נתניהו קרא קדיש על קברו של אחיו יוני ז"ל

רה"מ בנימין נתניהו קרא קדיש על קברו של אחיו יוני ז"ל, זאת במלאות 39 שנה לנפילתו של אחיו בפריצה של לוחמי סיירת מטכ"ל במבצע לשחרור החטופים באנטבה. תיעוד (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה ואחיו עידו באמירת קדיש, הערב (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ. וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו הערב (שלישי) בטקס האזכרה השנתי לזכרו של סא''ל יוני נתניהו ז''ל במלאת 39 שנים לנפילתו בעת שפיקד על צוות הפריצה של לוחמי סיירת מטכ"ל במבצע לשחרור החטופים באנטבה.

בטקס האזכרה שהתקיים בבית העלמין הצבאי 'הר הרצל' בירושלים השתתפו אחיו - עידו נתניהו ומשפחתו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרים חכ"ים, ראשי מערכת הביטחון וחברי המשפחה.

ראש הממשלה ואחיו עידו נתניהו אמרו קדיש על קברו של יוני ז"ל. באזכרה נשא דברים ראש המוסד תמיר פרדו, שהיה הקשר של יוני ז"ל במבצע אנטבה ואמר: "לא רבים יודעים זאת, אך בנוסף לתוכנית העבודה השנתית, העמוסה ממילא ביחידה, ומבצעי הפח"ע הבלתי מתוכננים, עסק יוני, כמפקד היחידה, גם בתכנון שני מבצעים משמעותיים.

"אחד מהם היה בשלבים סופיים של מוכנות והשני היה בגדר רעיון מבצעי בלבד בזמן שנפל. שני מבצעים אלה הופעלו, יצאו לדרך, ברוחו ועל פי חזונו. כל אחד מהם יכול להיחשב גם היום כמדהים בנועזותו, בחוצפתו, ברמת היצירתיות והחשיבה שכולה מחוץ לקופסה".

פרדו הוסיף לסיום, "יוני לא זכה לראות בהתגשמות חלומו, אך חלומו היווה את אחת מפריצות הדרך המשמעותיות ביותר בעולם המבצעים המיוחדים מאז ועד היום. זה היה האיש וזו דרכו. יוני, יהיה זכרך ברוך."

באזכרה נשאה דברים שרה גוטר דודזון ניצולה ממבצע אנטבה שאמרה: "לא הכרנוך, יוני, לא זכינו לראות פניך הנאות ואצילותך הקורנת. לא ידענו מי אתה והיכן אתה חי. לנו אתה אגדה, לנו אתה נס החיים, לנו אתה מוחשי מאוד - עור וגידים. לנו אתה הלב הפועם בבית, במרחק אלפי מילים, לנו אתה הכתף הרחבה להישען עליה. חזרנו בזכותך, יוני, ובזכות חבריך."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר