רופא בביה"ח תל השומר הדביק שתי יולדות בחיידק הטורף

מקרה חמור התגלה לאחרונה בבית החולים תל השומר לאחר שהתברר כי רופא בבית החולים הדביק בטעות שתי יולדות בחיידק הטורף ובשל כך הן נאלצו לעבור הליך של כריתת רחם (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקרה רפואי חמור התגלה לאחרונה בבית החולים תל השומר בתל אביב לאחר שהתברר כי רופא במקום הדביק ככל הנראה שתי יולדות בחיידק הטורף, והן נאלצו לעבור בשל כך הליך של כריתת רחם. האירוע החל כאשר יולדת הגיעה לפני מספר ימים לבית החולים בילינסון לאחר שחשה ברע. בבדיקה שנערכה לה התגלו סימנים המעידים כי היא נדבקה בחיידק הטורף - סטרפטוקוקוס A.

הרופאים בבילינסון חשדו שהיא נדבקה בחיידק במהלך הלידה שעברה רק מספר ימים קודם לכן בבית החולים תל השומר. הרופאים בבילינסון פנו לתל השומר בבקשה לבדוק את המקרה, אז התברר שאישה נוספת נדבקה בחיידק הטורף.

הערכה היא שאחד הרופאים בתל השומר הדביק את הנשים בחיידק. שתי הנשים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ ולמרבה הצער נאלצו לעבור הליך של כריתת רחם. השתיים עדיין מאושפזות בבית החולים, אך לא נשקפת סכנה לחייהן.
הרופא שחשוד שהדביק את השתיים יצא לחופשת מחלה והוא מטופל בתרופות. למרות האירוע החמור, אין חשד לרשלנות, זאת מאחר והרופא לא ידע כי הוא חולה. האירוע דווח למשרד הבריאות, שם פתחו בחקירה.

מבית החולים שיבא-תל השומר נמסר בתגובה: "בעקבות מקרה של אישה אשר ילדה בשיבא לפני כשבועיים והגיעה לביה"ח בלינסון עם זיהום ברחם מסוג סטרפטוקוק מקבוצה A, הוחלט בבית החולים שיבא לבצע חקירה אפידמיולוגית מיידית לרבות בדיקת נשאות של צוות רפואי באמצעות סיקור לחיידק האמור. במקביל לבדיקה, הגיעה למרכז הרפואי יולדת נוספת עם תסמינים קליניים דומים וטופלה בהתאם.

"תוצאות בדיקת הצוות העלו כי אחד מאנשי הצוות הינו נשא של חיידק סטרפטוקוקוס. למרות שאין ודאות שמדובר בחיידק זהה, הוצא הרופא הנשא לחופשת מחלה והחל בטיפול באנטיביוטיקה. המרכז הרפואי שיבא יצר קשר, כבר אמש עם כל המטופלות שנבדקו ע"י הרופא החשוד לנשאות. חמש מטופלות הוזמנו לברור רפואי. כמובן שהאמור דווח למשרד הבריאות".

לסיום אמרו בבית החולים: "יש לציין כי הזיהוי המדויק של החיידק טרם הושלם וכל הצעדים שננקטים הינם אמצעי מנע הנובעים מאחריות מלאה של שיבא למטופליו. שיבא ימשיך לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה בכל ממצאי החקירה האפידמיולוגית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר