פייסבוק חסמה משתמשים שפרסמו את הפרטים האישיים של הלוחם שירה במחבל

פרופיל הפייסבוק של מוחמד מטר אבו-יאזן, פעיל רשת פלסטיני פופולרי שמתגורר בברלין, נחסם לזמן קצר לאחר שפרסם פוסט שכלל את מספר הטלפון האישי של לוחם צה"ל שחיסל מחבל ונעצר (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Abed Rahim Khatib / Flash90)

ההסתה ברשת: בלוג ה"מזבלה" חושף כי הרשת החברתית פייסבוק חסמה למספר שעות את הפרופיל האישי של מוחמד מטר אבו-יאזן (Mohammed Matter), פעיל רשת פלסטיני פופולרי שמתגורר בברלין ונחשב לאושיית רשת ברשות הפלסטינית ופרופיל פייסבוק נוסף, זאת לאחר שפרסמו פוסט שכלל את שמו של הלוחם שחיסל את המחבל בחברון ושל קרוביו.

לפני מספר ימים פרסם אבו יאזן פוסט בו הוא חושף את שמו המלא של הלוחם שחיסל את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון ונעצר בחשד לרצח. הפוסט כלל גם את מספרי הטלפון האישיים של הלוחם ושל קרובי משפחתו.

מתוך בלוג הפרסום "מזבלה"

שעות לאחר שפוסט ההסתה פורסם בבלוג הפרסום "מזבלה" ואלפי משתמשים דיווחו עליו לפייסבוק, פרסם אבו יאזן פוסט בו סיפר כי אחד המשתמשים ששיתף את הפוסט נחסם על ידי פייסבוק. לאחר זמן קצר, נחסם גם הפרופיל הפופולרי של אבו יאזן לזמן קצר והפוסט המסית נמחק.

למרות המחיקה, בימים האחרונים התלוננו בני משפחתו של הלוחם כי הם מוצפים בשיחות טלפון מאיימות מ"בעלי מבטא ערבי" ואף הגישו תלונה בנושא למשטרה.

לאחרונה התלוננו לפייסבוק גולשים ישראלים רבים נגד אבו יאזן על הסתה מפורשת שהוא מפרסם בפרופיל הפייסבוק שלו, אך למרות זאת פייסבוק לא נקטה עד כה בהליכים נגדו, בניגוד למקרים רבים בהם חסמה הרשת החברתית פרופילים ודפים המזוהים עם הימין בישראל.

(צילום: שורת הדין)

כזכור, לפני מספר חודשים ערך ארגון "שורת הדין" ניסוי במהלכו יצרו שני עמודים זהים לגמרי, כשהאחד פרסם תכנים המכילים הסתה נגד יהודים וישראלים והשני פרסם דברי הסתה נגד פלסטינים. בעוד העמוד שפרסם חומרי הסתה נגד פלסטינים נחסם כמעט מיידית, העמוד שפרסם חומרי הסתה נגד יהודים נותר באוויר ללא שננקטו כלפיו צעדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר