בשל המצב הביטחוני

ביהמ"ש העליון דחה את הריסת בית הכנסת בגבעת זאב

בית המשפט העליון החליט היום לדחות את מועד הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, ליום חמישי בעוד כשבועיים, זאת בשל המצב הביטחוני והעיסוק של כוחות הביטחון בגל הטרור (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתפללים בבית הכנסת (צילום: אלי אמסלם ומתפללי בית הכנסת)

בית המשפט העליון החליט היום (שני) לדחות את מועד הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, ליום חמישי בעוד קצת יותר משבועיים ימים.

ההחלטה התקבלה בעקבות הבעיות הביטחוניות ברחבי ירושלים שמצריכים את כוחות הביטחון לעסוק בפעילות ביטחונית ובשל כך "אין להם זמן לאבטח את הריסת בית הכנסת" כפי שמסביר גורם המעורב בפרטים.

על פי החלטת בית המשפט, כוחות הביטחון בליווי טרקטורים יגיעו בתחילת החודש הלועזי הקרוב, בחמישה בנובמבר אל מתחם בית הכנסת שבמרכז השכונה ויהרסו אותו.

ראש מועצת גבעת זאב, יוסי אברהמי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי בזמן שנותר "נפעיל את כל הכלים בממשלה ובראשם בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון. אנחנו דורשים שראש הממשלה יבקש מהפרקליטות שלעת הזאת תמצאו סיבה לדחות את ההריסה ולאטום את המקום. לצערי עד כה הוא לא עשה זאת".

"אני מפעיל עליו לחץ", אומר ראש המועצה ומסביר כי "מבחינתו אין בעיה שיאטמו את בית הכנסת, העיקר שלא יהרסו אותו".

גבאי בית הכנסת, דוד ארוש, אמר אתמול ל"כיכר השבת" כי במידה ובית הכנסת ייהרס - אין מקום לקיום הממשלה. "חברי כנסת שאכפת להם מבית הכנסת בארץ ישראל צריכים להגיש מחאה לראש הממשלה, שלא הורסים בית כנסת בארץ ואם יעשו זאת אי אפשר לשבת בממשלה כזאת".

הגבאי קורא להתבצר בבית הכנסת: "לא ייתכן שיהרסו בית כנסת במדינת ישראל. אני קורא לציבור לשהות בו עד לביטול הגזירה. גם בזמן ההריסה להיות כאן ולא לתת להרוס את המקום. נעמוד בגופנו ונמנע את ההרס".

הרוש אמר כי חברי כנסת שונים הגיעו למתחם בית הכנסת והבטיחו לעזור אך בפועל אין כלום. "דוד אזולאי ביקר בבית הכנסת, אמר שלא הורסים בית כנסת בארץ ואמר שיפעל בהתאם. בפועל אנחנו מחכים לתשובות גם מאנשי הבית היהודי שעושים למעננו בכל רגע. אנחנו מקווים שתבוא הישועה ותתבטל הגזירה".

באשר לטענות כי בית הכנסת נבנה על קרקע פרטית של ערבי, דוחה הגבאי את הטענות ואומר כי "עדיין לא הוכח שהקרקע שייכת ערבי ולכן אני לא מבין איך הורסים בית כנסת אם אין עדיין כל הוכחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר