רות דוד מסתבכת שוב: תועמד לדין משמעתי?

היועץ המשפטי לממשלה בוחן בשבוע בקשה שהגיעה מהממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, שמבקש באופן חריג לפתוח בהליכים משמעתיים נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד (בארץ)

רות דוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרקליטה הבכירה לשעבר מסתבכת: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בוחן בשבוע האחרון בקשה שהגיעה מעורך הדין אסף רוזנברג, הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, שמבקש באופן חריג ביותר לפתוח בהליכים משמעתיים נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, שנחשדת לקבלת טובות הנאה מעורך הדין רונאל פישר בעת כהונתה כפרקליטה.

למרות שדוד כבר איננה עובדת בשירות המדינה, עו"ד רוזנברג מבקש להעמידה לדין משמעתי על התקופה שהייתה פרקליטה זאת בעקבות סעיף 66 לחוק שירות המדינה, שמאפשר באופן חריג לפתוח בהליכי משמעת גם נגד עובדי מדינה לשעבר, במקרים נדירים ביותר.

סעיף 66 לחוק שירות המדינה קובע כי "מותר להתחיל בהליכים לפני בית הדין אף לאחר שפרש העובד מהשירות, ובלבד התובענה תוגש תוך שנתיים מיום הפרישה או תוך שנה מיום סיום חקירת המשטרה או הדיון הפלילי, לפי המאוחר, על פי הוראות היועץ המשפטי לממשלה, או נציב השירות, או לפי בקשת העובד".

לפני כשבועיים החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק שעסק במתנות יקרות ערך שקיבלה מפישר בעת שכיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב. מנדלבליט כתב כי אכן מדובר במעשים שאינם ראויים לעובד מדינה בכיר, אך לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להעמידה לדין פלילי.

כעת יאלץ היועהמ"ש להחליט אם לאפשר לנציבות המדינה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד דוד. בעקבות החוק שקובע כי ניתן לפתוח בהליכים משמעתיים גם אחרי שנים רבות, במידה ונפתחה חקירה פלילית נגד עובד מדינה, לא תוכל דוד לחמוק מההליך בטענת התיישנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר