השעה בה רוב התינוקות נולדים: תחילת יום עבודה

מחקר מקיף מ-41 מדינות, מצא כי שעת השיא בה רוב התינוקות נולדים, היא בתחילת יום עבודה - 08:00 בבוקר. הלחץ בחדרי הלידות עולה גם בשעות הצהריים, עד שש בערב • האם אלה נתונים מסוכנים? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
השעה בה רוב התינוקות נולדים: תחילת יום עבודה (צילום: shutterstock)

מחקר מקיף בארה"ב, מצא כי שעת השיא בה רוב התינוקות נולדים, היא תחילת יום עבודה - 08:00 בבוקר. הלחץ בחדרי הלידות עולה גם בשעות הצהריים, עד שש בערב. ורק חלק קטן מאוד מהלידות מתרחש בין אחת לחמש לפנות בוקר.

עורכי המחקר סקרו תעודות לידה מ-41 מדינות, ומצאו כי תינוקות נולדו יותר בין השעות 08:00 בבוקר לשש בערב, לעומת שעות אחרות ביום, כשהשיא נרשם בעיקר בסביבות שמונה בבוקר. כך, 4.2 אחוזים מהתינוקות נולדים בכל שעה ביום, לעומת 6.3 אחוזים מהתינוקות נולדים בשעות הבוקר.

שיא נוסף נרשם באזור השעה שלוש בצהריים, בהן נולדים 6.0 אחוזים מהתינוקות. לשם השוואה, פחות מ-3 אחוזים מכלל התינוקות נולדים בין חצות לשעה 7 בבוקר.

בדו"ח שפרסמו חוקרים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בשבוע שעבר, נטען כי הריכוז הגבוה של הלידות בשעות היום - שעות עבודה מקובלות - מצביע על כך שבהרבה מקרים, הרופאים מתערבים ומזרזים את הלידות באמצעים חיצוניים, כמו נתינת זירוז וביצוע ניתוח קיסרי.

לדברי החוקרים, ניתוח רפואי יכול להתבצע במצבי מצוקה של האם או התינוק, אך חשוב לזכור כי הניתוח עלול לגרום לסיבוכים, נכות ואף מוות, כך לפי ארגון WHO (ארגון הבריאות העולמי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר