מהישיבה ללשכת גיוס: צו ראשון

החלטתם שאתם רוצים להתגייס? אחרי שתצרו קשר עם "נצח יהודה" תזומנו לצו ראשון שם תעברו תהליך שיקבע את היכולות הרפואיות, השכליות והנפשיות שלכם. מה יהיה שם? (צבא)

(צילום אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה: יונתן זינדל - פלאש90)

מהישיבה ללשכת הגיוס: הגעת להחלטה שמקומך בצבא? שאתה מעוניין להיות חלק מגדוד נצח יהודה? הנה המסלול שתעבור, מההחלטה ועד לעליה על מדים. זה לא מסובך.

התהליך זהה גם למתגייסים למסלול ללוחמים ביחידת כפיר, וגם לאלו שהולכים למסלולים לתומכי הלחימה. ישנם שלושה מחזורי גיוס, במרץ, באוגוסט ובנובמבר. המעוניין להתגייס, יפנה למשרד הביטחון, ונציג מטעם המשרד ילווה אותו בכל התהליך, הכולל את הבדיקות וקביעת הפרופיל, ולאחר מכן יקבע תאריך הגיוס, בו יגיע החיל לבקו"ם בתל השומר יחד עם כל מחזור הגיוס לנצח יהודה.

מה נקבע בצו ראשון?

הקב"א והפרופיל שלך.

מה זה?

פרופיל - השקלול של הבדיקות הרפואיות שתעברו בלשכה, וההיסטוריה הרפואית שלכם, שיקבע את הדירוג הרופאי שלך לפיו יקבע לאיזה תפקידים אתה כשיר מבחינה בריאותית.

את הפרופיל שנקבע לכם תקבלו מיד בסיום הבדיקות.

קב"א - קבוצת איכות. מדד שבודק את היכולות השכליות שלך. הקב"א מורכב, אצל בנים, מכמה נתונים. 50% מהדפ"ר (= דירוג פסיכוטכני ראשוני), 33% מהצד"כ (= ציון דירוג ראשוני כללי) ן-17% מהצה"ר (= ציון השכלה ראשוני).

מה להביא ללשכה?

צו ההתייצבות, תעודה מזהה, כלומר: תעודת זהות, דרכון ישראלי, רישיון נהיגה או תעודת עולה, פרטים אישיים של שני ההורים, השאלונים הרפואיים חתומים על ידי רופא, אישורים רפואיים נצרכים ופרטי קופת חולים. ללקוי למידה, יש להביא אבחון דידקטי מלא.

וכעת ללשכה...

שלב אימות הנתונים:


מאבחנת פסיכוטכנית, תשאל אותך שאלות רבות על פרטים שונים בקשר אליכם, הנתונים האלה יקחו חלק בקבלת ההחלטה על תנאי השירות שלכם.

בנוסף, תענו על שאלון קצר שנועד לבדוק את שליטתכם בשפה העברית, בקרא וכתוב.

שלב המבחנים הפסיכוטכניים:

המבחן הפסיכוטכני נערך בצורה ממוחשבת, וכולל שלושה חלקים: מבחן מילולי בו תיבחן היכולת המילולית שלכם ויכולת הבנת מילים והרכבת משפטים. מבחן מתמטי, בו תתבקשו לפתור בעיות מתמטיות שונות. והמבחן הצורני - בו יוצגו לכם צורות הנדסיות שונות ואתם תצטרכו לסדרם.

המבחן מוגבל בזמן, ולכן עדיף לענות על השאלות במהירות האפשרית, ולאחר מכן אם יוותר לך זמן פנוי, לחזור לשאלות הבעיתיות.

שלב הראיון האישי:

בשלב זה תעברו ראיון אצל מאבחן פסיכוטכני, שיקבע האם אתם מתאימים לשירות קרבי, ולאיזה תפקיד אתם הכי מתאימים. במהלך הראיון כדאי לשתף במדויק ברצונות שלכם, וביכולות שלכם.

יתכן שלאחר הראיון תופנו לקב"ן (=קצין בריאות נפש), זה לא אומר שחלילה הצבא חושב שמשהו אתכם לא בסדר, בסך הכל רוצים לבדוק.

שלב הבדיקות הרפואיות:

בשלב זה תגיעו אל הרופא הצבאי, שיבצע מספר בדיקות בהם: משקל, גובה, לחץ דם, חדות ראייה ועוד. וכן יברר על ההיסטוריה הרפואית שלכם. חשוב מאוד לדייק בכל הפרטים.

בנוסף, תעברו בדיקת ראיה אצל חיל מיוחד. כמו כן, יתכן והרופא ידרוש בדיקות נוספות שתצטרכו לעבור ולהביא את תוצאתיהן. בסיום הבדיקה תקבלו את הפרופיל שלכם.

זהו, סיימתם את שלב הצו הראשון, כעת נותר לכם לחכות לתאריך הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר