חרם חדש?

ליברמן: "לא נשב בממשלה שתבטל את הגיוס והגיור"

יו"ר 'ישראל ביתנו', השר אביגדור ליברמן, השיק הבוקר את קמפיין הבחירות שלו - "תכל'ס ליברמן", ואמר כי הוא שואף להביא 16 מנדטים בבחירות הקרובות • ליברמן אמנם הצהיר כי הוא "לא פוסל אף מפלגה" אך הוסיף והצהיר כי הוא לא ישב בממשלה שבקווי היסוד שלה תחליט לבטל את חוק הגיוס וחוק הגיור (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן משיק את הקמפיין, הבוקר (צילום: Ben Kelmer/Flash90)

בחירות 2015: יו"ר 'ישראל ביתנו' השר אביגדור ליברמן, מסתמן כאחד המפסידים הגדולים ממערכת הבחירות המוקדמת, בכירי המפלגה עוזבים בזה אחר זה, חלקם בשל חקירת פרשת השחיתות וחלקם בשל עזיבת החיים הפוליטיים.

ליברמן השיק הבוקר (חמישי) את קמפיין הבחירות שלו "תכל'ס ליברמן" ואמר כי הוא שואף להביא 16 מנדטים בבחירות הקרובות, בזמן שבסקרים הוא עומד על שישה מנדטים.

שר החוץ התייחס להחרמת המפלגות החרדיות בקדנציה האחרונה, חרם שהוא היה בין אלו שעמדו מאחוריו: "אני לא פוסל אף מפלגה. הגיע הזמן שנפסול כמה שפחות האחד את השני. מעולם לא התחייבתי לאף אחד, אני רוצה לראות קווי יסוד לממשלה הבאה. אם היא תלך למשא ומתן עם אבו מאזן - אין לנו מה לחפש שם, לא נהיה שם. מצד שני קיבעון מדיני לא תורם לנו, אנחנו בעד יוזמה".

לא מעט דיווחים בחודש האחרון דברו על התחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגות החרדיות כי יבטל את חוק הגיוס, ליברמן אומר שבממשלה כזו הוא לא ישב: "ראיתי פרסומים שהליכוד ובנט התחייבו לחרדים לבטל את חוק שוויון בנטל ושינוי ההחלטה של הגיור. אם אלה יהיו קווי היסוד לא נצטרף לממשלה".

באשר לרשימה החדשה של 'ישראל ביתנו' אמר יו"ר המפלגה: "חצי מהרשימה המתגבשת תהיה אנשים חדשים. היא תתבסס על כאלה שצמחו בתוך המפלגה. ברור שהרשימה תהיה צעירה מאוד, במיוחד העשירייה הראשונה. הייתי מבקש מכל מי שעזב להישאר, אבל התהליך של התחדשות הוא טבעי וחשוב שזה יימשך. הגיע הזמן שננסה להתחיל להעביר את המושכות לדור הבא שצמח במפלגה".

בסיום דבריו התייחס ליברמן לחקירת המשטרה נגד בכירי 'ישראל ביתנו' ואמר: "זכותה של המשטרה לחקור, ומי שיימצא אשם יצטרך לשלם את המחיר. ההשגות שלי הן העיתוי והניסיון להגיע להרשעה בכלי התקשורת. הניסיון להרשיע אותנו באמצעות הדלפות מרושעות, מגמתיות, שבמקרה הטוב הן בגדר הטעייה.

"לדוגמא, יום אחרי כנס אריאל ראינו מכתב של היועץ המשפטי לממשלה שנוזף בפאינה קירשנבאום על זה שהיא יושבת במשרד הפנים. אותי מעניין מי הטעה אותו. היא לא ביקרה שם מאז שהחקירה הפכה לגלויה, אז יכול להיות שמישהו הטעה את היועץ אולי לא רק בזה. מבחינתנו זו החקירה הפוליטית ביותר בישראל, יש עשן בלי אש. אני בטוח שההר יוליד עכבר, אבל את מי זה יעניין אחרי הבחירות?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר