ס"ת בעזרת הנשים בכותל?

מאבק "נשים בכותל": בג"ץ סירב לדחות ההחלטה

בג"ץ דחה את בקשת הפרקליטות לדחות את תשובת המדינה לעתירת 'נשים בכותל' - שהתפלגו מ'נשות הכותל', מתוך התנגדות למתווה הכותל הרפורמי, המבקשות להכניס ספר תורה לעזרת הנשים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספר תורה בעזרת הנשים (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בג"ץ דחה את בקשת הפרקליטות לדחות את תשובת המדינה לעתירת 'נשים בכותל' המבקשות להכניס ספר תורה לעזרת הנשים.

קבוצת 'נשים בכותל', היא קבוצת נשים שפרשה מ'נשות הכותל', לאחר שאלו הסכימו למתווה הפשרה שאושר בממשלה, הן לא מסכימות לפשרה ודורשות להורות לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינבויץ להכניס ספר תורה לעזרת נשים.

בשל אישור הממשלה למתווה שהשיג אביחי מנדלבליט, בקשה הפרקליטות לדחות את תשובת המדינה בשלושה חודשים אך שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר דחה את הבקשה והורה למדינה להגיב לעתירה עד ה - 28.3.

פרופ' שולמית מגנוס, מראשי קבוצת 'תפילת נשים בכותל', מסרה כי "אנו מברכים על ההחלטה של בית המשפט העליון שהחליט כי אין סיבה לדחות את צו הביניים בתואנות שווא. זוהי זכותנו הבסיסית להכניס ספר תורה לכותל ולממש את זכותנו להתפלל על - פי צו מצפוננו ומדובר בסטטוס-קוו שנקבע בהחלטה תקדימית של בית המשפט העליון משנת 2003 אשר הכירה כבר בזכותן של נשים יהודיות לקרוא בתורה בכותל, לערוך תפילה בציבור בקול, להניח תפילין ולהתעטף בטלית.

"זוהי קריאה שלא להיכנע לגורמים סחטניים בממסד החרדי שמטרתם היא לפגוע בחופש הדת וערך השיוויון של מדינת ישראל ולהנציח את היחס המפלה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר