מאות משפחות נותרו ללא דירה

קריסה נדל"נית: פירוק החברות בבעלות ענבל אור

שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין, הורה על פירוק חברות הנדל"ן אור סיטי נדל"ן, בבעלות ענבל אור, זאת בשל דו"ח חמור של נאמן החברה, שמונה למפרקה. במקביל, נפתחה חקירה פלילית נגד אור (בארץ)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, הורה היום (שלישי), על פירוק חברות הנדל"ן ענבל אור סיטי, שבבעלות ענבל אור. החלטתו של השופט באה כתגובה לדו"ח חמור שהגיש נאמן החברה, עורך-דין איתן ארז בו נכתב כי "אין לחברות כיום שום מותג, זיכיון פטנט, או ידע מיוחד שיאפשר הבראה".

בעקבות הדו"ח החליט השופט על פירוק חברת אור-סיטי נדל"ן ושבע חברות בנות, ומינה את נאמן החברה עורך-דין ארז למפרקה.

"קיימים כשלים במרבית הפרויקטים של החברה והתגלתה התנהלות בעייתית של החברות בארגון קבוצות תוך כדי ערבוביה בכספי הרוכשים", כתב השופט אורנשטיין. "אור משכה כספים מהחברות לצרכיה האישיים ואין באופק מקור כספי לתשלום החובות".

אתמול פתחה המשטרה בחקירה פלילית נגד חברות הנדל"ן בבעלות אור, בחשד להונאה על מכירת דירות כפולות, הלבנת הון ושימוש בכספי ציבור. החקירה תתנהל במחלקת ההונאה במחוז תל-אביב.

עורך-דין איתן ארז שמונה למפרק החברה אומר כי להערכתו אזרחים שרכשו דירה יצטרכו עתה להוסיף עשרות אלפי שקלים כדי לקבל את הדירה: "חלק מהרוכשים יצטרכו להשלים סכומים משמעותיים במסגרת הסדרים שיוגשו בהמשך לאישור בית המשפט" אומר ארז, ומוסיף כי התהליך ייקח מספר שנים.

כאמור, מעבר לכינוס נכסיה של אור, הוטל עליה גם צו עיכוב יציאה מהארץ.

במהלך סוף השבוע הגישה אור לבית המשפט דו"ח נגדי ובו היא מבקרת את דו"ח נאמן החברה כשטחי ושגוי, ואף הוסיפה כי לא ידוע לה על כל פתיחת חקירה מלבד הפרסומים בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר