אבלים על מות שירה בנקי ע"ה

סטודנטים חרדים על שליסל הרוצח: 'נשא את שם אלוהיו לשווא'

סטודנטים חרדים באוניברסיטה העברית בירושלים פרסמו מודעת אבל על רצח שירה בנקי ע"ה בה נכתב כי "נרצחה בידי בן בליעל אשר נשא את שם אלוהיו לשווא" תוך הבעת זעזוע מהרצח (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרוצח ישי שליסל ושירה בנקי ע"ה (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות המשפחה)

סטודנטים חרדים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, פרסמו מודעת אבל על מותה של שירה בנקי ע"ה, שנדקרה ביום חמישי האחרון על ידי ישי שליסל במהלך מצעד ברחובות ירושלים, והביעו סלידה מהפשע שביצע כשהם מדגישים כי שליסל "נשא את שם אלוהיו לשווא".

שירה נפצעה באורח אנוש בעקבות הדקירה ואושפזה בבית החולים 'הדסה עין כרם' כשהיא מורדמת ומונשמת לאחר שאיבדה כמות גדולה של דם. אתמול נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

במודעה שפרסם תא הסטודנטים החרדים באוניברסיטה העברית, לצד נר נשמה נכתב: "תא הסטודנטים החרדי באוניברסיטה העברית ועם ישראל כולו מרכין ראש ומשתתף בצערם ובאבלם של משפחת בנקי על רצח בתם שירה בנקי ע"ה.

"שנרצחה בידי בן בליעל אשר נשא את שם אלוהיו לשווא. אנו מביעים זעזוע ושאט נפש מן הרצח הנתעב ומאחלים לפצועים החלמה מהירה".

המודעה מסתיימת בפסוק מספר משלי: "דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום".

המודעה פורסמה ברשתות החברתיות וזכתה לשבחים. "תודה הלל, הגבהת מעט את קומתי השפלה", כתב אחד המגיבים.

הלל קלמן, סטודנט בעברית בשנה א' למשפטים, שעומד מאחורי המודעה הסביר כי מבחינתם הייתה זו חובה לפרסם את המודעה משום שהציבור החרדי צריך להוקיע את המעשה המתועב כי אם לא כן יהיו מי שיתקפו וישייכו את הרצח למגזר החרדי.

המודעה שפורסמה

"אם אתה לא תסביר את עצמך בתקשורת אפילו בדברים הכי טריוויאלים, יהיה מישהו אחר שיסביר אותך איך שהוא רוצה וזה יהיה הקול שיזכרו", אומר הלל קלמן, "הציבור החרדי מתלונן פעמים רבות שרודפים אותו בתקשורת ושמפיצים עליו שקרים, הדבר נכון אך חשוב לזכור שפעמים רבות הציבור החרדי אפילו לא טורח להסביר את עמדתו לתקשורת ובכך הקול שנשמע הוא הקול המשמיץ".

קלמן מוסיף ואומר כי "הגיע הזמן להתעורר ולהבין שאנחנו צריכים להסביר את עצמינו בכל הזדמנות ולעסוק באופן תמידי ביחסי ציבור. אם לא נהיה במצב של גדילה ביח"צ אז נהיה בדעיכה".

"יש פה הזדמנות להשמיע את עמדתנו בקול רם ולא לאפשר לקולות אחרים להישמע", מוסיף קלמן, "אם במגזר הערבי היו מגנים כל פיגוע שהיה יוצא מהם, גם אם זה היה מפגע בודד שפעל בניגוד לאיסלם, הסטיגמה כלפי המגזר הייתה משתפרת פלאים".

כזכור, ביום שישי האריך בית המשפט בירושלים את מעצרו של שליסל ב-12 ימים.

לפני עשור דקר שליסל שלושה בני אדם במצעד דומה ושוחרר מהכלא רק לפני שלושה שבועות. העובדה ששליסל הצליח לחדור שוב למצעד מעלה סימני שאלה רבים על תפקודה של משטרת ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר