משישה יוצא אחד

המבחן הראשון של השר אזולאי: בחירות לרב העיר מעלות

שר הדתות דוד אזולאי וצוות לשכתו יעמדו מחר למבחן ראשון מאז כניסתם למשרד הדתות: בחירות לרבנות העיר מעלות. גורמים בעיר מעריכים כי סיכוייו של המועמד שנתמך על ידי ש"ס גבוהים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי (צילום: פלאש 90)

בחירות לרבנות מעלות: שר הדתות דוד אזולאי וצוות לשכתו יעמדו מחר למבחן ראשון מאז כניסתם למשרד הדתות - בחירות לרבנות העיר מעלות. שישה עשר חברי הגוף הבוחר שהורכב בחודש שעבר, יבחרו את רבה הראשי של העיר מעלות. זאת לאחר פרישתו של הגאון רבי יצחק ועקנין בשל הגעתו לגיל הפרישה.

שישה רבנים מתמודדים על התפקיד, אשכנזים לצד ספרדים, מהם ייבחר רב אחד. המתמודדים הם הרב מאיר סייג. הרב אשר בן חיים. הרב שמואל קאופמן. הרב אלקנה סגל. הרב עזריאל שלמה קוזניץ והרב יעקב אברהם דדון. מי שיעמוד בראש ועדת הבחירות הוא הדיין הגאון רבי זבדיה כהן, אב בית הדין הרבני בתל אביב.

הרב מאיר סייג

הרב מאיר סייג, רב השכונות בעיר והאחראי על מחלקת הכשרות במועצה דתית שמתמודד כאמור בבחירות לרב העיר, זוכה לתמיכת ש"ס, בין היתר בשל ההבנה כי "יש לעודד בחירת רבנים שמחוברים לעיר".

הגר"מ סייג נמצא שנים רבות בקשר עם הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וזוכה לתמיכתו לצד תמיכה מנשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

אזולאי והראשל"צ הגר"י יוסף בהכתרת רב ביישוב חוסן הסמוך למעלות

הרב שלמה בן אליהו, אחיינו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו שזכה בתחילה לתמיכת 'הבית היהודי', הבין ככל הנראה שסיכוייו להיבחר קלושים ולכן בחר שלא להתמודד לבסוף לתפקיד.

הגוף הבוחר הורכב בצורה הבאה: ארבעה נציגים לבתי הכנסת, שמונה נציגים לסיעות שבמועצת העיר, שני אקדמאים ושני אנשי דת בעיר.

גורמים פוליטיים בעיר מעריכים הערב כי "הסיכויים של הרב סייג הם הגבוהים ביותר, כנראה יש לו ניצחון ברוב מוחץ. אבל בבחירות, כמו בכל בחירות, שום דבר לא בטוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר