הילד הלך לאיבוד? 4 דברים שהוא צריך לדעת

לפי הסטטיסטיקה, 7 מתוך 10 ילדים הולכים לאיבוד בשלב כלשהו בחייהם. איך מכינים אותם לכך ומונעים טראומה? הנה 4 דברים שילד צריך לדעת כשהוא הולך לאיבוד (חינוך ילדים)

מה צריך לדעת ילד שהלך לאיבוד? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לפי הסטטיסטיקה, שבעה מתוך עשרה ילדים הולכים לאיבוד בשלב כלשהו בחייהם. לנו, כהורים, אחריות מיוחדת להכין אותם למקרה כזה ולמנוע טראומה.

הנה 4 דברים שילד צריך לדעת כשהוא הולך לאיבוד:

1. את השם המלא של ההורים ומספר טלפון

תלוי, כמובן, בגילו של הילד. בגיל 3 לא מצופה מהילד לזכור את מספר הטלפון של ההורים, אך ילד בן 5 ומעלה בהחלט מסוגל לכך. תרגלו עם הילדים שוב ושוב, שיהיו מסוגלים לשלוף את שמותיכם המלאים ברגע האמת, מבלי שיתבלבלו. כדי להקל עליהם, שננו את מספר הטלפון בו ניתן להשיג אחד מן ההורים בעזרת לחן שתצמידו לו.

2. הלכת לאיבוד? עצור במקום ותתחיל לצעוק

למדו את הילדים לעצור במקום, ולצעוק בקול רם "אמא" או "אבא". הסבירו להם שאין מה להתבייש, כי צעקות חזקות יעזרו לכם (ההורים) למצוא אותם במהירות.

3. בקש עזרה ונסה ליצור קשר עם ההורים

במידה ואבא או אמא התרחקו, והצעקות לא עוזרות. למדו את הילד לפנות לבקשת עזרה ממבוגר אחראי - וכאן המקום להיזכר בשמם המלא של ההורים ומספר הטלפון.

4. תדע: אנחנו נמצא אותך

למדו את הילד, שכדי למצוא אותו בקלות עליו לעקוב אחר הסעיפים הקודמים, לקחת נשימה עמוקה ולא לפחד - כי נמצא אותך.

לא קל לפתוח את הנושא הזה, במיוחד עם ילדים רגישים התלויים בהוריהם. אך הדיבור על כך, מסייע לילדים להציף את חששותיהם ומקל על תחושת חוסר האונים.

ואתם, כהורים: הילד הלך לאיבוד? למרות הרגעים מורטי העצבים שעברתם, אל תצעקו או תענישו אותו - ללכת לאיבוד זה טראומה גדולה מספיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר