עכשיו זה רשמי: אינטרנט אקספלורר הגיע לסוף דרכו; הכירו את המחליף

20 שנה לאחר שהשיקה ענקית התוכנה את דפדפן האקספלורר, ששלט לו במשך קרוב ל-15 שנה במלחמת הדפדפנים והיווה את השער המרכזי לאינטרנט, הודיע סמנכ"ל מיקרוסופט באופן רשמי כי החברה נפרדת מהדפדפן הוותיק לטובת הדפדפן החדש שלא זכה עדיין לשם (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומסך)

Internet Explorer - הסוף: לרובינו המסר שהעביר סמנכ"ל בכיר במיקרוסופט כריס קאפוסלה בכנס של החברה אמש בסין, מהווה אנחת רווחה, אך בעבור הקוראים המבוגרים היותר ייתכן ומדובר בסופה של תקופה. כריס קאפוסלה הודיע אמש כי החברה תיפרד בקרוב מאוד מהדפדפן הוותיק שלה - אינטרנט אקספלורר, לאחר 20 שנים בהם שימש כדפדפן ברירת המחדל של מערכות ההפעלה מבית מיקרוסופט - Windows.

על פי הודעתו של קאפוסלה החברה החליטה לבחור בדפדפן החדש, שכרגע מכונה בשם הקוד "ספרטן", ושעל שמו ומיתוגו עומלים כעת בחברה, שתשמש כדפדפן ברירת המחדל שישלח את אינטרנט אקספלורר לגמלאות. הדפדפן החדש הוצג בתחילה ככזה שישמש לצידו של האקספלורר ולא בהכרח יחליף אותו.

הדפדפן החדש ישוחרר יחד עם מערכת ההפעלה החדשה של החברה - Windows 10 שלפי דיווחים שונים ישוחרר באופן רשמי בעוד פחות משבועיים.לדברי קאפוסלה, אינטרנט אקספלורר יהיה מותקן גם על מערכת ההפעלה החדשה, אלא ששם היא תשמש דפדפן עבור אתרים מיושנים שתומכים אך ורק בדפדפן אקספלורר.

הדפדפן החדש מבית מיקרוסופט זכה לעיצוב נקי ומינימלסטי, שמזכיר בצורה מחשידה את המתחרה הגדולה שהדיחה את אקספלורר מהבכורה במלחמת הדפדפנים - גוגל כרום. כשהוא מציג ביצועים טובים בהרבה מהדפדפן הנוכחי המיושן והפרוץ.

הדפדפן החדש גם כולל את הסייעת הוירטואלית של מיקרוסופט, קורטנה, כשהדפדפן יציג לכם תוצאות של ערכים בויקיפדיה בסרגל הצד במידה ותלחצו על מילה ותבקשו הסבר. קורטנה גם תוכל להזמין לכם מקומות במסעדה שחיפשתם באינטרנט, או סתם להציג מידע רלוונטי בדפדפן האינטרנט על כל חיפוש שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר