תם המשבר הקואליציוני

נתניהו ובנט התקפלו; הסכימו ל"מתווה ליצמן" בקבינט

בנט איים והבטיח להתעקש, נתניהו השתדל לא למצמץ, אך בסופו של דבר השניים התקפלו בפני 'מתווה הפשרה' של השר יעקב ליצמן ומינויו של ליברמן במשרד הביטחון יצא היום לדרך (פוליטי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו, ליצמן ובנט (צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

לאחר האיומים של בנט וההתעקשות של נתניהו, שני הצדדים התקפלו בפני הצעתו של שר הבריאות החרדי יעקב ליצמן והסכימו על מתווה הפשרה שהציג ובכך נסללה דרכה 'ישראל ביתנו' לקואליציה ודרכו של אביגדור ליברמן למשרד הביטחון, כאשר הבוקר צפויה הממשלה להצביע על המינוי.

עיקר המחלוקת נסובה סיבב השינויים שדרש יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לעשות בעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני, בהם מינוי מזכיר צבאי לכל שר, בכדי שבפני השרים תהתה התמונה הביטחונית המלאה.

השר ליצמן הציע כבר אמש כמתווה פשרה בין השניים כי ראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי. י"נ) או סגנו יהיו אחראים על עדכון שרי הקבינט המדיני-ביטחוני וזאת עד לקבלת מסקנות ועדת עמידרור שהקים נתניהו לבחינת השינויים.

בנט טען אמש בהודעה לחברי סיעתו כי הוא הסכים להצעת הפשרה של ליצמן אך נתניהו הוא זה שסירב לקבלה. "ליצמן פנה אליי תחילה, מתוך רצון לכבד את ראש הממשלה, הסכמתי. בהמשך השר ליצמן פנה לראש הממשלה שלצערי סירב לפשרה. ההצבעה על הרחבת הממשלה נדחתה ליום רביעי. על כן אנו עומדים בדרישתנו, מחר אעדכן אתכם בסיעה", דברי בנט.

מאוחר יותר, הסכים ראש הממשלה נתניהו למתווה הפשרה. בהודעה מטעם 'הליכוד' נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעתו של ח"כ יעקב ליצמן. בכך הסתיים המשבר בקואליציה והממשלה תכונס מחר בבוקר לאשר את מינויי השרים. השבעת השרים בכנסת תתקיים ככל הנראה מחר אחר הצהריים".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בעקבות קבלת מתווה הפשרה כי "אני מברך על הסיכום שהושג בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט, שהביא לפתרון המשבר בקואליציה. כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם".

אמשף בטרם הוסכם על מתווה הפשרה, שלל יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג את האפשרות כי ישוב לנהל משא ומתן עם נתניהו על כניסה לממשלה. "במשבר בין בנט לביבי אני צופה בהנאה רבה על הקוסם והחולם", כתב הרצוג. "אין לי שום כוונה להיות כלי משחק בכיפופי הידיים שלהם. אמרתי שאין מו"מ אז אין מו"מ, ואין דלת ואין חלון ואין מנעול ואין מפתח. לא עובד אצלם. אני מבין את הכמיהה לכותרת אחרת ומצטער לאכזב אם אני לא מספק אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר