פרסום ראשון

שטייניץ דורש עוד עשרות תקנים לדיינים בבתי הדין

יו"ר הוועדה למיניי דיינים השר יובל שטייניץ קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להוסיף עשרות תקנים של דיינים בבתי הדין הרבניים. "בתי הדין הרבניים פועלים בתת-תקינה", כותב שטייניץ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יובל שטייניץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: יו"ר הוועדה למיניי דיינים השר יובל שטייניץ קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להוסיף עשרות תקנים של דיינים בבתי הדין הרבניים.

במכתב ששיגר שטייניץ לנתניהו ומתפרסם כעת לראשונה הוא כותב על עבודת הוועדה ומציין כי "נחשפנו למצוקה הקשה של הציבור עקב עומסי התיקים הרבים בבתי הדין הרבניים והופתענו לדעת כי זה שנים רבות פועלים בתי הדין הרבניים בתת-תקינה עקב חוסר עדכון בתקני הדיינים וכוחות העזר הנדרשים".

שטיניץ משבח את עבודת הדיינים וכותב כי "למדנו לדעת כי ככלל, דייני ישראל מסורים מאוד לעבודתם השיפוטית ועושים מעל ומעבר כדי לסייע לציבור, לפתור בעיות עגינות וסרבנות גט, ולטפל באופן מהיר ויעיל בכל התביעות והבקשות המובאות לפתחי בתי הדין".

במכתבו, מותח שטייניץ ביקורת וכותב כי "הפליה זו נותנת את אותותיה על מלאכת השיפוט ועל השירות שמערכת בתי הדין הרבניים מסוגלת לתת לציבור".

שטייניץ מציין במכתבו את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם, בעוד במערכת המשפטית חל גידול במספר השופטים בהתאם ואף יותר לגידול האוכלוסייה בישראל, הרי שבמערכת בתי הדין הרבניים כמות הדיינים לא גדלה.

לפי הנתונים, בשנת 1960 כיהנו בישראל 129 שופטים, ובשנת 2015 כיהנו 652 שופטים שזהו גידול של פי חמישה לעומת האוכלוסיה שגדלה פי 3.78 בין השנים הללו.

לעומתז את, בשנת 1960 כיהנו במערכת בתי הדין הרבניים 63 דיינים, ובשנת 2013 כיהנו בבתי הדין 90 דיינים, שזהו גידול פי 1.42, לעומת האוכלוסייה היהודית במדינה שגדלה פי 3.2.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר