבים נוספים, מנכ"ל משרד ממשלתי, ראשי מועצות מקומיות ושר לשעבר. החשדות: הלבנות הון, שוחד מרמה והפרת אמונים באמצעות העברת כספים לעמותות וארגונים.

לסיום, מחאה חברתית עם צ'יפס ומיונז: ראש ממשלת בלגיה, צ'ארלס מישל, הותקף על ידי רעולות פנים שזרקו עליו צ'יפס ומיונז במחאה על צעדי צנע שהוטלו על-ידי האיחוד האירופי. שיהיה להם בתאבון.

תחזית מזג האוויר - מחר יהיה בהיר ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. ייעשה יבש. בצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

צילומים: כיכר השבת, שלומי כהן, ynet, לע"מ, אלי מנדלבאום, משה איפרגן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר