מהי תנוחת השינה המומלצת ביותר לבריאות הגב

מה תנוחת השינה שלכם אומרת על מצבכם הבריאותי ומהי תנוחת השינה המומלצת ביותר שכדאי לכם לאמץ - 3 תנוחות, 3 דברים שחשוב לדעת (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מסתבר שיש תנוחה אחת לישון נכון (צילום: shutterstock)

אחרי יום ארוך (יש דבר כזה יום קצר?), אין כמו להיכנס למיטה וליהנות משינה טובה. אך, מתברר, הדרך בה אנו עושים את זה יכולה להועיל - או לפגוע - בגוף. הנה 3 דברים חשובים שכדאי לדעת על 3 תנוחות השינה הנפוצות והקשר ביניהן לבריאות שלנו.

אם אתם ישנים על הגב

ברכות! זוהי הדרך הטובה ביותר. שינה במצב שכיבה על הגב היא הבריאה ביותר לעמוד השדרה והצוואר, כיוון שהגוף נמצא בפוזיציה ניטרלית, ואינו עקום כמו בתנוחות האחרות. בנוסף, שינה על הגב מונעת קמטים, כי הפנים לא פוגשות בכרית במשך 8 שעות, וחשופות רק לאוויר.

החיסרון היחיד לשינה על הגב הוא שתנוחה זו עשויה לגרום לנחירות או דום נשימה בשינה. זה לא אומר שאתם חייבים לשנות לחלוטין את תנוחת השינה, אלא הגביהו את הכרית, כך שהראש יהיה גבוה יותר מהחזה.

אם אתם ישנים על הצד

שינה על הצד אינה התנוחה המומלצת ביותר, אך גם אינה הגרועה ביותר. לעומת זאת, היא תנוחת השינה הנפוצה ביותר. באופן כללי, שינה על הצד עלולה להפעיל לחץ על העצבים בידיים וברגליים, מה שעשוי לגרום לכאב כרוני.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לדבוק בתנוחה זו, חשוב לשים לב לצד עליו אתם ישנים. כדאי לישון על צד שמאל, זו גם דרך להפחית צרבות ולשפר את פעילות מערכת העיכול. כמו כן, כדי למנוע לחץ על הגב, הניחו כרית בין הברכיים, מה שיספק לגב תמיכה נוספת.

אם אתם ישנים על הבטן

ובכן, אם שינה על הגב היא הטובה ביותר, שינה על הבטן היא ההפך הגמור. שכיבה על הבטן גורמת לעומס על הצוואר (כיוון שאתם נאלצים לסובב את הצוואר 90 מעלות הצידה כדי לנשום), ובנוסף, היא משטחת את העקומה הטבעית של עמוד השדרה, מה שעלול להביא לכאבים בגב התחתון.

משימה לשוכבים על הבטן: הרגילו את עצמכם לישון על הגב או לפחות על הצד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר