האם הסמארטפונים הסיניים מכילים וירוסים?

לרשימה השחורה והלא מכובדת של היצרניות הסיניות שבמכשיריהן נתגלו וירוסים זדוניים, מצטרפות גם חברות מוכרות כמו וואווי ושיאומי. וגם: איך בדיוק תזהו וירוס בסמארטפון הסיני שלכם? (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
זול ומסוכן? סמארטפון סיני (צילום: שאטרסטוק)

זול ומסוכן? יצרניות הסמארטפונים הסיניות מנסות בשנים האחרונות להיכנס לשווקים המערביים בהשקעה של מאות מיליוני דולרים, אלא שיחד עם המחיר הזול והאטרקטיבי עולה לעתים שאלת אבטחת המידע ומדי כמה חודשים מודיעה חברת אבטחת מידע כי מצאה וירוסים המותקנים כברירת מחדל על מכשירים שיוצרו על ידי חברות סיניות.

חברת אבטחת המידע הגרמנית G DATA הודיעה לאחרונה כי מצאה אפליקציות המכילות קודים זדוניים בכ-20 דגמים שונים של יצרניות סיניות מובילות. בניגוד לפעמים הקודמות בהן התגלו הקודים במכשירים של יצרניות זניחות שלא מייצאות את המכשירים מסין, הפעם גם ענקיות הסלולר הסיניות מופיעות ברשימה השחורה.

ברשימה הבלתי מכובדת בעליל מכבבות 3 יצרניות סיניות מהגדולות בעולם שמכשירי הסלולר שלהן נמכרות גם בישראל, כך ניתן למצוא את מכשיר הדגל הקודם של יצרנית הסלולר הרביעית בגודלה בעולם - שיאומי ה-Mi3, שמכיל אפליקציות זדוניות לצד Huawei G510 (מכשיר מוזל של ענקית הסלולר וואווי המשווק גם בישראל) ו-Lenovo S860.

לדברי החברה, האפליקציות הנגועות עלולות להתחזות לעתים לאפליקציות לגיטמיות כמו אפליקציות רשמיות של גוגל ופייסבוק כשבפועל האפליקציות המזויפות גונבות מידע ופועלות במקביל לאפליקציות הרשמיות. תוכלו לזהות אפליקציה זדונית כאשר תראו כי 2 אפליקציות זהות פועלות במקביל.

החברה טוענת כי מדובר ככל הנראה בהאקרים שמשלמים לחברות הסיניות על מנת להחדיר את האפליקציות הנגועות למכשיר כדי שיוכלו לעקוב אחרי המשתמשים ולמכור את המידע. ושבחברת אבטחת המידע מעריכים כי לרוב החברות אינם מודעות לכך שהאפליקציה אותה הכניסו בתשלום הנה אפליקציה נגועה או מתחזה.

בשנים האחרונות עלו טענות נגד ממשלת סין, כשנטען כי בחלק מן המקרים הממשל מחדיר ווירוסים ותוכנות רוגלה למחשבים וסמארטפונים סיניים על מנת שיוכלו לעקוב אחרי אזרחי סין או לאסוף נתונים על המשתמשים ברחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר