סופה של בריחה

סרבן הגט המפורסם עודד גז נעצר באנטוורפן

לאחר חודשים של מרדף, ופרסום שמו ותמונתו, סרבן הגט המפורסם עודד גז נעצר באנטוורפן, לבקשת ישראל. לפי החשד גז יצא מהארץ למרות צו עיכוב יציאה שעמד נגדו לאחר שהתחפש לחרדי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עודד גז (צילום: דוברות בתי הדין הרבניים)

לאחר חודשים של מרדף, ופרסום שמו ותמונתו, סרבן הגט המפורסם עודד גז נעצר באנטוורפן, לבקשת ישראל.

גז, ד"ר לפיזיקה במקצועו, מבוקש לצורך העמדה לדין בישראל בעבירות של שימוש בדרכון מזויף והתחזות לאחר, תוך הפרת הוראה חוקית של צו עיכוב יציאה מן הארץ.

גז הורשע בסוף 2015 בבית משפט השלום בת"א בעבירה של הפרת הוראה חוקית שנועדה להגן על אדם.

בינתיים הוציא בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד גז, במסגרת הליכי הגירושין בין גז ורעייתו. למרות צו זה, יצא גז את הארץ, על פי החשד תוך שהוא עושה שימוש בדרכון מזויף ובזהות בדויה כשהתחפש לחרדי כשהוא מחליף 3 דרכונים.

במאמצים לאתרו לקחו חלק גורמי משטרת ישראל בארץ ובחו"ל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

איתורו בבלגיה הסתייע בעקבות מידע שהגיע מהנהלת בתי הדין הרבניים. לאחר שאותר בבלגיה, הוציאה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות בקשה לרשויות בלגיה למעצרו הזמני של גז, ואלו נענו לבקשה וכאמור היום עצרו אותו בשל מעשיו הפליליים לכאורה.

במשרד המשפטים מציינים "מסיבות משפטיות לא ביקשה המחלקה הבינלאומית מבלגיה את מעצרו בשל עילה זו, אלא בשל ההליכים הפליליים המתקיימים נגדו כאמור".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי מסר כי "מר גז ביצע מספר עבירות פליליות במהלך הימלטותו מהארץ. אנו מודים למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים ומשטרת ישראל כי אכפו את החוק וכי הם דואגים להסגרתו לישראל תוך פרק זמן קצר. אנו קוראים לכל הגברים המצויים בסכסוך עם נשותיהם למצות את ההליך השיפוטי ולא לחפש דרכים להימלט מן המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר