הכירו את הבנקאי החדש ביפן: הרובוט נאו

עזבו אתכם מכספומטים מרובעים ולא נחמדים. קבלו את הרובוט NAO שהחל לשרת את לקוחות הבנק היפני מיצובישי. הוא נחמד, דובר 19 שפות ועובד 24 שעות ביממה (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

העתיד כבר הגיע לבנק: יפן ידועה כמעצמת רובוטיקה בעלת שם עולמי, זה לא מעט חברות שמפתחות רובוטים דמויי אנוש שגם "מבינים" רגשות אנושיים כמו הרובוט האנושי פפר שסיפרנו לכם עליו לפני מספר חודשים. אך כעת, הבנק הגדול במדינה, בנק מיצובישי, מכניס לראשונה רובוט אנושי לבנק שישמש כעובד מן המניין, רק נחמד יותר.

הרובוט ש"דובר" לא פחות מ-19 שפות, מכיל אלמנטים של בינה מלאכותית מתקדמת שאמורה להקנות לו "הבנה" ברגשות אנושיים ולנהוג בהתאם לרגשות אותם הוא קורא אצל בן שיחו. הרובוט כבר מקדם את הלקוחות באחד מסניפי הבנק בבירה היפנית טוקיו, שם הוא מקבל את פני הבאים בברכת שלום כשהוא מציע את עזרתו ללקוחות הבנק בשלל נושאים.

לטענת בכירי בנק מיצובישי, ללקוחות נמאס מהשירות המקוון של הבנקים שניתנים ללא תחושה של שירות אישי, אלא בתחושה (די מוצדקת) של שירות קר וענייני. הרובוט "החמוד" שמתנשא לגובה של לא יותר מ-58 סנטימטרים, אמור לספק ללקוחות את החוויה האישית לו הם רגילים מהבנקאים האנושיים, ואולי אפילו טובה יותר מכיוון שלרובוט בשונה מפקיד הבנק אין יום בו הוא הגיע במצב רוח ירוד.

הרובוט שהוצב אמש (שני) בסניף של הבנק ישמש את הלקוחות מסביב לשעון, כל עוד החשמל זורם בעורקיו החשמליים, והוא ישמש כפיילוט. לאחר מכן יחליטו בבנק אם לרכוש עוד רובוטים מחברת Aldebaran שמייצרת אותו, על מנת להטמיעם בסניפי הבנק ברחבי המדינה.

כזכור, למרות שנאו הוא הרובוט הבנקאי הנחמד הראשון, אין זו הפעם הראשונה בה היפנים מטמיעים רובוטים "אנושיים" לשירות לקוחות. גם הרובוט Pepper המוזכר לעיל כבר משמש כזבן בחברת סלולר מקומית ביפן, שם הוא כבר מדבר עם הלקוחות ומסביר להם על התכנית המתאימה להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר