העלאת שכר המינימום אושרה

לאחר עיכוב מצד היועמ"ש, החוק להעלאת שכר המינימום אושר בישיבת הממשלה • על פי המתווה השכר יעלה בכמה פעימות עד ל-5,000 שקל בינואר 2017 (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה (צילום ארכיון: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

אחרי העיכוב שהגיע מצד היועץ המשפטי לממשלה, החוק להעלאת שכר המינימום ל-5,000 בשלוש פעימות, הובא להצבעה בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), השרים אישרו את הוק.

על פי המתווה, ב-1 באפריל 2015 יעלה שכר המינימום מ-4,300 שקל בחודש ל-4,650. ב-1 ביולי 2016 תהיה העלאה נוספת ל-4,825 שקל ולבסוף העלאה ל-5,000 שקל בחודש ב-1 בינואר 2017.

אחרי ההחלטה בישיבת הממשלה תובא ההצעה למליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, אז יצביעו חברי הכנסת בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית שייערך ככל הנראה באותו היום.

במידה והחוק יעבור לפי לוח הזמנים, ההצעה תיכנס לפועל בתוך חודשים ספורים ובכך אזרחי המדינה המרווחים לפי שכר המינימום ייהנו מעלייה משמעותית בשכרם החודשי.

כמה ימים לאחר ההודעה של ראש הממשלה וההסתדרות על הסכמה המשותפת להעלאת שכר המינימום, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בהחלטת בחירות ובשל כך הקפיא אותה.

בעקבות הודעתו התקיימה ישיבה בהשתתפות מנכ"לית משרד האוצר, הממונה על השכר, הממונה על התקציבים ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית החדשה בה הגיעו הצדדים להבנות המובססות על הסכם ההסתדרות שנעשה עם המעסיקים מספר שבועות קודם לכן.

היועמ"ש לא הסכים לצדדים לדון בסוגיה שלא היו לגביה הסכמות בטרם נכנסה המדינה לתקופת הבחירות: שיעור ההצמדה של שכר המינימום לשכר הממוצע. בעוד שכיום עומד שיעור ההצמדה על 47.5% ההסתדרות ביקשה להעלותו ל-52% .באוצר טענו כי מכיוון שלאור פעימות ההעלאה שנקבעו, ולאור מועדי עדכון שכר המינימום, רק ב-2018 יתרחש העדכון הראשון ולכן אין טעם לעסוק בסוגיה בשלב זה, במיוחד לאור תקופת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר