זעם חילוני

מגיש העתירה: "להחרים את הסינמה סיטי עד שיפתח בשבת"

עו"ד יוסי חביליו שהגיש את העתירה לבג"ץ לחייב לפתוח את מתחם הסינמה סיטי בשבת, זועם על החלטת ההנהלה שלא לפתוח בימי המנוחה וטוען כי מדובר ב"הונאה, עושים צחוק מביהמ"ש" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

זעם חילוני: הודעת הנהלת מתחם הסינמה סיטי לבג"ץ, כי הם אינם מעוניינים בשלב זה לפתוח את המתחם בשבתות, מעוררת זעם בקרב החילונים שהובילו את העתירה לפתיחת המקום.

עו"ד יוסי חביליו, שהגיש את העתירה וכן את הבקשה לביזיון בית המשפט, קרא לתושבי העיר להחרים את מתחם הבילוי עד לפתיחתו בשבת.

חביליו אמר כי הוא "דוחה מכל וכל את הודעת סינמה סיטי". לדבריו, "מדובר בהונאה של בית המשפט העליון ושל הציבור. העתירה הוגשה גם נגד היזמים, ורק על בסיס הודעתם בדבר נכונותם לפתוח את המתחם בשבתות וחגים, ניתן פסק הדין של בית המשפט העליון".

עוד טען: "קודם היה זה ברקת ועכשיו היזמים עושים צחוק מבית המשפט ומהציבור ואני מקווה שהדבר לא מתואם ביניהם. אנחנו נמשיך את הליכי הביזיון ונבקש לחייב את היזם והעירייה לפתוח את המתחם בשבתות".

חביליו קרא כאמור, "לציבור בירושלים והסביבה להחרים את מתחם סינמה סיטי עד שייפתח בשבתות".

מנגד סגן העיר ויו"ר מפלגת התעוררות עופר ברקוביץ' שהוביל את המאבק, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אנחנו מכבדים את החלטת הנהלת הסינמה סיטי שלא לפתוח את המתחם בשבת. כפי שלא היינו מוכנים להשלים עם כפיית העיריה והממשלה לסגור את המתחם בסוף שבוע, לא נבקש לפתוח את המקום בשבת בניגוד לעמדת היזמים".

"עם זאת", הוסיף ברקוביץ, "החלטת היזם מגיעה על רקע העובדה שבית המשפט העליון נזהר מלדון בסוגייה לגופה משך זמן רב, ולצד עמדה של ראש עיריית ירושלים הכופה על היזם את הסגירה בשבת. לא נשלים עם כפייה על יזם פרטי גם בעתיד".

ברקוביץ ביקש לציין כי "הצורך במקומות תרבות פעילים בסופי שבוע, כפי שחוק העזר העירוני מתיר, רק מתחדד".

מיזמי הסינמה סיטי נמסר ל"כיכר השבת": "נבקש שלא להתייחס לנושא".

המאבק היום הגיע לסיומו לאחר שנים של מאבק. בתשובה שהגישו לעתירה בבג"ץ, השיבו עורכי הדין של היזמים לאון אדרי ושפיר הנדסה אזרחית וימית: "היזמים שקלו את עמדתם ביחס לפתיחת מתחם הסינמה סיטי בימי המנוחה, והחליטו כי בשלב זה אין בדעתם להפעיל את מתחם הסינמה סיטי בשבת ומועדי ישראל.

"לפיכך לעת הזו היזמים סבורים, כי אין צורך בהמשך ניהול המשא ומתן מול העירייה ומשרד האוצר בעניין נשוא העתירה".

אולם מדובר בניצחון חלקי כאשר היזמים מדגישים: "עם זאת היזמים שומרים לעצמם את הזכות לשוב ולדון מול העירייה ומשרד האוצר לקידום פתיחת המתחם בימי המנוחה והתנאים הכרוכים בכך, וככל שיהיה בכך צורך אף לעתור לבית משפט המוסמך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר