רבני אירופה עברו הכשרה בהגנה עצמית

כמאה רבני אירופה השתתפו בהכשרה מיוחדת להגנה עצמית ומתן סיוע לנפגעי פעולות טרור, זאת בעקבות פניות רבות של רבנים שלא ידעו כיצד יש לפעול במצב של תקיפה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(באדיבות מרכז רבני אירופה)

בעקבות גל התקיפות האנטישמיות באירופה, החליטו ראשי איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי - EJA ו'מרכז רבני אירופה' (RCE) להכשיר את רבני אירופה בהגנה עצמית ומתן סיוע לנפגעי פעולות טרור.

בכנס שמתקיים בפראג בהשתתפות כ-100 רבני קהילות יהודיות מרחבי אירופה, הוצגו תרחישים לפעולות טרור אנטישמיות סביב מוסדות יהודיים. הרבנים תרגלו פעילויות הגנה עצמית בסיסיות באם מנסים לדקור אותם בסכין או ירי או שהם נקלעים לזירת טרור.

התרגולים הועברו על ידי אנשי זק"א ו'איחוד הצלה' שהדגימו ותרגלו עם הרבנים כיצד לנטרל את המחבל והעניקו גם הכשרה ראשונית למתן סיוע לנפגעי פעילות טרור.

את התרגול פתחה קריאת מצוקה שנשלחה לטלפונים הסלולאריים והדגימה לרבנים את טיבה ועוצמתה של אפליקציה 'מצילה חיים' שגיבש מרכז הרבנים, בסיוע זק"א, וישראלייף-איחוד הצלה.

גיבוש התוכנית נעשה בעקבות פניות רבות של רבני קהילות יהודיות ברחבי העולם אל 'מרכז רבני אירופה' בהן הובע חשש כי העובדה שרבנים אינם יודעים לתת מענה במצב חירום או אסון עלולה להעמיד את הקהילה ומוסדותיה במשבר או בסכנת פיזית כתוצאה מפגיעה בתושבים או במוסדות הקהילה, בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, גנים ועוד. הכנס נערך בשיתוף 'קרן חוליא' שמיסודה של קרן מתנאל ומנהלה מר אלברט אפללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר