דו"ח משרד האוצר

כמה עולה הכשרות על המזון והשחיטה בישראל?

דו"ח שהוכן במשרד האוצר, על עלויות הכשרות בשוק המזון ושחיטת העופות והבשר בישראל, טוען כי העלויות הן של 2.8 מיליון שקלים בשנה, כ-3% מהיקף המכירות, כולל מוצרים בכשרות מהדרין (כלכלה)

(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

מה עלויות הכשרות בישראל? דו"ח מיוחד שהוכן עבור משרד האוצר ונחשף הבוקר ב"כלכליסט" טוען כי עלות הכשרות במשק הישראלי הוא 2.8 מיליוני שקלים בשנה, כ-3 אחוזים מהיקף מכירות המזון במשק הישראלי.

על פי הדו"ח, שחיטת העופות היא ההוצאה הגדולה ביותר בתחום המזון, כשעלות הכשרות לקילוגרם עוף עומד על בין 0.84 שקלים לכשרות רבנות רגילה, ו-1.01 שקלים לשחיטת מהדרין. יצויין כי במחיר נכללים גם הוצאות שאינן קשורות בהכרח לכשרות.

עלות שחיטת העופות במשק הינה 1.2 מיליארדי שקלים בשנה, כשכמחצית מהסכום עובר לשחיטות מהדרין עליה משלמים הצרכנים סכום יקר יותר, למי שמבקש לאכול בשר מהדרין בלבד.

כ-321 מיליוני שקלים מתוך 1.2 מיליארד ש"ח, הולכים לשכרם של משגיחי הכשרות והעובדים הנדרשים על מנת להכשיר את העופות, כמו תולים, מולחים ומשגיחים.

עלות שחיטת בשר הבקר הכשר בישראל, עומדת על 439 מיליוני שקלים, שבהם כלול גם שחיטת בקר בכשרות מהדרין, עליה כאמור משלמים הצרכנים במיוחד עבור הכשרות.

עלות כשרות הרבנות עבור יבוא בשר בקר עומדת על 322 מיליוני שקלים בשנה, כשעלות הכשרות במסעדות עומדת על 114 מיליוני שקלים, בתעשיית המזון העלות הכוללת היא 28 מיליוני שקלים לשנה עבור כשרות, ואילו כתחום הקמעונאות הכולל גם קצביות הסכום עומד על 40 מיליוני שקלים

ענף המלונאות מוציא כ-2 אחוזים מהמחזור השנתי - 209 מיליוני שקלים, עבור הכשרות. כשמרבית המלונות בארץ מחזיקים תעודות כשרות של הרבנות, זאת כדי לאפשר נופשים של ארגוני עובדים ושל עובדי מדינה שלרוב דורשים שהמלון יהיה כשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר