"לסדום היינו?"

השופט הורה למשטרה: אתרו את "הגיבור הגדול" שבעט לערבייה מנוטרלת בראש

בעקבות סרטון בו נראה אדם לא מזוהה הבועט בראשה של ערבייה הסובלת מבעיות נפשיות שתקפה גבר חרדי אולם נוטרלה, הורה בית המשפט למשטרה לאתר את התוקף: "לעמורה דמינו?" (חדשות)

(צילום: באדיבות עו"ד תמר נבו הסנגוריה הציבורית, מתוך Ynet)

סרטון שרץ ברשתות החברתיות בשבוע האחרון, תיעד אירוע שהתרחש ברחוב הלח"י בתל אביב, במהלכו נראה אדם לא מוכר כשהוא בועט בראשה של אישה ערבייה שככל הנראה תקפה יהודי חרדי מוקדם יותר. שופט בית משפט השלום בתל אביב הורה למשטרה לאתר את האדם המתועד בסרטון.

האישה, ערבייה הסובלת מבעיות נפשיות, תקפה לפי הדיווח גבר יהודי באגרוף. המותקף, בעל חזות חרדית, אחז בידה והצמיד אותה לרצפה עד שהמשטרה הגיעה למקום. במהלך אותם דקות, הגיע למקום אדם שזהותו לא ידועה ובעט בראשה של האישה.

חלק מהאזרחים שצפו באירוע, קראו לבועט שלא לתקוף את האישה ואילו אחרים עודדו אותו. האירוע כולו תועד על ידי עובר אורח. כעת כאמור, הורה בית המשפט למשטרה לאתר את התוקף. במקביל, השופט שיבח את המותקף החרדי שניטרל את האישה עד להגעת המשטרה.

השופט שמאי בקר הורה למשטרה "למצוא את אותו 'גיבור ישראל' שבועט בראשה של אישה ששוכבת על הרצפה, לא מהווה כל סכנה ולא יכולה להגן על עצמה כהוא זה..." עוד אמר השופט: "לסדום היינו? לעמורה דמינו? גם לו הייתה המשיבה מחבלת, והיא איננה, לא ייתכן כי ישראלים יבעטו בראשים של אנשים שלא מהווים כל סכנה לאף אחד".

"אם שקלתי לשחרר את המשיבה זה רק מכיוון שמן הסרטון עולה כיצד אזרחים מרתקים אותה אל האדמה, עם ראשה אל הרצפה. אזרח יושב עליה, כראוי, אולם באופן נבזי, נקלה ופחדני בא פלוני - גיבור גדול - ובועט בראשה של המשיבה. לסדום היינו? לעמורה דמינו? גם לו הייתה המשיבה מחבלת, והיא איננה, לא ייתכן כי ישראלים יבעטו בראשים של אנשים שלא מהווים כל סכנה לאף אחד".

(צילום: באדיבות עו"ד תמר נבו הסנגוריה הציבורית, מתוך Ynet)

השופט הוסיף כי "הימים הם קשים וטרופים. פיגוע רודף פיגוע, סכין נשלפת אחר סכין נשלפת, והכול חרדים ועצבניים. דווקא בזמן זה בחרה המשיבה, שאינה מחבלת חלילה, לרוץ ברחוב לח"י בתל אביב ולהלום בעובר אורח. למען הסר ספק, אין לי כל שמץ של טרוניה, רק דברי שבח, ככל שעולה מצפייה מן הסרט, לאותו אזרח שתפס ועצר את המשיבה וריתק אותה אל הקרקע עד בוא המשטרה, כפי שעולה לכאורה מן הסרט".

עו"ד תמר נבו מהסנגוריה הציבורית שמייצגת את הערבייה אמרה: "עוברי אורח טעו לחשוב שמדובר בפיגוע חבלני, השתלטו על הצעירה ובזמן שהייתה חסרת אונים תקפו אותה בצורה קשה ביותר. הצעירה נעצרה ולבקשת המשטרה נשלחה לבדיקה פסיכאטרית. לאור התקיפה הוצג על ידינו סרטון שממנו עולה בברור שהצעירה הותקפה באופן חמור על ידי ההמון. לאור זאת גם פנינו לבית המשפט שיורה על ביטול כתב האישום".

ממרחב יפתח של המשטרה נמסר: "משהובא החשד לתקיפת הצעירה לידיעת המשטרה נקטה משטרת תחנת שכונות בפעולות חקירה מתוך מטרה לאתר את החשוד בתקיפה. מאמצי האיתור נמשכים כרגע במישור המודיעיני. אנו מבקשים להדגיש לציבור, הנדרש לערנות מוגברת בימים אלו, כי מרגע שחלפה הסכנה והחשוד נוטרל חל איסור מוחלט לנקוט בכל פעולה אלימה כלפיו ומצופה מהאזרחים שימנעו מלקחת את החוק לידיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר