יו"ר ועדת הבחירות פסל את צגה מלקו מ'כולנו' להתמודד לכנסת

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן, החליט לפסול את צגה מלקו, שהוצבה במקום השלישי ברשימת 'כולנו' של משה כחלון, זאת לאחר שלא עברה את תקופת הצינון הנדרשת בשל עבודתה ברשות השידור (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כחלון מציג את מלקו (פלאש90)

ארבעה ימים לסגירת הרשימות לכנסת, נרשם זעזוע במפלגה החדשה 'כולנו': הבוקר (שני) החליט יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, לפסול את אחת המועמדות הבולטות ברשימה של כחלון.

המתמודדת שנפסלה, היא צגה מלקו, ששובצה במקום השלישי ברשימה. פסילתה מגיעה לאחר שג'ובראן קבע כי לא עמדה בדרישות הצינון הקבועות בחוק, ולא התפטרה בזמן מעבודתה ברשות השידור, שם שימשה כמנהלת רשת א' של קול ישראל.

בהחלטתו כתב יו"ר ועדת הבחירות: "אני מודע לכך כי החלטתי מהווה פגיעה בזכותה החוקתית של גב' מלקו מלהתמודד בבחירות. יותר מכך, נראה כי הציבור הרחב בדגש על הקהילה האתיופית בישראל, היה מרוויח אם גברת מלקו הייתה מתמודדת בבחירות ונבחרת לכהן בתוך חברת הכנסת בישראל".

עד כה טענו במפלגת "כולנו" כי הנושא נמצא בהליך משפטי וכי לא נראית בעיה משפטית להציג את מועמדותה, וכעת נותר לראות כיצד יתמודדו במפלגה עם הפרישה של מי שהייתה אמורה להביא את קולות הקהילה האתיופיות.

ככל הנראה, שי באב"ד שמוקם במקום ה-11 ברשימה, יקודם למקום ה-10.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר