הקרב על התקציב

ניר ברקת נגד משה כחלון: נפטר מאות עובדי ניקיון ונקצץ בחינוך ורווחה

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע כי במידה והאוצר יסרב להעביר את תקציב ירושלים, הרי שיפוטרו כמחצית מעובדי הניקיון בעיר וכל תקציבי החינוך, הרווחה, התרבות והאבטחה יקוצצו (חדשות בארץ)

(צילום: הדס פרוש ותומר נויברג - פלאש90)

שוב עימות בין ברקת לכחלון על תקציבי ירושלים: ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מאיים לפטר מאות עובדים ולבצע שורת קיצוצים, במסגרת המאבק נגד משרד האוצר.

בישיבת הנהלת העיר, עדכן ברקת כי לא חלה התקדמות מול האוצר בהעברת התקציבים ולכן הנחה את הדרג המקצועי להיערך לפיטורין של כמחצית מעובדי הניקיון בעיר ולבצע קיצוץ באבטחה, מוסדות חינוך, רווחה ותרבות, קיצוץ בתכניות חילוץ מעוני ובתמיכה בנוער מחוסר בית.

בנוסף, יעצר פיתוח ותחזוקת גינות וכבישים בעיר, יקוצץ יום לימודים ארוך, יבוטלו אירועי תרבות ויקטנו התמיכות במינהלים הקהילתיים ובמתנ"סים.

לדברי גורמים בעירייה, כחלון מתעלם מברקת ואף לא השיב להודעות שלו לשבת ולדון על התקציב. לדבריהם, "על אף פניות חוזרות ונשנות של ראש העיר אל שר האוצר משה כחלון בבקשה להיפגש עמו ולדון בסיוע הממשלתי ההכרחי לירושלים, כפי שהיה בכל שנה מול כל שרי האוצר, אף פניה לא נענתה ושר האוצר ממשיך בסירובו לדון בסיוע לירושלים עם ראש העיר. העיר הגדולה והחשובה בארץ, החווה גל טרור רצחני וזקוקה דווקא עכשיו לסיוע נרחב מהאוצר ולא לכתף קרה".

בעיריית ירושלים אומרים כי, "בכל שנה מעביר משרד האוצר לעיריית ירושלים תקציב המשלים את הפער התקציבי בין הכנסות העירייה לבין צרכי העיר הממשיכה לגדול ולהתפתח. העירייה מגדילה בכל שנה את הכנסותיה ואף שומרת על תקציב מאוזן בכל שבע שנות כהונתו של ברקת. בשנה זו, בניגוד לשנים קודמות שבהן הועברו התקציבים לחיזוקה ולקיומה של ירושלים, לראשונה מסרב האוצר להעביר לבירת ישראל את הסיוע הדרוש לניהולה השוטף של העיר.

|דרישת העירייה לתקציב תוספתי של 400 מיליון שקל בתקציב 2016 נועדה לאפשר את המשך מגמות הצמיחה בהם החלה ירושלים ואת חיזוק העסקים שבה, כפי שממשלת ישראל תמכה בעבר וחיזקה את בירתה.

בעירייה הוסיפו כי, "ראש העיר פועל בנושא באופן צמוד עם השר לענייני ירושלים זאב אלקין, אשר נרתם לנושא ומסייע אל מול משרד האוצר למען הצלחתה של ירושלים. ללא העברת התמיכה הממשלתית לירושלים, לא יהיה מנוס מהפעלת הגזירות אשר יביאו לפגיעה נוספת וקשה בבירת ישראל ומעמדה, זאת במטרה להגיש תקציב מאוזן וללא גרעונות כמתחייב בחוק".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מתוקצבת על ידי המשרד לענייני ירושלים בראשות השר אלקין. משרד האוצר מתקצב משרד זה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר